Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov (klíčovka) je tím nejzásadnějším dokumentem, který tvoří základní odrazový můstek při optimalizací webových stránek.

SEO se bez analýzy klíčových slov nedá dělat koncepčně, dlouhodobě, strategicky a hlavně efektivně.

K čemu všemu je analýza klíčových slov dobrá:

  • Podklad pro architekturu webových stránek
  • Podklad pro tvorbu obsahové strategie
  • Podklad pro správu PPC kampaní
  • Informace o existenci Landing Pages
  • Kompletní audit a revize aktuálního stavu SEO (pozice ve vyhledávačích, hledanosti...)
  • Identifikace SEO příležitostí (na co se zaměřit, jak dosáhnout "rychlého" úspěchu - díky identifikaci relevantních KW s velkou mírou hledanosti a nízkou konkurencí)
  • Analýza 3 přímých konkurentů, na jaká KW generují největší návštěvnost, jaké jejich stránky jsou úspěšné 
Můžeme doručit do:
1.3.2019 1.3.2019 1.3.2019 4.3.2019 4.3.2019 Zvolte variantu
Dodání služby do 7 dnů Dodání služby do 7 dnů Dodání služby do 7 dnů Dodání služby do 10 dnů Dodání služby do 10 dnů Zvolte variantu
Kód: 60/DO 60/DO2 60/DO3 60/DO4 60/NAD Zvolte variantu
Značka: SEO konzultant
9 600 Kč 14 400 Kč 19 200 Kč 38 400 Kč 49 900 Kč od 9 600 Kč
Analyza klicovycho slov klicovka
Novinka

Chcete se podívat jak analýza klíčových slov vzniká? Podívejte se na můj článek Postup tvorby analýzy klíčových slov.

Co všechno analýza klíčových slov obsahuje

Analýza klíčových slov přináší celou řadu užitečných informací. Předám vám strukturovaná data, které mají hlavu a patu. Data jsou velmi jednoduchá na pochopení, ihned je můžete využívat k řešení architektury webových stránek, k návrhu obsahové strategie (content strategie) atd.

Jaké údaje z mojí analýzy klíčových slov dostanete

  • Kompletní seznam relevantních klíčových slov a frází vztahujících se k předmětu podnikání (KW z vašeho webu, KW od 3 hlavních konkurentů, KW z našeptávačů Google, Seznam, YouTube, Wikipedia, obrázky z kategorie Google, související dotazy Google, související dotazy Seznam, návrhy KW z Sklik)
  • Analýza zdrojů návštěvnosti 3 přímých konkurentů - klíčová slova, na která jsou dohledatelní, odhad jejich teoretické návštěvnosti na jednotlivá KW, přehled jejich Landing Pages
  • Data kompletně očištěna od duplicit, clusterovány v OpenRefine
  • Klasifikační analýza klíčových slov
  • Priority (podle afinity k vašemu předmětu podnikání) - skvělé pro stanovení optimalizačních priorit
  • Celková hledanost klíčových slov a frází
  • Konkurečnost Google
  • Hledanost Google (minulý měsíc)
  • Hledanost Google (průměr za posledních 12 měsíců)
  • Hledanost Seznam (minulý měsíc)
  • Hledanost Seznam (průměr za posledních 12 měsíců)
  • Informace o Sklik CPC (průměrná cena za proklik v reklamním systému Sklik)
  • Návštěvnost z daného KW (zdroj Google Analytics daných stránek)
  • Míra opuštění (zdroj Google Analytics daných stránek)
  • Stránky na návštěvu
  • Transakce
  • Konverzní poměr
  • Zobrazení
  • Průměrná pozice ve vyhledávačích
  • Cílová stránka daného klíčového slova nebo fráze Google
  • Vaše pozice na klíčové slovo v Google
  • Počet výsledků daného KW na Google
  • SERP Features
  • Pozice na Seznamu
  • Cílová stránka na Seznamu
  • Počet výsledků na Seznamu
  • SERP Features na Seznamu

Podrobnější popis všech jednotlivých položek si můžete přečíst níže.

Reálná ukázka z analýzy klíčových slov

Reálná ukázka z analýzy klíčových slov od SEOPRAKTICKY.CZ

 

Detailní popis všech jednotlivých položek v analýze klíčových slov, k čemu jsou využitelné

Kompletní seznam relevantních klíčových slov a frází vztahujících se k předmětu podnikání

Snažím se mít co nejširší zdroje relevantních klíčových slov a frází. Pro analýzu klíčových slov tak pracuji s následujícími zdroji:

  • KW z vašeho webu
  • KW od 3 hlavních konkurentů
  • KW z našeptávačů Google, Seznam, YouTube, Wikipedia,
  • Obrázky z kategorie Google
  • Související dotazy Google
  • Související dotazy Seznam
  • Návrhy KW z reklamního PPC systému Sklik

Analýza zdrojů návštěvnosti 3 přímých konkurentů

3 hlavní konkurenty mi určíte vy, nebo je zkusím vyhledat pomocí odhadované návštěvnosti u webů z oboru. Ke konkurentům vám dodám kompletní seznam klíčových slov, na který konkurenční weby generují návštěvnost, na která jsou dohledatelní, odhad jejich teoretické návštěvnosti na jednotlivá KW, přehled jejich Landing Pages.

Tyto informace jsou úžasné v tom, že víte, s jakými stránkami (s jakým obsahem) jsou konkurenti úspěšní.

Data kompletně očištěna od duplicit, clusterovány v OpenRefine

V klíčové analýze nebudou duplicity a klíčové fráze budou clusterovány (sloučeny), aby se v ní nevyskytovaly fráze stejného významu jen v jiném slovosledu. Jak slučování klíčových frází probíhá si můžete přečíst v mém článku OpenRefine: návod krok za krokem, jak očistit a sloučit data pro analýzu klíčových slov.

OpenRefine

Data jsou kompletně očištěny a clusterovány v nástroji OpenRefine.

Klasifikační analýza klíčových slov

Klasifikační analýza slouží k tomu, abyste si jednotlivé klíčové fráze a slova roztřídili do kategorií, které by pak měly tvořit strukturu vašeho webu. Každé z relevantních klíčových slov by mělo zapadnout do nějaké "škatulky = kategorie" webu. Tato ručně dělaná analýza by měla odhalit, jestli vám nějaké důležité kategorie nechybí.

Priority (podle afinity k vašemu předmětu podnikání)

V analýze klíčových slov se snažím každému klíčovému slovu přiřadit prioritu, která odpovídá jeho významu pro vaše podnikání nebo cíle. Aktuálně pracuji se 4 prioritami, které vám detailně vysvětlím s samotné klíčovce.

analyza-klicovych-slov-priority

Ke klíčovým slovům stanovuji priority, které odráží přínos pro byznys klienta.

Celková hledanost klíčových slov a frází

Suma všech hledání ve vyhledávačích Google a Seznam (měsíční průměrná).

analyza-klicovych-slov-hledanost

Hledanost klíčových slov a frází.

Konkurečnost Google

Tato hodnota nám říká, jak moc je obtížné uspět s daným klíčovým slovem nebo frází v organickém vyhledávání. Hodnotu udává Google z nástroje Keyword Planner. Čím větší hodnota konkurenčnosti, tím bude těžší se na dané klíčové slovo umístit ve vyhledávání.

Hledanost Google (minulý měsíc)

Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Google minulý měsíc.

Hledanost Google (průměr za posledních 12 měsíců)

Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Google průměrně hledaný (celková roční hledanost / 12 měsíců).

Hledanost Seznam (minulý měsíc)

Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Seznam minulý měsíc.

Hledanost Seznam (průměr za posledních 12 měsíců)

Kolikrát byl daný výraz hledaný ve vyhledávači Seznam průměrně hledaný (celková roční hledanost / 12 měsíců).

Informace o Sklik CPC

Jaká je průměrná cena za proklik v reklamním systému Sklik na dané klíčové slovo.

Návštěvnost z daného KW

Jaká je návštěvnost na vašich webových stránkách z daného klíčového slova (je nutné mít propojení do Google Analytics).

Míra opuštění

Jaké je procento opuštění stránky na dané klíčové slovo (je nutné mít propojení do Google Analytics).

Stránky na návštěvu

Kolik stránek si zobrazí uživatel na webu po příchodu na dané klíčové slovo (je nutné mít propojení do Google Analytics).

Transakce

Kolik klíčové slovo realizovalo transakcí, obratu ((je nutné mít propojení do Google Analytics).

Konverzní poměr

% uskutečněných obchodů v poměru k návštěvnosti daného klíčového slova. Je-li 100 návštěv, ze kterých bude 1 realizovaný obchod, konverzní poměr se bude rovnat 1%.

Zobrazení

Kolikrát jste se objevili v SERP - výsledku vyhledávání a uživatel vás mohl spatřit. Pakliže máte vysoký počet zobrazení a nízké CTR (míru prokliku), je nutné optimalizovat meta tagy Title a Description.

Průměrná pozice ve vyhledávačích

Průměrná pozice ve vyhledávačích za posledních 30 dní.

Cílová stránka daného klíčového slova nebo fráze na Google

Google zaindexoval vaše stránky a danému klíčovému slovu přiřadil určitou stránku jako nejvíce relevantní. Zde se dozvíte, kterou stránku si Google vybral.

Vaše pozice na klíčové slovo v Google

Na kolikátém místě se aktuálně nacházíte na hledanou frázi ve vyhledávači Google.

Počet výsledků daného KW na Google

Číslo, kolik stránek má Google přiřazených ke stejnému klíčovému slovu.

SERP Features

Informace, jaká strukturovaná data Google k tomuto klíčovému slovu využívá ke zobrazení tzv. SERP Features.

Pozice na Seznamu

Na jakém místě se nacházíte ve vyhledávači Seznam na dané klíčové slovo.

Cílová stránka na Seznamu

Seznam zaindexoval vaše stránky a danému klíčovému slovu přiřadil určitou stránku jako nejvíce relevantní. Zde se dozvíte, kterou stránku si Seznam vybral.

Počet výsledků na Seznamu

Číslo, kolik stránek má Seznam přiřazených ke stejnému klíčovému slovu.

SERP Features na Seznamu

Informace, jaká strukturovaná data Seznam k tomuto klíčovému slovu využívá ke zobrazení tzv. SERP Features.

Využijte výsledky z analýzy klíčových slov (klíčovky) naplno

Analýzou klíčových slov nic nekončí, naopak začíná. Analýza klíčových slov vám dává perfektní podklad pro tvorbu obsahové strategie, která je tou nejlepší investicí do SEO. Jedině díky relevantnímu a kvalitnímu obsahu budete dohledatelní ve vyhledávačích na klíčová slova, která pro vás mohou znamenat konverzi.

Nechte si vytvořit kvalitní, relevantní, originální SEO Friendly Copywriting.

SEO-copywriting

Tvorba kvalitního obsahu za pomoci analytických nástrojů sloužících ke kontrole a optimalizaci textu.

 

 

Chcete se podívat jak analýza klíčových slov vzniká? Podívejte se na můj článek Postup tvorby analýzy klíčových slov. Chcete se podívat, jak očišťuji databázi klíčových slov v OpenRefine? Přečtěte si článek OpenRefine: nástroj na slučování dat.

 

Jsem zkušený SEO konzultant s jasně měřitelnými a deklarovanými výsledky

MB-SEOPRAKTICKYJsem zkušený SEO konzultant, který zajistí posun v organickém vyhledávání směrem k vysněným cílům na předních pozicích ve vyhledávači Google a Seznam.

Pracuji jinak, než většina SEO specialistů a SEO konzulantů. U služeb, které nabízím, mám přesně popsané výstupy, které zákazník za své peníze získá. Opírám se o strukturovaná a analytická data.

Jsem podnikatel na volné noze, specializuji se na SEO a obsahovou strategii.

Služby, které nabízím jsou:

Jaké sleduji cíle ve své práci na optimalizacích

Snažím se koncentrovat na podstatné věci, proto sleduji vybrané KPI ukazatele. Více o výkonnostních ukazatelích si můžete přečíst v mém článku KPI - klíčové ukazatele výkonnosti.

  1. Nárůst organické návštěvnosti
  2. Posun v pozicích sledovaných klíčových slov
  3. Konverze a Leady
  4. Co nejnižší (nebo přijatelná) Bounce Rate
  5. Průměr stránek na návštěvu
  6. Řešit stránky s nepřiměřenou mírou opuštění
  7. Crawl errory

Proč si zvolit SEO konzultanta namísto reklamní agentury

  1. Prezentuji se reálnými výsledky, ne přísliby
  2. Neplatíte celofiremní aparát (obchodníka, seniora, který s vámi konzultuje a juniora, který práci v reálu odvádí)
  3. Flexibilita - jsem pružnější než jakákoliv organizace. Nesedím na poradách, neřeším docházku ani dovolenou (zaměstnanci se na dovolené často "vypínají", to já nedělám)
  4. Práci odvádím já, garantuji ji a jsem za ni plně zodpovědný.
  5. Nebudu vám nikdy garantovat první místa ve vyhledávačích, to nejde! Ale řada agentur se tak bohužel prezentuje.
  6. U mně přesně víte, co si objednáváte, jaký dostanete výstup, jaké k tomu použiji aplikace.

Služby optimalizace pro vyhledávače dělám většinou osobně v městě: Brno, Blansko, Vyškov, Třebíč. Možná konzultace je samozřejmě i v dalších městech.

Občasné cesty pro SEO konzultace mám ve městech: Praha, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, Ústí nad Labem, Hradec Králové, Pardubice, Zlín. 

Přečtěte si, jak řeším služby pro různé lokality: SEO Brno, SEO Praha, Ostrava, Olomouc....

Více informací o mně...