Jak řešit SEO pro SHOPTET

Chcete řešit SEO pro váš eshop Shoptet? Jak Vám Shoptet pomůže s optimalizací stránek pro vyhledávače? Udělá vše platforma za Vás? Jak nastavit jednotlivé možnosti SEO modulu? Jaký je postup optimalizace (SEO) krok za krokem, to vše si řekneme v tomto článku.

Jestli jste se rozhodli pro SHOPTET, gratuluji Vám k tomuto rozhodnutí. Toto řešení je největší e-shopová platformě v ČR. Bohužel žádná z platforem sama o sobě organickou návštěvnost nezajistí, byť jí nepřímo napomáhá (rychlost, stabilita, možnosti nastavení přesměrování, možnosti úprav URL, možnosti nastavení struktury / architektury projektu atd.).

Co se v tomto článku dozvíte

  • Na co se v SEO soustředit, jaké máte sledovat cíle
  • Jak se má při optimalizaci stránek obecně postupovat (nehledě na to, jestli máte Shoptet nebo jinou platformu), a to ve 4 krocích
  • Jaké možnosti nabízí SEO modul v administraci SHOPTET
  • Odpovím na otázku, jestli si vystačíte v SEO se základním modulem v SHOPTETu

V tomto článku vám nastíním, co vše pro SEO musíte udělat.

Shoptet je velmi silná a robustní platforma, ale určitě za vás neumí koncepčně vyřešit optimalizaci a budování kontinuálního růstu organické návštěvnosti.

Samozřejmě si o používání SEO modulu v Shoptetu můžete přečíst v nápovědě samotného Shoptetu, nicméně v tomto článku se dozvíte, že s úpravou titulků a popisků si v optimalizaci nevystačíte, jde-li vám o trošku více koncepční a dlouhodobější budování organické návštěvnosti.

Nevíte přesně co je SEO? Přečtěte si obsáhlý článek "Co je SEO" v mém slovníčku pojmů.

Co je podstatou optimalizace webových stránek, proč to vlastně děláte

Na toto nezapomínejte a vždy si říkejte, jestli to, co právě děláte, vede ke stanoveným cílům. A jaké cíle byste měli sledovat? Přečtěte si můj článek KPI - klíčové ukazatele výkonnosti, kde se dozvíte celý kontext fungování podle cílů.

Pro účel našeho článku uvádím jen taxativní výčet SEO CÍLŮ, pro které byste optimalizaci měli dělat.

  1. Nárůst organické návštěvnosti
  2. Posun v pozicích sledovaných klíčových slov
  3. Konverze a Leady
  4. Co nejnižší (nebo přijatelná) Bounce Rate
  5. Průměr stránek na návštěvu
  6. Řešit stránky s nepřiměřenou mírou opuštění
  7. Crawl errory

Detailní popis všech jednotlivých položek, co znamenají a proč o ně máte usilovat, najdete v článku o KPI pro SEO.

Krok č. 1: SEO konzultace

Chcete-li si být jistí výsledkem, vyplatí se zvážit konzultaci se SEO konzultantem. Zkušený specialista zhodnotí vaši situaci, dá vám doporučení na to, co budete potřebovat, můžete s ním probrat i postup. Osobně obecně doporučuji těchto 6 kroků ke kvalitní optimalizaci, ale v žádném případě neplatí, že je to nutnost a bez nich to nepůjde.

Nemáte-li čas ani prostředky, pak za mě jsou zcela nejzásadnější 2 kroky celého procesu, který má vést k očekávaným výsledkům. Je to krok č. 3 - Analýza klíčových slov a krok č. 5 - SEO Friendly Copywriting, aneb tvorba obsahu. Bez těchto 2 kroků žádné optimalizace pro internetové vyhledávače neexistuje.

Krok č. 2: SEO audit (analýza on-page faktorů a off-page faktorů)

SEO audit se skládá z technické analýzy webu, on-page analýzy a off-page analýzy (analýzy odkazového profilu). V této části řešíme už přímo naše stránky. Chcete-li se dozvědět bližší informace, navštivte odkazy výše, jednotlivé služby jsou tam vždy rozepsané.

Společně s analýzou klíčových slov je tato analýza ON-PAGE faktorů tou nejdůležitější pro správné nastartování nárůstu organické návštěvnosti na vašich stránkách.

Jak vám analýza ON-PAGE faktorů pomůže zlepšit vaše webové stránky, cíl ON-PAGE analýzy

Cílem analýzy on-page faktorů je:

  1. Odhalit chyby v procházení a indexaci stránek, které zabraňují vyhledávačům indexovat vaše stránky
  2. Důkladně analyzovat nejdůležitějších on-page faktory, odhalit, kde máte skryté rezervy a prostor pro zlepšení (titulky, meta popisky, nadpisy, obrázky)
  3. Připravit provozovateli webu hodnotný podklad, který mu pomůže opravit současné chyby, které mohou bránit v organickému růstu
  4. Navrhnout postup oprav, vysvětlit jejich vážnost, ohodnotit závažnost zjištěných chyb

POZOR: analýza on-page sama o sobě nezlepší vaše pozice ve vyhledávačích. Je to podklad pro opravy a úpravy webu. V ceně analýzy není započítána oprava zjištěných chyb.

Chcete se dozvědět, co všechno má analýza on-page faktorů obsahovat? Podívejte se na popis mojí služby Analýza on-page faktorů.

Ukázka výstupu analýzy ON-PAGE faktorů

Výstupem analýzy ON-PAGE faktorů je dokument, který upozorňuje na technické a optimalizační problémy a chyby, dává tipy a rady na zlepšení a rozvoj webových stránek. Součástí jsou veškeré tabulkové výstupy, které se k ON-PAGE faktorům vztahují.

Ukázka analýzy ON-PAGE faktorů.

Ukázka analýzy ON-PAGE faktorů.

Ukázka souhrnného přehledu on-page faktorů na vašem internetovém projektu.

Ukázka souhrnného přehledu on-page faktorů na vašem internetovém projektu.

Ukázka duplicitních nadpisů H1 v on-page analýze

Ukázka duplicitních nadpisů H1 v on-page analýze

 

obsah-hodnoceni-kritika-webu

Ukázka z hodnotícího dokumentu kritiky webu.

on-page-faktory

Ukázka analýzy on-page faktorů.

interni-linkbuilding

Ukázka analýzy interního prolinkování.

manazerske-resume

Manažerské resumé přináší rozčleněné problémy dle závažnosti problému.

 

Krok č. 3: Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov (klíčovka) je tím nejzásadnějším dokumentem, který tvoří základní odrazový můstek při optimalizací webových stránek.

SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat koncepčně, dlouhodobě, strategicky a hlavně efektivně. Celkově o strategickém pojetí SEO píši v mém článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ.

 

K čemu všemu je analýza klíčových slov dobrá:

  • Podklad pro architekturu webových stránek
  • Podklad pro tvorbu obsahové strategie
  • Podklad pro správu PPC kampaní
  • Informace o existenci Landing Pages
  • Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO (pozice ve vyhledávačích, hledanosti...)
  • Identifikace SEO příležitostí (na co se zaměřit, jak dosáhnout rychlého úspěchu - díky identifikaci relevantních KW s velkou mírou hledanosti a nízkou konkurencí)
  • Analýza 3 přímých konkurentů, na jaká KW generují největší návštěvnost, jaké jejich stránky jsou úspěšné

Ukázka výstupů analýzy klíčových slov

Ukázka analýzy klíčových slov

Reálná ukázka z analýzy klíčových slov od SEOPRAKTICKY.CZ

Ukázka z klasifikační analýzy klíčových slov - analýza hledanosti klíčových slov a frází

Ukázka z klasifikační analýzy klíčových slov - analýza hledanosti klíčových slov a frází, roztřídění do kategorií, konkurenčnost výrazů + desítka dalších hodnotících paramterů.

Ukázka souhrnných statistických dat jednotlivých kategorií v analýze klíčových slov

Ukázka souhrnných statistických dat jednotlivých kategorií v analýze klíčových slov

V analýze klíčových slov si můžete libovolně filtrovat hlavní témata a jeho podkategorie.

V analýze klíčových slov si můžete libovolně filtrovat hlavní témata a jeho podkategorie.

Návrh architektury webu vycházející z analýzy klíčových slov

Návrh architektury webu vycházející z analýzy klíčových slov

Krok č. 4: Obsahová strategie

Obsahová strategie bezprostředně navazuje na analýzu klíčových slov. Máte-li v klíčovce již zahrnuté priority (ideálně priority s ohledem na přínos vašeho podnikání nebo s ohledem na stanovené cíle), je velmi jednoduché obsahovou strategii stanovit.

Jako vždy, nezapomínejte, co je podstatou optimalizace stránek (viz začátek tohoto článku) a s ohledem na to stanovujte obsahovou strategii.

Obsahová strategie je určena pro zákazníky, kteří mají realizovanou analýzu klíčových slov. Bez této základní analýzy nebudete moci efektivně a správně stanovit další postup budování obsahu.

V obsahové strategii stanovuji publikační priority, identifikuji největší publikační příležitosti. Porovnávám možný dosah jednotlivých témat, afinitu k byznystu a konkurenčnost jednotlivých výrazů nebo témat.

Základním pilířem pro obsahovou strategii je sběr dat, analýza a jejich následné vyhodnocení.

Cílem obsahové strategie je:

  • Identifikace vhodných témat, které jsou příslibem vysoké a ideálně konverzní audience
  • Identifikovat obsahové příležitosti, na které můžeme generovat novou organickou návštěvnost

Proč budovat obsah

  • Budování obsahu musí vždy korespondovat s jedním nebo více marketingovými cíli
  • Díky velmi kvalitnímu obsahu můžeme získat zpětné odkazy
  • Budování kvalitního a relevantního obsahu bude zvyšovat vaši organickou návštěvnost
  • Kvalitním obsahem budete generovat nové konverze a leady
  • Díky novému obsahu budete zvyšovat brand awareness (budování povědomí o značce)
  • Budování obsahu je základní součástí obsahového marketingu

Výstup obsahové strategie - redakční a publikační plán pro jednotlivé kategorie

Výstupem obsahové strategie je pdf dokument, který doporučuje postup při tvorbě obsahu, doporučuje prioritně zpracovávat určitá témata s ohledem na jejich možný dostah, nízkou konkurenčnost a vztah k byznysu webového projektu.

Obsah výstupu Tvorba obsahové strategie

Obsah výstupu Tvorba obsahové strategie.

Manažerské resumé tvorby obsahové strategie

Manažerské resumé tvorby obsahové strategie. Doporučení těch nejdůležitějších a nejefektivnějších obsahových kroků.

Konkrétní obsahová doporučení na základně vyhodnocení analýzy klíčových slov

Konkrétní obsahová doporučení na základně vyhodnocení analýzy klíčových slov.

Doporučení TOP obsahu dle hledanosti a konkurenčnosti.

Doporučení TOP obsahu dle hledanosti a konkurenčnosti Google.

Krok č. 5: Tvorba SEO Friendly obsahu (copywriting)

Chcete-li se v roce 2019 prosadit v organickém vyhledávání, musíte vytvořit obsah, který bude kvalitní, dostatečně obsáhlý s ohledem na dané téma, bude odborný, důvěryhodný a psaný autoritou (člověkem, který má z dané problematiky zkušenosti - informace). Takové informace je nutné zpracovávat na základě SEO analýz a následně je zpracovat jako SEO Copywriter.

SEO Friendly Copywriting považuji za nejzákladnější a nejdůležitější aspekt optimalizace webových stránek. Nemyslím tím samozřejmě význam toho slova v úzkém pojetí, ale v celém kontextu, který hned vysvětlím.

Nejnovější SEO trendy pro rok 2019 popisují, jak se algoritmy vyhledávačů mění. To co fungovalo již nefunguje, funguje zas něco nového a pro koncové čtenáře, kupující a uživatele dozajista výhodnějšího.

Chcete-li se v roce 2019 prosadit v organickém vyhledávání, musíte vytvořit obsah, který bude kvalitní, dostatečně obsáhlý s ohledem na dané téma, bude odborný, důvěryhodný a psaný autoritou (člověkem, který má z dané problematiky zkušenosti - informace). Takové informace je nutné zpracovávat na základě SEO analýz a následně je zpracovat jako SEO Copywriter.

Takovýto obsah tvořím, optimalizuji a předávám vám v podobě, ve které můžete ihned publikovat na vašem eshopu.

Co je SEO Copywriting?

SEO copywriting se vyvinul, protože Google neustále inovuje své algoritmy a věci, které fungovaly dříve, již nefungují.

Pokud chcete vytvořit vysoce užitečný obsah, který se líbí vyhledávači Google a současně vašim zákazníkům, musíte brát v úvahu oba tyto subjekty.

SEO copywriting je o vytváření užitečného, přesvědčivého a hodnotného obsahu, který je zaměřen na konkrétní klíčová slova, fráze a hledané výrazy. Užitečnost obsahu mu zajišťuje zpětnou vazbu uživatelů v podobě sdílení a zpětných odkazů (sociálních signálů), což je zase dobře hodoceno Googlem. Vyhodnocuje pak SEO Friendly Copywritingově sepsané texty jako vysoce relevantní, užitečné a upřednostňuje je ve výsledcích vyhledávání.

SEO Copywriter tvoří originální, strukturovaný, relevantní, informačně hodnotný a konverzní obsah

Vašim zákazníkům, uživatelům, kteří vyhledávají informace na internetu, a konec konců i vyhledávačům, musíte nabídnout originální, strukturovaný, relevantní, nebalastní, konverzní, informačně hodnotný obsah. Tento obsah tvořím a píši jako SEO Copywriter. Z mého pohledu je to jediný způsob, jak uspět ve výsledcích vyhledávání v roce 2019!

Vyhledávače chtějí nabízet čtenářům nejrelevantnější výsledky, snaží se o to od počátku vyhledávacích algoritmů. A budou jim nabízet takový obsah, který nelže, odpovídá na otázky (vyhledávací dotazy uživatelů), je informačně hodnotný a napsaný ideálně autoritou z daného oboru.

A právě o takový obsah usiluji, takovýto obsah se snažím psát a tvořit. Opírám se při jeho tvorbě o všechny dohledatelné zdroje, z nich čerpám informace a inspirace. Tvořím originální a hodnotný obsah, který milují jak čtenáři, tak vyhledávače.

SEO-copywriting

Ukázka tvorby SEO Friendly obsahu.

Krok č. 6: SEO reporting

Vaše SEO aktivity měřte a to pravidelně. Jedině tak budete vědět, že děláte správné věci správně. Podívejte se, co všechno takový SEO reporting obnáší.

Kde provedete v SHOPTETu základní nastavení pro SEO

Obecně již tedy víte, jak se má v SEO postupovat, jaký je správný návod. Chcete-li se na postup optimalizace podívat podrobněji, podívejte se na můj článek Návod na SEO: krok za krokem.

Pojďme se nyní podívat na to, s čím Vám může na vašich začátcích provozování e-shopu pomoci SHOPTET.

V rámci SHOPTETu si můžete nastavit několik základních on-page parametrů. Obecně se jedná o titulky stránek (Title), popisky stránek (Meta Descriptions) a můžete řešit dočasné a trvalé přesměrování.

Základní SEO nastavení, které najdete v rámci levého menu pod sekcí MARKETING -> Základní SEO, je opravdu jen základem. Nastavení těchto dvou parametrů samo o sobě žádnou návštěvnost nevygeneruje. Je to jen základní minimum, které můžete pro váš eshop na začátku dodržet a rozhodně doporučuji titulky a popisky nepodceňovat.

Modul SEO Shoptet

Meta Tagy - nastavení pro všechny části webu

Na záložce META TAGY si můžete nastavit titulek (Title) hlavní stránky a její popisek (Meta Descriptions) a to pro domovskou (úvodní) stránku, články a kategorie, produkty, výrobce produktů a rubriky.

Definice titulku (Title): Značka Title je prvek HTML, který určuje název webové stránky. Názvy stránek se zobrazují na stránkách s výsledky vyhledávačů (SERP) jako nadpis pro kliknutí pro daný výsledek a jsou důležité pro použitelnost, SEO a sociální sdílení. Titulek stránky webové stránky má být přesným a stručným popisem obsahu stránky. Ideální délka titulku je 50-60 znaků. Udržíte-li délku titulku pod 60 znaky, pravděpodobně 90% titulků se v SERP zobrazí správně (limit zobrazení v Google je totiž 600 pixelů).

Definice Meta Descriptions: Popisek, Meta Description, je atribut HTML, který poskytuje stručný popisek webové stránky. Tyto popisky jsou obvykle dlouhé až 160 znaků. Vyhledávače, jako je Google, často zobrazují meta popis ve výsledcích vyhledávání, kde mohou výrazně ovlivnit míru prokliku uživatele.

Titulek je naprosto zásadní SEO parametr, který se ukazuje v záložkách prohlížečů a hlavně ho uvidíte jako titulek v SERP (výsledku, který vám vrátí vyhledávač na vyhledávaný dotaz). Meta popisek není na rozdíl od titulku hodnotícím parametrem pro vyhledávače, ty jej pouze zobrazují jako popisek konkrétní stránky v SERPu. Přesto jeho poctivé vyplňování doporučuji kvůli CTR.

Volba titulku a dobře udělaný popisek se správným Call to action má zcela zásadní vliv na CTR (míru prokliku) v SERP, proto doporučuji mu věnovat velkou pozornost.

Titulek stránky

Titulek stránky uvidíte v okně prohlížeče i ve výsledku vyhledávání.

Na obrázku níže se můžete podívat na SERP (výsledek na vyhledávací dotaz) Googlu, proč je Title a popisek důležitý. První šipka ukazuje na vámi zadaný titulek ke konkrétní stránce. 2. šipka ukazuje na ručně vyrobený popisek stránky. 3. šipka uzkazuje na tzv. sitelinks (odkazující stránky), které se u stránek ukážou, máte-li dobře udělanou strukturu stránek a Google vyhodnotí některé stránky jako důležité a relevantní k hledanému dotazu. Můžete tak pro sebe v SERPu získat podstatně větší plochu a tím i pozornost.

Chcete-li se dozvědět o všech možností, na které narazíte v SERP, navštivte moji SEO akacemii a článek SERP (Search engine result page).

SERP

Takto vypadají popisky přímo v administraci SHOPTETU. V tomto případě Google převzal i popisek stránky, který jsme mu předložili, protože ho vyhodnotil jako relevantní.

shoptet-seo-modul

V základním nastavení se titulky a popisky doplňují samy.

SHOPTET se stará o to, že v již defaultním nastavení se vám budou doplňovat titulky a popisky automaticky. Používá k tomu značky, které automaticky doplňují údaje z databáze. V případě titulku Shoptet pracuje s názvem stránky a v případě descriptions bere krátký popisek produktu nebo úvodní odstavec článku.

Vzhledem k tomu, že tento popisek nemusí dobře vystihovat celý obsah stránky, nemusí obsahovat call to action atd., doporučuji titulky a popisky vypisovat manuálně.

Na obrázku výše vidíte, že i já si značky defaultně nechávám v určité podobě, protože se může stát, že u některých produktů nebo článků můžete na doplnění zapomenout a je lepší tam mít alespoň nějakou relevantní hodnotu, než nic.

Seznam použitých značek

Pro nastavení na stránce Základní SEO je možné využít tyto značky:

  • #WEBSITE_NAME#: Název projektu.
  • #TITLE#: Název stránky.
  • #LINK_TEXT#: Nadpis v menu.
  • #DESCRIPTION#: Popisek stránky.
  • #PRODUCT_NAME#: Název produktu.
  • #SHORT_DESCRIPTION#: Krátký popisek u produktu.
  • #MANUFACTURER#: Výrobce.
  • #MANUFACTURER_FILTER#: Pokud máte u kategorie nastavený filtr výrobců a jednoho výrobce zvolíte, propisuje se právě tento výrobce.
  • #CATEGORY_TEXT#: Popis kategorie.

Meta tagy - ruční nastavení popisků a titulků

Manuální nastavení popisků a titulků pak můžete dělat přímo na stránce editace produktu, článku nebo kategorie. A já to určitě doporučuji. Vždy tak můžete udělat poutavější titulek i popisek, ohlídáte si správnou délku, což vám automatické vkládání SHOPTETem neohlídá.

produkt

Struktura URL

Na záložce struktura URL si můžete vybrat, jak Shoptet bude tvořit URL na stránce produktů, v kategoriích, v případě stránek a článků, rubrikách a značkách. Zaznamenal jsem několik diskuzí o tom, která struktura je nejvhodnější na Shoptet poradně na Facebooku.

Osobně jsem zastáncem co nejkratších URL, proto je mé nastavení následovné:

  • https://www.domena.cz/url-produktu/
  • https://www.domena.cz/url-kategorie/
  • https://www.domena.cz/url-stranky/
  • https://www.domena.cz/url-rubriky/
  • https://www.domena.cz/url-značky/

Chcete-li se dozvědět více, jak funguje URL, přečtěte si článek v SEO Akademii o tom, co to URL je a z čeho se skládá.

Struktura URL

Mé nastavení struktury URL v Shoptetu.

 

Co bych osobně u Shoptetu uvítal, je zkrácení URL i v případě článků, stejně tak, jak to dělá v případě produktů a kategorií.

Mám-li na e-shopu vytvořený blog na tvorbu obsahu, má URL ve tvaru např. https://www.fitbo.cz/fit-blog/, což je samozřejmě správně. Článek má pak ale bohužel o něco delší URL, protože se články zobrazují jako https://www.fitbo.cz/fit-blog/jak-zabalit-darek/

Já bych ale preferoval zobrazení jednotlivých příspěvků blogu ve formátu https://www.domena.cz/nazev-clanku/ namísto současného https://www.domena.cz/nazev-kategorie-clanku/nazev-clanku/. Přitom jak je patrné v nastavení níže, mají stránky a články zapnutou správnou strukturu, jak bych si ji představoval. Řešil jsem to i s podporou, že mám zapnuté níže zobrazené nastavení a přesto se mi kategorie článků promítá do URL, ale prý to takto je správně.

 url

 

Samozřejmě mohou existovat dobré příklady, kdy delší URL má smysl i z pohledu SEO.

Např. když by někdo hledal "mobilní telefon Samsung Galaxy Note 9" a vy měli URL https://www.domena.cz/mobilni-telefony/samsung-galaxy-note-9/, tak vám to může zanedbatelně pomoci, ale dle mého názoru je z 90% dobré mít vždy co nejkratší URL. Možná se toho držím ještě od dob, kdy se říkalo, že čím více je něco vlevo, tím větší se tomu dává váha (jak v titulku stránky, tak v URL).

Prostě kratší URL se mi to osvědčují i v praxi, když vidím výsledky v SERP.

Přesměrování URL

Poslední významnou záložkou využitelnou pro určitou část SEO řešení na Shoptetu je Přesměrování adres (URL). Zde můžete nastavit trvalé (301) nebo dočasné (302) přesměrování konkrétních URL.

Více o všech typech přesměrování a obecně o stavových kódech se dozvíte více v SEO akademii.

Na obrázku níže je vidět, že došlo k optimalizaci jednotlivých URL, které byly změněny (z jakéhokoliv důvodu), bylo u nich nastaveno trvalé přesměrování, aby na stránkách nevznikaly nefunkční odkazy (byly-li na staré domény interní a externí prolinky).

Uvedu příklady, v kterých případech jsem dělal přesměrování pro FITBO.CZ.

/bojujeme-proti-stresu-a-unave/   ->  /darky-proti-stresu-a-unave/ - v tomto případě byla kategorie dárků přejmenována tak, aby slovo darky byla obsažena i v URL

/darek-mr-muscle-darkove-baleni-pro-vsechny-milovniky-posiloven-a-cviceni-male/   ->  /darek-pro-kulturisty-sportovce/ - zde došlo také k optimalizaci URL, která lépe vystihuje vyhledávací dotaz pro konkrétní cílovou skupinu

 

301

 

Závěrem o SEO pro Shoptet

Shoptet je na tom podobně, jako většina redakčních systémů nebo e-shop platforem.

Umožní vám manuálně vyplnit titulek a popisek stránky, pomůže s přesměrováním již neaktuálních URL. Co je super, že vám umožní manuálně upravit URL.

To samo o sobě samozřejmě na řešení komplexního SEO nestačí. Nikdo nemůže počítat s tím, že "krabicový" systém vyřeší optimalizaci stránek automaticky nebo bez větší námahy, žádným takovým proklamacím jakéhokoliv systému nevěřte.

Jakákoliv platforma vám pokročilejší optimalizaci nabídnout nemůže.

Optimalizace stránek zahrnuje obrovské množství parametrů, které je v rámci webové prezentace nutno hlídat (optimalizovat). Jedná se především o všechny důležité on-page faktory, off-page faktory. Optimalizace je také o analýze klíčových slov, která tvoří podklad pro webovou architekturu a obsahovou strategii. A v neposlední řadě je optimalizace o tvorbě relevantních, hodnotných, originálních obsahových stránkách (SEO Copywriting) a o vytváření landing pages pro vyhledávací dotazy uživatelů.

Jen za předpokladu, že se budete věnovat SEO nad rámec základních funkcí redakčních systémů (bohužel sofistikovanou a časově náročnou prací) můžete v organickém vyhledávání uspět.

Případová studie FITBO.CZ

Září 2018 měsíční organická návštěvnost 293, v únoru 2341 měsíčně (nárůst návštěvnosti za 5 měsíců o +799%)

Chcete se podívat, jak jsem optimalizoval jeden z eshopů na SHOPTETU? Podívejte se na případovou studii FITBO.CZ, jak jsem postupoval krok za krokem a jak eshop v organické návštěvnosti roste měsíc ze měsíce.

pripadova-studie-fitbo

 

Autor článku: Michal Binka (o autorovi)

Poslední aktualizace: 10.4.2019

 

Stříbrný SHOPTET PARTNER v kategorii SEO

Jsem stříbrným SHOPTET PARTNEREM v kategorii SEO.

Jsem zaregistrovaným freelance profesionálem na SEO na NAVOLNENOZE.CZ.

Vše o mé předchozí kariéře najdete na LINKEDIN.