SEO Copywriting: tvorba optimalizovaného obsahu

SEO Friendly copywriting: Komplextní tvorba obsahu na vašem eshopu nebo webových stránkách.

Získáte veškerá, strukturovaně zpracovaná data, která stačí vložit na váš eshop (texty, popisky, obrázky, statistické data, analytická data pro další rozvoj obsahu).

Nechte si vytvořit unikátní, informačně hodnotný, originální popisek produktu, který vás odliší od ostatních eshopů na trhu. Obsah je tvořen podle metodiky Googlu pro rok 2019 (více v mém článku High Page Quality Rating - důležité parametry hodnocení kvality stránky Googlem).

Co získáte za výstup k SEO Friendly popisku produktu na vašem eshopu:

  • Analýza hledanosti souvisejících klíčových slov a frází k danému produktu (výstup Excel)
  • Popisek Title
  • Popisek Meta Description
  • Testování atraktivnosti a funkčnosti Meta dat v SERP
  • Návrh ideální podoby URL vstupní stránky
  • Originální, čtivý a věcně správný popisek produktu s vysokou informační hodnotou pro zákazníky a velmi atraktivní strukturou a obsahem pro vyhledávače
  • SEO (optimalizovaný pro vyhledávače) text s efektivní hustotou a šířkou klíčových slov a jejich synonymy (viz podkladové analýzy)
  • Velmi efektivní obsah pro zásah Long Tail vyhledávacích frází
  • Související fotografie
  • Související odchozí odkazy
  • Identifikace souvisejících interních odkazů pro interní linkbuilding

Cena za SEO copywriting je 1200 Kč / hod. Cena za vybudování obsahu se tak odvíjí od hodinové sazby, rozsahu tématu a času nutného ke zpracování tématu.

Můžeme doručit do:
27.8.2019
Dodání služby do 7 dnů
1 200 Kč

SEO copywritingSEO Friendly Copywriting považuji za nejzákladnější a nejdůležitější aspekt optimalizace webových stránek. Nemyslím tím samozřejmě význam toho slova v úzkém pojetí, ale v celém kontextu, který hned vysvětlím.

Nejnovější SEO trendy pro rok 2019 popisují, jak se algoritmy vyhledávačů mění. To co fungovalo již nefunguje, funguje zas něco nového a pro koncové čtenáře, kupující a uživatele dozajista výhodnějšího.

Chcete-li se v roce 2019 prosadit v organickém vyhledávání, musíte vytvořit obsah, který bude kvalitní, dostatečně obsáhlý s ohledem na dané téma, bude odborný, důvěryhodný a psaný autoritou (člověkem, který má z dané problematiky zkušenosti - informace). Takové informace je nutné zpracovávat na základě SEO analýz a následně je zpracovat jako SEO Copywriter.

Takovýto obsah tvořím, optimalizuji a předávám vám v podobě, ve které můžete ihned publikovat na vašem eshopu.

Co je SEO Copywriting?

SEO copywriting se vyvinul, protože Google neustále inovuje své algoritmy a věci, které fungovaly dříve, již nefungují.

Pokud chcete vytvořit vysoce užitečný obsah, který se líbí vyhledávači Google a současně vašim zákazníkům, musíte brát v úvahu oba tyto subjekty.

SEO copywriting je o vytváření užitečného, přesvědčivého a hodnotného obsahu, který je zaměřen na konkrétní klíčová slova, fráze a hledané výrazy. Užitečnost obsahu mu zajišťuje zpětnou vazbu uživatelů v podobě sdílení a zpětných odkazů (sociálních signálů), což je zase dobře hodoceno Googlem. Vyhodnocuje pak SEO Friendly Copywritingově sepsané texty jako vysoce relevantní, užitečné a upřednostňuje je ve výsledcích vyhledávání.

SEO Copywriter tvoří originální, strukturovaný, relevantní, informačně hodnotný a konverzní obsah

Vašim zákazníkům, uživatelům, kteří vyhledávají informace na internetu, a konec konců i vyhledávačům, musíte nabídnout originální, strukturovaný, relevantní, nebalastní, konverzní, informačně hodnotný obsah. Tento obsah tvořím a píši jako SEO Copywriter. Z mého pohledu je to jediný způsob, jak uspět ve výsledcích vyhledávání v roce 2019!

Vyhledávače chtějí nabízet čtenářům nejrelevantnější výsledky, snaží se o to od počátku vyhledávacích algoritmů. A budou jim nabízet takový obsah, který nelže, odpovídá na otázky (vyhledávací dotazy uživatelů), je informačně hodnotný a napsaný ideálně autoritou z daného oboru.

A právě o takový obsah usiluji, takovýto obsah se snažím psát a tvořit. Opírám se při jeho tvorbě o všechny dohledatelné zdroje, z nich čerpám informace a inspirace. Tvořím originální a hodnotný obsah, který milují jak čtenáři, tak vyhledávače.

Hledáte copywritera pro webový obsah? Co od něj chtít?

Pakliže hledáte copywritera, který bude psát kvalitní texty, které budou dávat smysl návštěvníkům a bude se líbit vyhledávačům, měli byste se vždy opírat o tvrdá data, která vychází z analýzy klíčových slov. Výstup by tak měl být o řád jinde, než když si necháte text zpracovat od brigádníka nebo asistentky.

Co by vám taková spolupráce měla s externím copywriterem měla přinést?

  • Získáte originální, obsáhlý, relevantní a SEO Friendly Copywritingově sepsaný text na vaši stránku
  • Získáte kompletně zpracované zdroje pro váš web, včetně titulků a meta popisků a URL. Stačí je na stránku vložit
  • Rychlá, efektivní a dlouhodobá cesta, jak budovat relevantní obsah, který budou milovat vaši zákazníci i vyhledávače
  • Uvolníte si ruce od časově a technicky náročné tvorby obsahu, která je pro internetový projekt zásadním zdrojem organické návštěvnosti

Nejnovější SEO trendy pro rok 2019 popisují, jak se algoritmy vyhledávačů mění. To co fungovalo již nefunguje, funguje zas něco nového a pro koncové čtenáře, kupující a uživatele dozajista výhodnějšího.

Chcete-li se v roce 2019 prosadit v organickém vyhledávání, musíte vytvořit obsah, který bude kvalitní, dostatečně obsáhlý s ohledem na dané téma, bude odborný, důvěryhodný a psaný autoritou (člověkem, který má z dané problematiky zkušenosti - informace).

Takovýto obsah tvořím, optimalizuji a předávám vám v podobě, ve které můžete ihned publikovat na vašem eshopu.

Výstup služby psaní optimalizovaných textů

Jaké výstupy dostanete

Do 7 pracovních dní od uhrazení faktury obdržíte dokumenty, které budou plně pokrývat popisek produktu na vašem eshopu.

  1. Obsah ve MS Word - veškeré texty obdržíte ve strukturovaném formátu v dokumentu MS Word
  2. Související analýzy klíčových slov - v Excelovské tabulce obdržíte analýzu souvisejících výrazů k danému produktu + analýzu hledanosti všech souvisejících výrazů
  3. Součástí balíčku jsou i produktové fotografie ve formátu, který dosud používáte na svých produktových stránkách. Fotografie beru z oficiálních zdrojů výrobců, dále je pak upravuji a personalizuji dle potřeb cílového eshopu
  4. Přílohy v pdf - pakliže má produkt související přílohy, jako je např. návod nebo certifikáty, přikládám tyto soubory do souhrnu dokumentů, aby mohly být přiloženy k dané stránce

SEO Friendly optimalizovaný text, analytická data, fotografie, multimédia

Hlavním výstupem této služby je produktový copywriting vycházející z analytických podkladů, informací dostupných o daném produktu a službě, souvisejících informacích, technických datech, specifikacích a dalších informacích, které jsou k danému produktu nebo problematice relevantní, důležité a zajímavé pro koncové zákazníky.

K napsanému textu obdržíte podrobnou statistiku monitorující následující data:

  • Počet slov
  • Počet unikátních slov
  • Počet vět
  • Počet odstavců
  • Počet stránek
  • Čas nutný pro přečtení článku
  • Hustota jednoslovných slov
  • Hustota dvouslovných slov
  • Hustota trojslovných slov

Analýza hledanosti souvisejících klíčových slov a frází k danému produktu (výstup Excel)

U každého produktu provádím analýzu souvisejících klíčových slov, následně zjišťuji jejich hledanost. Tato analýza je využitelná nad rámec psaného produktového článku, může být součástí další obsahové strategie. Dokáže totiž identifikovat další témata pro psaní blogů, článků, návodů. Identifikuje hledané varianty produktu, otázky k produktu a pod.

Analýza hledanosti souvisejících klíčových slov a frází k danému produktu (výstup Excel)

Popisek Title

Jedním z nejdůležitějších tagů na webové stránce je <title>. Tento velmi důležitý SEO faktor je významný napříč všemi vyhledávači. Píšu poutavé, výstižné titulky, které se snaží o maximalizaci CTR v rámci SERP. Víc o tom, jak pracuji s meta popiskem Title si můžete přečíst v mém ebooku.

Popisek Meta Description

Popisek stránky je stručným shrnutím obsahu vaší stránky. Píšu originální popisky stránek, které jsou stručným shrnutím optimalizovaného textu.

Testování atraktivnosti a funkčnosti Meta dat v SERP

To, jak „zajímavě a poutavě“ vypadají titulky a metapopisky testuji. Zkouším, jestli moje meta popisky v záplavě dalších konkurenčních odkazů zaujmou. K tomu používám Simulátor vyhledávače Seznam a Google (Google SERP a Seznam SERP preview).

Testování atraktivnosti a funkčnosti Meta dat v SERP

Návrh ideální podoby URL vstupní stránky

Jasně vám vydefinuji podobu URL. Google ve výsledcích vyhledávání preferuje určitou podobu URL stránky, proto je dobré se tímto zásadním faktorem opět zabývat. To, že má podoba URL velký význam dokázalo několik studií. Máte-li redakční systém, který vám umožní pracovat s URL (zpětně ji editovat), využijte toho.

Originální, čtivý a věcně správný popisek produktu s vysokou informační hodnotou pro zákazníky a velmi atraktivní strukturou a obsahem pro vyhledávače

Hlavní výstup celé služby je originální, čtivý, věcně správný a komplexní popisek produktu, který se opírá o analýzy z prvního bodu. Článek má vysokou informační hodnotu, je atraktivní pro zákazníky i pro vyhledávače. Časově nejnáročnější, zároveň nejzásadnější část celé služby.

Originální, čtivý a věcně správný popisek produktu

Velmi efektivní obsah pro zásah Long Tail vyhledávacích frází

Na základě analýzy souvisejících klíčkových slov a frází se snažím do textu zakomponovat i delší fráze, které s hlavním klíčovým slovem nebo frází souvisí. Na následek to má širší zásah v hledání uživatelů.

SEO copywriting

K tvorbě optimalizovaného textu používám podpůrné analytické nástroje, které kontrolují kvalitu textu.

Související fotografie

K produktu vždy dohledávám co největší počet fotografií od výrobce nebo distributora. Fotografie upravuji do velikosti a formátu, který eshop používá. Fotografie jsou datově optimalizovány pro rychlé načítání na webu.

Galerie souvisejících fotografií

Související odchozí odkazy

Pakliže je to k danému produktu vhodné, hledám vždy možnost, jak návštěvníkovi stránky doplnit chybějící informaci, třeba i externím odkazem (např. na vysvětlení pojmu, oficiální stránky výrobce atd.). Samozřejmě pouze tehdy, dává-li to uživateli smysl.

Identifikace souvisejících interních odkazů pro interní linkbuilding

Interní prolinkování (linkbuilding) je nesmírně důležitý. Pro uživatele i pro vyhledávače. Vyhledám všechny stránky, které nabízí odkazovou příležitost pro vnitřní prolinkování. 

Ukázka produktových popisků v praxi + případová studie FITBO.CZ a KW Lucky Alvin

Nový internetový obchod FITBO.CZ optimalizoval vyhledávání na velmi trendy produkt, ořechové máslo Lucky Alvin. Nutno říci, že klíčové slovo je vysoce konkurenční (Google 100%), eshop vznikl v dubnu 2018, proto má nízkou reputaci u obou vyhledávačů.

I přes výše uvedené skutečnosti na mi podařilo dostat produkt na první stránku v SERP na Seznamu a postupně posunout výsledek v Googlu. Průběh výsledku si můžete prohlédnout na křivkách níže. Celkem jsem se zaměřoval na 3 hledané fráze: "Lucky Alvin", "Lucky Alvin" recenze a "Arašídové máslu Lucky Alvin".

Během jednoho měsíce jsem všechny 3 hledané fráze dostal na 1. stránku SERP na Seznamu a na 16-28 pozici na Googlu.

Odkaz na produktový popisek: Lucky Alvin 330 g

Reference - FITBO.CZ

Výsledky optimalizace

Optimalizace produktů značky Lucky Alvin byla provedena v polovině listopadu 2018.

Optimalizovaná fráze "Lucky Alivn":

Před optimalizací 51. místo v Googlu, 60+ na Seznamu

Po optimalizaci (3-4 týdny) 25. místo v Googlu a 9. na Seznamu.

Optimalizovaná fráze "Lucky Alivn"

Optimalizovaná fráze "Recenze Lucky Alivn":

Před optimalizací 26. místo v Googlu, 60+ na Seznamu

Po optimalizaci (3-4 týdny) 8. místo v Googlu a 7. na Seznamu.

 

 Optimalizovaná fráze "Recenze Lucky Alivn"

Optimalizovaná fráze "arašídové máslo Lucky Alivn":

Před optimalizací 32. místo v Googlu, 60+ na Seznamu

Po optimalizaci (3-4 týdny) 16. místo v Googlu a 8. na Seznamu (na Seznamu dokonce jednu chvíli na 3. místě).

arašídové-máslo-lucky-alvin2

První měsíc od publikování produktu byla navštívena stránka 76x, průměrná doba strávená na stránce 1:43, míra okamžitého opuštění byla 33,33%. Tento článek píši pouhý měsíc a půl od publikování článku, přičemž u nových webů se stránka dostane na 90% své dlouhodobé výkonnosti až po cca 35 týdnech.

Pro toto klíčové slovo byly vytvořeny na základě analýzy souvisejících klíčových slov vytvořeny další podpůrné stránky (o výrobci Lucky Alvin, kategorie produktů Ořechová másla, článek v blogu na téma Ořechová másla). Po prvním 30 dnech od nasazení článků dosahují stránky s klíčovým slovem 384 zobrazení, průměrného času na stránce 50 s.

Při roční návštěvnosti cca 5000 na tyto klíčové slova lze očekávat při konverzním poměru 1% zhruba 50 objednávek (s průměrnou hodnotou cca 350 Kč). Očekávaný obrat na tento produkt tak bude cca 20.000 Kč.

Google-Analytics_1

Jaké používám SEO nástroje při poskytování této služby

Collabim - nástroj Návrh klíčových slov, nástroj Pozice a hledanost, nástroj Simulátor vyhledávače Seznam, Simulátor vyhledávače Google

SEMrush SEO Writing Assistant - asistent SEMrush pro psaní optimalizovaných textů

WordCounter - nástroj na statistiku textu

SERPchecker - k SERP analýze, která mi odhalí nejúspěšnější stránky ve výsledcích vyhledávání. Analýzou SERP také vyhledévám zajímavé odchozí linky (autoritativní nekonkurenční weby).

Chcete vidět více referencí, zajímavých posunů v organickém vyhledávání, přečíst si více případových studií? Podívejte se prosím na reálné výsledky z optimalizací.