SEO nemůžete dělat bez toho, aniž byste pochopili stavové kódy. Každá webová stránka na vašem webu vrací stavový kód vyhledávači nebo prohledávacímu robotu, který poslal požadavek na server. Několik z těchto stavových kódů může zásadním způsobem ovlivnit SEO signály, které ovlivňují vyhledávací algoritmy.
Kód 200 znamená, že vše je v pořádku. Stránka pracuje tak, jak má, a pavouk vyhledávače (crawler) by měl stránku indexovat. Stránka se v prohlížeči zobrazí.
Kód 301 říká prohlížeči i pavoukům, že se stránka přesunula natrvalo na novou adresu. Pavouk bude procházet a indexovat novou stránku a jakýkoli odkaz na starou stránku, který získal, přejde na novou stránku. Prohlížeč přesměruje návštěvníky a zobrazí novou stránku.
Kód 302 říká pavoukovi a prohlížeči, že stránka se dočasně přesunula. Pavouk udržuje původní stránku indexovanou a síla stránky nebude předána nové stránce. Prohlížeč přesměruje návštěvníky na novou stránku.
Kód 404 znamená, že navštívená stránka neexistuje. Pavouci nakonec vynechají stránku z indexu a prohlížeč zobrazí stránku "404 not found".
Chyba 500 znamená chybu serveru. Pro pavouky nebo prohlížeče není nic viditelné.
Chyba 503 je chyba "dočasně nedostupná", která informuje uživatele a pavouky, že se stránka později korektně zobrazí.
Pravidelně dělejte technický audit stránky a kontrolujte stavové kódy stránek, je-li vaše stránka v pořádku.
Ukázka mojí stránky 404.
Další lekce v kapitole technické SEO
- Proč se zabývat technickým SEO
- HTTPS - zabezpečená komunikace
- Rychlost webu
- Robots.txt a sitemap.xml
- URL
- Duplicitní obsah a kanonické odkazování
- Strukturovaná data
- Stavové kódy 200, 301, 302, 404, 500, 503
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.