Klasifikační analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov (klíčovka) je tím nejzásadnějším dokumentem, který tvoří základní odrazový můstek při optimalizací webových stránek.
SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat koncepčně, dlouhodobě, strategicky a hlavně efektivně.
Analýzu klíčových slov dělám včetně klasifikace (kategorizace / dimenzí) jednotlivých klíčových slov a frází! Dělat klasifikaci je velmi pracná věc a dělá-li se poctivě, zabere i dvě desítky hodin. Proto cena za analýzu klíčových slov začíná na 30.000 Kč.
K čemu všemu je analýza klíčových slov dobrá:
- Podklad pro architekturu webových stránek
- Podklad pro tvorbu obsahové strategie
- Podklad, na jaká klíčová slova a fráze se v SEO zaměřit
- Identifikace vyhledávacích frází v řeči vašich zákazníků
- Podklad pro správu PPC kampaní
- Informace o existenci Landing Pages
- Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO (pozice ve vyhledávačích, hledanosti...)
- Identifikace SEO příležitostí (na co se zaměřit, jak dosáhnout "rychlého" úspěchu - díky identifikaci relevantních KW s velkou mírou hledanosti a nízkou konkurencí)
- Analýza 3 přímých konkurentů, na jaká KW generují největší návštěvnost, jaké jejich stránky jsou úspěšné
Praktickou ukázku s detailnějším pohledem do analýzy klíčových slov si můžete přečíst v článku Analýza klíčových slov pro eshopy s módou / oblečením / fashion.
Kategorie: | SEO služby |
---|
Chcete se podívat jak analýza klíčových slov vzniká? Podívejte se na můj článek Postup tvorby analýzy klíčových slov.
Co všechno analýza klíčových slov obsahuje
Analýza klíčových slov přináší celou řadu užitečných informací. Předám vám strukturovaná data, které mají hlavu a patu. Data jsou velmi jednoduchá na pochopení, ihned je můžete využívat k řešení architektury webových stránek, k návrhu obsahové strategie (content strategie) atd.
Je-li pro vás tvorba klíčovky drahá, můžete jako alternativu zkusit moji knihu Analýza klíčových slov: Návod krok za krokem.
Pokud se chcete naučit dělat analýzu klíčových slov, můžete vyzkoušet moje video školení / kurz / tutoriál - Analýza klíčových slov: návod krok za krokem.
Jaké údaje z mojí analýzy klíčových slov dostanete
- Kompletní seznam relevantních klíčových slov a frází vztahujících se k předmětu podnikání (KW z vašeho webu, KW od 3 hlavních konkurentů, KW z našeptávačů Google, Seznam, YouTube, Wikipedia, obrázky z kategorie Google, související dotazy Google, související dotazy Seznam, návrhy KW z Sklik, vyhledávací fráze z Google Analytics a Google Search Console)
- Statistická data z hledanosti jednotlivých kategorií a podkategorií
- Analýza zdrojů organické návštěvnosti 3 přímých konkurentů - klíčová slova, na která jsou dohledatelní, odhad jejich teoretické návštěvnosti na jednotlivá KW, přehled jejich Landing Pages
- Data kompletně očištěna od duplicit, clusterovány v OpenRefine
- Klasifikační analýza klíčových slov
- Priority (podle afinity k vašemu předmětu podnikání) - skvělé pro stanovení optimalizačních priorit
- Celková hledanost klíčových slov a frází
- Konkurečnost Google
- Hledanost Google (minulý měsíc)
- Hledanost Google (průměr za posledních 12 měsíců)
- Hledanost Seznam (minulý měsíc)
- Hledanost Seznam (průměr za posledních 12 měsíců)
- Informace o Sklik CPC (průměrná cena za proklik v reklamním systému Sklik)
- Návštěvnost z daného KW (zdroj Google Analytics daných stránek)
- Míra opuštění (zdroj Google Analytics daných stránek)
- Stránky na návštěvu
- Transakce
- Konverzní poměr
- Zobrazení
- Průměrná pozice ve vyhledávačích
- Cílová stránka daného klíčového slova nebo fráze Google
- Vaše pozice na klíčové slovo v Google
- Počet výsledků daného KW na Google
- SERP Features
- Pozice na Seznamu
- Cílová stránka na Seznamu
- Počet výsledků na Seznamu
- SERP Features na Seznamu
Podrobnější popis všech jednotlivých položek si můžete přečíst níže.
Ukázka výstupů "klíčovky"
Reálná ukázka z analýzy klíčových slov od SEOPRAKTICKY.CZ
Ukázka z klasifikační analýzy klíčových slov - analýza hledanosti klíčových slov a frází, roztřídění do kategorií, konkurenčnost výrazů + desítka dalších hodnotících paramterů.
Ukázka souhrnných statistických dat jednotlivých kategorií v analýze klíčových slov
V analýze klíčových slov si můžete libovolně filtrovat hlavní témata a jeho podkategorie.
Návrh architektury webu vycházející z analýzy klíčových slov
Detailní popis všech jednotlivých položek v analýze klíčových slov, k čemu jsou využitelné
Kompletní seznam relevantních klíčových slov a frází vztahujících se k předmětu podnikání
Snažím se mít co nejširší zdroje relevantních klíčových slov a frází. Pro analýzu klíčových slov tak pracuji s následujícími zdroji:
- KW z vašeho webu
- KW od 3 hlavních konkurentů
- Google Search Console
- Google Analytics
- KW z našeptávačů Google, Seznam, YouTube, Wikipedia,
- Obrázky z kategorie Google
- Související dotazy Google
- Související dotazy Seznam
- Návrhy KW z reklamního PPC systému Sklik
Analýza zdrojů návštěvnosti 3 přímých konkurentů
3 hlavní konkurenty mi určíte vy, nebo je zkusím vyhledat pomocí odhadované návštěvnosti u webů z oboru. Ke konkurentům vám dodám kompletní seznam klíčových slov, na který konkurenční weby generují návštěvnost, na která jsou dohledatelní, odhad jejich teoretické návštěvnosti na jednotlivá KW, přehled jejich Landing Pages.
Tyto informace jsou úžasné v tom, že víte, s jakými stránkami (s jakým obsahem) jsou konkurenti úspěšní.
Data kompletně očištěna od duplicit, clusterovány v OpenRefine
V klíčové analýze nebudou duplicity a klíčové fráze budou clusterovány (sloučeny), aby se v ní nevyskytovaly fráze stejného významu jen v jiném slovosledu. Jak slučování klíčových frází probíhá si můžete přečíst v mém článku OpenRefine: návod krok za krokem, jak očistit a sloučit data pro analýzu klíčových slov.
Data jsou kompletně očištěny a clusterovány v nástroji OpenRefine.
Klasifikační analýza klíčových slov
Klasifikační analýza slouží k tomu, abyste si jednotlivé klíčové fráze a slova roztřídili do kategorií, které by pak měly tvořit strukturu vašeho webu. Každé z relevantních klíčových slov by mělo zapadnout do nějaké "škatulky = kategorie" webu. Tato ručně dělaná analýza by měla odhalit, jestli vám nějaké důležité kategorie nechybí.
Priority (podle afinity k vašemu předmětu podnikání)
V analýze klíčových slov se snažím každému klíčovému slovu přiřadit prioritu, která odpovídá jeho významu pro vaše podnikání nebo cíle. Aktuálně pracuji se 4 prioritami, které vám detailně vysvětlím s samotné klíčovce.
Ke klíčovým slovům stanovuji priority, které odráží přínos pro byznys klienta.
Celková hledanost klíčových slov a frází
Suma všech hledání ve vyhledávačích Google a Seznam (měsíční průměrná).
Hledanost klíčových slov a frází.
Konkurečnost Google
Tato hodnota nám říká, jak moc je obtížné uspět s daným klíčovým slovem nebo frází v organickém vyhledávání. Hodnotu udává Google z nástroje Keyword Planner. Čím větší hodnota konkurenčnosti, tím bude těžší se na dané klíčové slovo umístit ve vyhledávání.
Hledanost Google (minulý měsíc)
Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Google minulý měsíc.
Hledanost Google (průměr za posledních 12 měsíců)
Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Google průměrně hledaný (celková roční hledanost / 12 měsíců).
Hledanost Seznam (minulý měsíc)
Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Seznam minulý měsíc.
Hledanost Seznam (průměr za posledních 12 měsíců)
Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Seznam průměrně hledaný (celková roční hledanost / 12 měsíců).
Informace o Sklik CPC
Jaká je průměrná cena za proklik v reklamním systému Sklik na dané klíčové slovo.
Návštěvnost z daného KW
Jaká je návštěvnost na vašich webových stránkách z daného klíčového slova (je nutné mít propojení do Google Analytics).
Míra opuštění
Jaké je procento opuštění stránky na dané klíčové slovo (je nutné mít propojení do Google Analytics).
Stránky na návštěvu
Kolik stránek si zobrazí uživatel na webu po příchodu na dané klíčové slovo (je nutné mít propojení do Google Analytics).
Transakce
Kolik klíčové slovo realizovalo transakcí, obratu ((je nutné mít propojení do Google Analytics).
Konverzní poměr
% uskutečněných obchodů v poměru k návštěvnosti daného klíčového slova. Je-li 100 návštěv, ze kterých bude 1 realizovaný obchod, konverzní poměr se bude rovnat 1%.
Zobrazení
Kolikrát jste se objevili v SERP - výsledku vyhledávání a uživatel vás mohl spatřit. Pakliže máte vysoký počet zobrazení a nízké CTR (míru prokliku), je nutné optimalizovat meta tagy Title a Description.
Průměrná pozice ve vyhledávačích
Průměrná pozice ve vyhledávačích za posledních 30 dní.
Cílová stránka daného klíčového slova nebo fráze na Google
Google zaindexoval vaše stránky a danému klíčovému slovu přiřadil určitou stránku jako nejvíce relevantní. Zde se dozvíte, kterou stránku si Google vybral.
Vaše pozice na klíčové slovo v Google
Na kolikátém místě se aktuálně nacházíte na hledanou frázi ve vyhledávači Google.
Počet výsledků daného KW na Google
Číslo, kolik stránek má Google přiřazených ke stejnému klíčovému slovu.
SERP Features
Informace, jaká strukturovaná data Google k tomuto klíčovému slovu využívá ke zobrazení tzv. SERP Features.
Pozice na Seznamu
Na jakém místě se nacházíte ve vyhledávači Seznam na dané klíčové slovo.
Cílová stránka na Seznamu
Seznam zaindexoval vaše stránky a danému klíčovému slovu přiřadil určitou stránku jako nejvíce relevantní. Zde se dozvíte, kterou stránku si Seznam vybral.
Počet výsledků na Seznamu
Číslo, kolik stránek má Seznam přiřazených ke stejnému klíčovému slovu.
SERP Features na Seznamu
Informace, jaká strukturovaná data Seznam k tomuto klíčovému slovu využívá ke zobrazení tzv. SERP Features.
Využijte výsledky z analýzy klíčových slov (klíčovky) naplno
Tvorba obsahové strategie
Analýzou klíčových slov nic nekončí, naopak začíná. Analýza klíčových slov vám dává perfektní podklad pro tvorbu obsahové strategie, která je tou nejlepší investicí do SEO. Jedině díky relevantnímu a kvalitnímu obsahu budete dohledatelní ve vyhledávačích na klíčová slova, která pro vás mohou znamenat konverzi.
Chcete se dozvědět více? Navštivte popis služby Tvorba obsahové strategie.
Ukázka obsahu obsahové strategie.
Ukázka z obsahové strategie. Identifikace zajímavých témat s vysokou hledaností a nízkou konkurenčností.
Tvorba SEO Friendly obsahu
Nechte si vytvořit kvalitní, relevantní, originální SEO Friendly Copywriting.
Tvorba kvalitního obsahu za pomoci analytických nástrojů sloužících ke kontrole a optimalizaci textu.
Chcete se podívat jak analýza klíčových slov vzniká? Podívejte se na můj článek Postup tvorby analýzy klíčových slov. Chcete se podívat, jak očišťuji databázi klíčových slov v OpenRefine? Přečtěte si článek OpenRefine: nástroj na slučování dat.
Chcete-li se podívat, jaký postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ.