Během jednoho roku jsem se dostal do TOP10 na Googlu s TOP3 nejvyhledávanějšími frázemi v oblasti SEO. Nechal jsem tak za sebou pravděpodobně nemalý zástup všech vousatých agentur (narážka na dlouholetou existenci), SEO konzultantů a specialistů, kteří SEO inzerují v PPC, ale v organicu abyste je pohledali :-). Je to ale k chlubení? Je to opravdu důležité? Je to požadavek a zároveň jeden z cílů mnoha zákazníků. Zadání zní jasně: "chceme být na nejhledanější klíčová slova na prvním místě v Google nebo Seznamu". Je to ale správný cíl v optimalizaci stránek? Asi tušíte moji odpověď. Není a je to nepochopení SEO. Dovolím si vysvětlit, proč je tento cíl špatně a o co bychom se v SEO měli snažit (co je cílem v SEO). Jaké jsou správné SEO cíle Správné cíle v SEO odvíjejí samozřejmě od spou...
SEO reference: Reálné výsledky optimalizací stránek SEOPRAKTICKY.CZ
Podívejte se na moje SEO reference: vyhodnocení nejdůležitějších KPI ukazatelů v optimalizaci stránek.
Mám rád, když jsou za prací vidět reálné výsledky, proto zveřejňuji výsledky mých optimalizací webových stránek a projektů v těchto SEO referencích.
Můžete se podívat, s kým jsem spolupracoval na níže uvedeném obrázku vybraných SEO referencí. Prezentuji raději případovou studii (case study), která přesně popisuje moje kroky při optimalizaci a hlavně prezentuje nárůst organické návštěvnosti měsíc po měsíci.
Podělím se s vámi i o zvolené postupy. Uděláte si tak bližší představu o tom, jak realizuji SEO.
Chcete-li se podívat, kdo má v ČR nejlépe optimalizované stránky z problematiky SEO, můžete si přečíst obsáhlou případovou studii, ve které jsem porovnal téměř 100 SEO konzultantů a SEO agentur. Na grafu výše je zobrazení Market Share - podíl vyhledávaných frázích obsahující frázi SEO v TOP 10 výsledcích SERP Googlu (aktuální stav k 20.8.2020)..
SEO reference
Různé typy SEO služb (analýzy klíčových slov, obsahové strategie, technické SEO, analýzu on-page faktorů, SEO správu atd.) jsem realizoval pro segmenty: móda, sportovní oblečení, doplňky výživy, suplementy, dárkové předměty, plastická chirurgie, nábytek, cestovní kancelář, mobilní telefony, průmyslové senzory, hnojiva, účetní, auditorské a právní služby, pracovní oblečení a obuv, prodej hraček, rybářské potřeby, IT služby, náhradní díly pro výpočetní techniku, zpravodajské a obsahové servery atd.
Kvůli podepsaným NDA nebo ústním dohodám o mlčenlivosti prezentuji pouze malý zlomek referencí.
Hodnocení mých klientů
Pán Binka je odborník v oblasti SEO. Oceňujem jeho komplexný prístup a snahu veci dotiahnut. Komunikácia s ním je vždy vecná a zároveň príjemná. Je trpezlivý veci vysvetliť. Teším sa z našej spolupráce.
Ing. Eva Ďurčovičová, Majitelka a provozovatelka největšího internetového portálu zaměřeného na plastikářský průmysl PlasticPortal.cz / PlasticPortal.sk / PlasticPortal.eu, 4.11.2020
AAAPOPTAVKA.CZ / BANKY.CZ / BEZFRAZI.CZ / CEWE.CZ / COLLABIM.CZ / EVOLVEO.CZ / GATIO.CZ / NABYTEK-DREVENY.CZ / FITBO.CZ / KOBAO.CZ / PRIMAKOUPELNY.CZ / LEVNEIPHONY.CZ / MUSCLE.CZ / ROGELLI.CZ / TOPNYZEBRIK.CZ / VIDEOANIMACE.COM / ... uvádím zde pouze zlomek klientů. S většinou větších projektů mám podepsané NDA nebo ústní dohodu o mlčenlivosti.
Jaké používám postupy?
Na stránce referencí prezentuji výsledky, ale budou-li vás zajímat také postupy a metody, které používám, můžete si přečíst pár z mých článků:
- Jak dělám SEO - velmi obsáhlý článek s postupy, metodami, analytikou, kterou používám
- Kolik stojí SEO
- Jak řešit SEO pro SHOPTET
- Jak dělám analýzu klíčových slov
- Návod na SEO krok za krokem
- OpenRefine: jak očišťovat a slučovat data pro analýzu klíčových slov
+633% za 3 měsíce
Porovnání mezi měsícem září 2018 (poslední měsíc před optimalizací) a prosincem 2018: 293 organických návštěv vs 1855 organických návštěv.
Průběh růstu organické návštěvnosti: září 293 -> říjen 351 -> listopad 702 -> prosinec 1855 -> leden 1945 -> únor 2341 -> březen: 3483
Případová studie optimalizace stránky FITBO.CZ
Přečtěte si reálné výsledky případové studie stránek, které jsem realizoval.
SEO reference FITBO.CZ: graf nárůstu organické návštěvnosti v měsících září 2018 - březen 2019.
Součástí optimalizace stránky byla změna architektury webu a uživatelská navigace.
I v SEO dbejte na sledování vhodných KPI
Budete-li si vybírat SEO konzultanta nebo SEO specialistu, nezapomeňte chtít prezentaci jeho reálných výsledků práce (ideálně všech podstatných KPI). Chtějte vidět, jaké klíčové slova posunul, jaké byly jejich pozice před optimalizací, jaké po optimalizaci, za jak dlouho se dostavil výsledek, jestli je výsledek dlouhodobý atd.
Jaké jsou nejdůležitější KPI ukazatele, které byste měli v oblasti optimalizace webových stránek sledovat?
- Nárůst organické návštěvnosti
- Posun v pozicích sledovaných klíčových slov
- Konverze
- Bounce Rate (míra opuštění)
- Průměrný počet stránek na návštěvu
- Průměrnou délku návštěvy
- Stránky s nejvyšší mírou opuštění
- Crawl erory
O tom, co v SEO vyhodnocovat a proč, si můžete přečíst v mém článku o KPI - klíčové ukazatele výkonnosti.
Postup optimalizace stránek SEOPRAKTICKY.CZ krok za krokem I SEO konzultant by si měl své webové stránky hýčkat a usilovat o přední příčky ve vyhledávačích na relevantní klíčová slova. Podívejte se na to, jak jsem optimalizoval SEOPRAKTICKY.CZ. Můžete se tak podívat na návod, jak na SEO návod krok za krokem. Chcete-li se podívat, jaký obecný postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ. Výchozí situace Na začátku roku 2019 jsem se rozhodl, že mnou nabité zkušenosti z oblasti SEO (optimalizace pro vyhledávače) budu nabízet jako SEO konzultant. Protože se SEO zabývám opravdu už mnoho let, věděl jsem přesně, co za služby má význam nabízet. Nicméně, pro správnou architekturu webu, která mi do budoucna umožní budovat vlastn...
FITBO.CZ je eshop s dárkovými balíčky pro muže a ženu. FITBO dělá dárky k narozeninám a dalším příležitostem. Dárky obsahují vitamíny nebo proteinové dobroty, navíc jsou dárky luxusně zabaleny. Chcete-li se podívat, jaký postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ. Pojďte si projít, jak jsem postupoval v optimalizaci, krok za krokem. +633% za 3 měsíce Porovnání mezi měsícem září 2018 (poslední měsíc před optimalizací) a prosincem 2018: 293 organických návštěv vs 1855 organických návštěv. Průběh růstu organické návštěvnosti: září 293 -> říjen 351 -> listopad 702 -> prosinec 1855 -> leden 1945 -> únor 2341 -> březen: 3483 Výchozí situace eshopu s originálními dárky pro muž...