SEO nástroje

Bez SEO nástroje (aplikací) se v profesionální (a snad ani amétérské DYI) optimalizaci webových stránek neobejdete. Pomáhají s webovou analytickou, sbírají, vyhodnocují a interpretují data.

Níže uvádím seznam těch nejdůležitějších nebo obecně nejznámějších SEO nástrojů.

Pod dlouhým seznamem všech možných aplikací najdete i články, které detailněji popisují některé z aplikací, které používám. Nechybí ukázky toho, co se v nich dá dělat, k čemu jsou tyto SEO nástroje užitečné a jak je budete moci využít ve vaší práci.

Chybí vám zde nějaký významnější SEO nástroj? Neváhejte mi prosím napsat na michal@seoprakticky.cz, rád jej přidám.

SEO nástroje

SEO nástroje

Collabim

Collabim je dle informací na jeho stránkách nejpoužívanější SEO nástroj v ČR. A já o tom nemám důvod pochybovat, sám ho používám absolutně nejvíce ze všech českých nástrojů. Více o Collabimu se dočtete v SEO nástrojích. Collabim měří pozice klíčových slov ve vyhledávačích, dokáže vyhledávat podobná klíčová slova, dokáže zjišťovat PPC reklamy na dané výrazy, zvládá jednorázové analýzy, vyhledává odkazové příležitosti (pro budování zpětných odkazů), přináší analýzu konkurenčních webů. Název Collabim je zkratkou COLLaboration OInternet Marketing.

marketing-miner-logo

Marketing Miner je online nástrojem, který zprostředkovává marketingovým specialistům získávání dat, důležitých pro jejich rozhodování v oblasti online marketingu. Během prvních 3 měsíců existence nové verze (která startovala od nuly) si získal přízeň mezi více než tisíci českými specialisty, kteří se stali aktivními uživateli. Aplikace měří pozice ve vyhledávačích Google a Seznam, zjišťuje hledanost klíčových slov, kontroluje indexaci stránek, hromadně získává data o URL ze služby Majestic, kontroluje hreflag, kontroluje strukturovaná data, pomáhá s kategorizací dat při klíčovce (místo ručního třídění v Excelu nebo OpenRefinu). Obsahuje i další funkcionality, viz návody Marketing Mineru.


ContentKing

Aplikace ContentKing nabízí SEO audit, monitoring, upozornění, sledování historie změn, přehledy a reportování. Funkčnost si můžete vyzkoušet ve zkušební verzi na 14 dní. Chcete-li se dozvědět něco více o SEO, můžete navštívit SEO akademi ContentKingu.

semor

SEMOR je, na rozdíl od ostatních zde uvedených aplikací, vyvíjen s výrazně omezenějšími zdroji, což se odráží i na samotné aplikaci, UX, funkcích a konec konců i marketingu. Obsahuje nástroje pro trendy vyhledávačů, návrh klíčových slov, Google CTR a Seznam Webmaster.

semrush-logo

SEMrush začal v roce 2008 jako malá skupina specialistů na SEO a IT. Společně měli jedno poslání - aby byla boj o zákazníka v prostoru online prostředí byla spravedlivá a průhledná, s rovnými příležitostmi pro všechny. Po deseti letech tréninkových experimentů a neustálého pokroku SEMrush vyrostl do jednoho z největších online marketingových nástrojů na světě.

ahrefs-logo
Ahrefs.com je známá sada nástrojů pro analýzu zpětných odkazů a SEO analýzu. V současné době stojíme od stáda dalších podobných služeb o největší základnu živých odkazů, obrovského indexu a nejlepší rychlosti aktualizací indexů. Ahrefs má ambici nahradit několik nástrojů a stát se základním online nástrojem pro SEO.

screaming-frog-logoBritská SEO agentura a tvůrce nástroje pro on-page analýzu webu. Společnosti vyvinula software Screaming Frog SEO Spider, kterému důvěřují tisíce SEO specialistů a SEO agentur po celém světě. Používá se převážně pro technické SEO audity. Stáhnout lze zdarma, za příplatek dostanete pokročilejší funkce a odstraní se limity.


sklik-logo

Sklik je reklamní systém typu PPC (Pay Per Click, platba za klik), který provozuje nejsilnější internetových hráč na českém trhu, společnost Seznam.cz. Platíte teprve za návštěvníka, který se proklikne na vaše stránky. Záleží jenom na vás, kolik jste ochotni za proklik zaplatit a kolik maximálně budete do reklamy denně investovat. Reklamní systém Sklik nabízí kombinovanou reklamu, rozšířené textové inzeráty, grafickou reklamu, videoreklamu, cílení, měření úspěšnosti a pokročilou práci s daty. Pro SEO lze Sklik použít na analýzu klíčových slov (objem hledání, příbuzná slova)...

Google-Analytics-logo

Google Analytics je nejrozšířenější služba na monitorování návštěvnosti webových stránek. Odhaduje se, že nasazený měřící kód od Google Analytics má až 50% všech webových stránek na světě. Díky GA můžete sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů, konverze, prodeje atd. V SEO bychom měli sledovat různé výkonnostní metriky KPI, a právě v tom nám pomůže Google Analytics.

google-ads-logo

Google Ads (dříve se jmenovala Google AdWords) je reklamní služba typu PPC (platba za proklik). Reklamy se zobrazují jak ve vyhledávací síti, tak v obsahové. Inzeráty se zobrazují na stránce vyhledávání Googlu v horní, spodní a boční části. Google Ads je využitelný pro SEO zejména svým nástrojem na návrh klíčových slov.

google-search-console-logo

Nástroje a přehledy služby Google Search Console vám pomohou měřit návštěvnost a výkon vašich stránek ve Vyhledávání, opravit problémy a zajistit, aby váš web ve výsledcích Vyhledávání Google vyniknul.

google-tag-manager-logo

Google Tag Manager je systém pro správu měřicích kódů na webových stránkách. Jeho princip je takový, že se na web umístí pouze jeden kód a poté se již prostřednictvím webového rozhraní vkládají jednotlivé měřicí kódy. Tento postup velice usnadňuje a zrychluje práci s kódy, kdy jsou z nasazení vynecháni programátoři.

Logo Majestic

Majestic mapuje internet a vytvořil největší komerční databázi odkazů na světě. Tuto databázi využívají SEO společnosti, specialisté na nová média, správci affiliaterů a odborníci na online marketing pro celou řadu účelů, které jsou obsaženy v online marketingu, včetně LinkBuildingu, reputačního managementu, rozvoje provozu webových stránek, analýzy konkurence a sledování zpráv.

moz-logo

MOZ je jedním z nejpoužívanějších SEO nástrojů na světě. Moz nabízí SEO nástroje, které zahrnují analýzu klíčových slov, budování zpětných odkazů, audity stránek a statistiky o optimalizaci stránky s cílem pomoci společnostem lépe vidět pozici, kterou mají ve vyhledávačích, a jak zlepšit jejich hodnocení.

OpenRefine-logo

OpenRefine - (dříve Google Refine) je výkonný nástroj pro práci s hromadou dat. Nástroj je zdarma, nicméně na jeho vývoji se již nepokračuje. Nástroj je určený na čištění dat, transformování z jednoho formátu do druhého atd. Přečtěte si můj návod, jak krok za krokem očistit a sloučit data v OpenRefine.

Mangools.com

mangools.com - super online nástroj na hledání klíčových slov, analýzu lokálního SERPu, analýzu webových stránek, analýzu odkazového profilu atd.

SEO nástroje

Další menší nástroje (utilitky)

Zpětné odkazy

OpenLinkProfiler - analýza zpětných odkazů mířící na váš web (zdarma). 

Broken link chcecker - nástroj na kontrolu špatných odkazů na vašem webu. Robot zkontroluje všechny odkazy, jsou-li funkční, nezměnila-li se cílová stránka atd.

Nástroj pro analýzu zpětných odkazů a nefunkčních odkazů (zdarma) - jednoduchý nástroj na analýzu zpětných odkazů 

WhiteHat Komentátor - malá utilitka, která vyhledá diskuzní fóra a možnosti komentářů na vybrané klíčové slovo. Hodí se to pro budování zpětných odkazů v diskuzích (pozor na zakázané techniky).

Klíčová slova

Ubersuggest - Chcete více údajů o klíčových slovech? Ať už jde o SEO nebo PPC, získáte přehled o všech. Od objemu, sezónnost až po cenu za kliknutí. Nástroj Ubersuggest pro klíčové slovo vám ukáže vše zdarma. Nebojte se a použijte nástroj pro klíčová slova tolikrát, kolikrát chcete bez omezení. Více o nástroji Ubersuggest...

Keyword Tool - jednoduchý nástroj na hledání klíčových slov. V placené verzi vidíte i objem vyhledávání, trend, CPC a konkurenčnost výrazu.

Rychlost webových stránek

Pingdom Tools - nástroj na měření rychlosti webových stránek.

Google test rychlosti načítání a vykreslování stránky - zjistěte, jak rychle se stahují a vykreslují vaše stránky. Součást technické analýzy SEO.

Drobné optimalizace

Google SERP Snippet Optimization Tool - vizualizace SERP Googlu, pro optimalizaci délky a vzhledu Titule a Metapopisku

Generátor UTM značek - Tento nástroj umožňuje snadno přidávat parametry kampaně do adres URL, abyste mohli sledovat vlastní kampaně v Google Analytics.

Google optimalizace pro mobilní stránky - zkontrolujte si, jestli je vaše stránka optimalizovaná pro mobilní zařízení.

Pomocník pro práci se značkami strukturovaných dat - vygeneruje html kód na základě vámi označených částí na stránce. Nápověda k značkám (Markup)

Duplicity a kopírování

Copyscape - kontrola plagiátorství textů. Jednoduchá kontrola, jestli jsou vaše texty skutečně zcela unikátní.

Siteliner - zatímco Copyscape zjišťuje shody vašeho obsahu s celým internetem, nástroj Siteliner zkoumá duplicitní obsah v rámci vašeho webu.

Tvorba obsahu

Nástroj pro spočítání slov v textu - šikovná utilitka, která spočítá počet slov v textu, počet znaků, počet vět, čas potřebný k přečtení článku, počet odstavců a mnoho dalšího.

Nástroj na kompresi obrázků (Shortpixel) - jednoduchým způsobem drag and drop si snížíte velikosti obrázků až o 70%.

SEMrush SEO writing plugin do Google Docs - šikovný plugin, který vám Google Docs (Word) rozšíří o Writing Assistant, který vám pomůže s psaním optimalizovaných textů. Šikovná utilitka na budování kvalitního obsahu.

OpenRefine: návod krok za krokem, jak očistit a sloučit data pro analýzu klíčových slov

OpenRefine (dříve Google Refine) je velmi výkonný nástroj pro práci se surovými daty. OpenRefine je vhodný pro očištění dat, jejich transformaci. Nástroj funguje jako webová služba (SAAS) a s daty tak budete pracovat ve vašem internetovém prohlížeči. OpenRefine je k dispozici v angličtině, čínštině, španělštině, francouzštině, ruštině, portugalštině (Brazílii), němčině, japonštině, italštině, maďarštině, hebrejštině. Kde a jak stáhnout OpenRefine Jděte na stránky openrefine.org, v levém menu klikněte na položku Download. Na této stránce si vyberete software ke stažení podle vaší platformy. K dispozici máte software pro Windows, Lunux a Mac OS. Stáhnete si zazipovaný program, který si rozzipujte do nějaké složky, kde už natrvalo bude software umístěn. I přesto, že funguje OpenRefine přes...

Ubersuggest: analýza klíčových slov zdarma (hledanost a související KW)

Ubersuggest - jednoduchý nástroj na zjištění hledanosti klíčových slov (zdarma) Nástroj na analýzu hledanosti klíčových slov a návrh souvisejících long tailových frází. Hledáte další nápady na klíčová slova? Zadejte uvedené klíčové slovo a začněte vytvářet další návrhy. Aplikace dobře poslouží pro rychlý přehled o výsledcích v SERP, odhadech návštěvnosti na různých pozicích v SERP, nutných investicích do PPC, pakliže byste se rozhodli inzerovat. Nástroj najdete na: https://neilpatel.com/ubersuggest/ Nástroj provozuje známý marketér Neil Patel. Základní funkce nástroje Ubersuggest Přehled klíčových slov Chcete více údajů o klíčových slovech? Ať už jde o SEO nebo PPC, získáte přehled o všech. Od objemu, sezónnost až po cenu za kliknutí. Nástroj Ubersuggest pro klíčové slovo vám ukáže v...

Collabim: kompletní průvodce funkcemi

Nástroj najdete na www.collabim.cz Collabim je nejpoužívanější SEO nástroj v ČR. A já o tom nemám důvod pochybovat, sám ho používám absolutně nejvíce ze všech českých nástrojů. I přesto, že není tak grafiky vymazlený, jak jiné zahraniční aplikace, je plně funkční a silně orientovaný na efektivní práci. Co Collabim umí a k čemu je dobrý Měří pozice klíčových slov S Collabimem máte neustálý přehled o svých pozicích ve vyhledávačích. Odhalíte mnoho nových klíčových slov, která můžete dále analyzovat podle konkurečnosti a dat z Google Search Console. Dokáže monitorovat PPC reklamy Ke každému slovu zjistíte, kdo na něj inzeruje pomocí PPC reklam. Budete také vědět, jak vypadají inzeráty a v případě vyhledávače Seznam vám dokonce ukážeme, jak vypadá struktura UTM tagů. Snadno tak poznáte, ...

3 položek celkem