Stavové kódy 200, 301, 302, 404, 500, 503

Stavové kódySEO nemůžete dělat bez toho, aniž byste pochopili stavové kódy. Každá webová stránka na vašem webu vrací stavový kód vyhledávači nebo prohledávacímu robotu, který poslal požadavek na server. Několik z těchto stavových kódů může zásadním způsobem ovlivnit SEO signály, které ovlivňují vyhledávací algoritmy.

Kód 200 znamená, že vše je v pořádku. Stránka pracuje tak, jak má, a pavouk vyhledávače (crawler) by měl stránku indexovat. Stránka se v prohlížeči zobrazí.

Kód 301 říká prohlížeči i pavoukům, že se stránka přesunula natrvalo na novou adresu. Pavouk bude procházet a indexovat novou stránku a jakýkoli odkaz na starou stránku, který získal, přejde na novou stránku. Prohlížeč přesměruje návštěvníky a zobrazí novou stránku.

Kód 302 říká pavoukovi a prohlížeči, že stránka se dočasně přesunula. Pavouk udržuje původní stránku indexovanou a síla stránky nebude předána nové stránce. Prohlížeč přesměruje návštěvníky na novou stránku.

Kód 404 znamená, že navštívená stránka neexistuje. Pavouci nakonec vynechají stránku z indexu a prohlížeč zobrazí stránku "404 not found".

Chyba 500 znamená chybu serveru. Pro pavouky nebo prohlížeče není nic viditelné.

Chyba 503 je chyba "dočasně nedostupná", která informuje uživatele a pavouky, že se stránka později korektně zobrazí.

Pravidelně dělejte technický audit stránky a kontrolujte stavové kódy stránek, je-li vaše stránka v pořádku.

 

Další lekce v kapitole technické SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.