SEO Akademie

SEO Akademie

Naučte se základní pojmy a principy z oblasti SEO - optimalizace stránek pro vyhledávače v mojí SEO Akademii. Vysvětlím zde vše důležitého, stručně, jasně a objektivně. SEO Akademie je určena pro převážně začínající provozovatele e-shopů a ty, kteří se chtějí dozvědět, čím vším se optimalizace webových stránek musí zabývat.

Základy o vyhledávačích

Vyhledávače a jak fungují

Procházení, indexování a hodnocení vyhledávačů

SERP (Search engine results page)

 

Technické SEO

Proč se zabývat technickým SEO

HTTPS - zabezpečená komunikace

Rychlost webu

Robots.txt a sitemap.xml

URL

Duplicitní obsah a kanonické odkazování

Strukturovaná data

Stavové kódy 200, 301, 302, 404, 500, 503

 

OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)

Zpětné odkazy a jejich hodnota

Anchor text

Špatné (toxické) zpětné odkazy

Analýza zpětných odkazů

Linkbuilding

 

ON-PAGE faktory (důležité věci na stránkách)

Úvod do on-page faktorů

Analýza klíčových slov / Analýza klíčových slov krok za krokem (pro pokročilé)

Tvorba a optimalizace obsahu

Základy ON-PAGE faktorů

 

Mobilní SEO

Úvod do mobilního SEO

Responzivní stránky

Rychlost stránky, AMP a PWA

Mobilní UX

 

Další hodnotící faktory

Další hodnotící faktory v SEO

 

Mezinárodní SEO

Úvod do mezinárodního SEO

 

Lokální SEO

Úvod do lokálního SEO

 

 

 

Další články připravuji a postupně je budu doplňovat...

 

Vyhledávače a jak funguji

Vítejte v SEO Akademii stránek SEOPRAKTICKY.CZ! SEO disciplína je vzrušující obor, který na vaše stránky dokáže dostat početnou návštěvnickou základnu. SEO je ale komplikované a není mnoho míst, kde se můžete naučit základy. Je to velmi dynamicky se měnící disciplína. Stále přibývají nové poznatky, techniky, pravidla a principy, podle kterých se vyhledávače řídí. Proč píši SEO Akademii Sám jsem samouk, nikdy jsem nebyl na žádném školení ani kurzu. Načetl jsem hodně literatury, hodně diskuzí, blogů atd. Setkal jsem se s mnoho názory a postoji. I proto jsem se rozhodl, že na tomto webu udělám znalostní bázi, o kterou se opírám, kterou jsem načerpal z různých zdrojů a se kterou jsem zcela ztotožněn. Než začneme mluvit o samotném SEO, musíme si říci základy - jak fungují internet a vyhledá...

Procházení, indexování a hodnocení vyhledávačů

Pojďme si povědět, jak vyhledávače skutečně fungují. Algoritmus Google je extrémně složitý, ale v nejjednodušším pojetí je Google jen program detekce vzorů. Když vyhledáte frázi klíčových slov (sousloví), služba Google vám poskytne seznam webových stránek, které odpovídají vzoru, který souvisí s vaším vyhledáváním. Většina lidí si neuvědomuje, že když vyhledávají na Googlu nebo v jiném vyhledávači, ve skutečnosti neprohledávají aktuální internet. Ve skutečnosti vyhledávají v indexu Google, tzn. pouhou uloženou kopii stránek, které Google procházel. Společnost Google používá k procházení webů malé programy nazvané boti - googlebot (pavouci). Pavouci jsou způsobem, jak Google skutečně objevuje obsah. Googlebot zkontroluje veškerý obsah stránky a poté následuje odkazy na této stránce a pod...

SERP (Search engine results page)

Nemůžete provádět SEO bez toho, aniž byste se zabývali analýzou výsledků vyhledávání stránek - SERP. Je důležité pochopit, že ve výsledcích vyhledávání  SERP existují různé prvky, v různých podobách a v různých částech vyhledávače Google. Definice SERP: Stránka s výsledky vyhledávání (SERP) je seznam výsledků, které vyhledávač vrací v odpovědi na konkrétní slovo nebo frázi. SEO specialisté, konzultanti a majitelé webových stránek používají metody optimalizace pro vyhledávače (SEO), aby se jejich stránky a stránky objevily na na předních příčkách SERP. V této lekci si projdeme různé prvky, které se mohou objevit v SERP, v závislosti na hledané frázi. V horní části stránky uvidíme placené výsledky - obvykle se zobrazí 4 reklamy a pokud se zobrazí rozšíření reklam (doplňující informace k r...

Proč se zabývat technickým SEO

Příliš mnoho SEO specialistů a SEO konzultantů ignoruje technické aspekty SEO, což je samozřejmě velká chyba. Technické SEO je základem celé vaší SEO strategie - pokud vaše stránky nejsou postaveny nebo strukturovány správně, vyhledávače budou mít problémy s procházením a indexováním vašeho obsahu. V nejhorším scénáři může být celý váš web pro vyhledávače neviditelný, takže velmi doporučuji se o technické aspekty SEO zajímat. Web je technická platforma a existují správné a nesprávné způsoby vytváření webových stránek. Tato část lekcí vás naučí, jak vyhledávací nástroje pracují se stránkami a jaké existují diagnostické nástroje proto, abyste si ohlídali, že je vše v pořádu. V této části vás budu učit o technických aspektech, které ovlivňují to, jak vyhledávače vidí váš web. Probereme HT...

HTTPS

DEFINICE HTTPS: Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) je varianta standardního protokolu přenosu dat (HTTP), který přidává vrstvu zabezpečení datových přenosů prostřednictvím propojení protokol SSL nebo protokolu TLS. HTTPS umožňuje šifrovanou komunikaci a zabezpečené spojení mezi vzdáleným uživatelem a primárním webovým serverem. Když se připojíte k nezabezpečenému webu (před webovou stránkou je protokol HTTP), veškerá komunikace mezi počítačem a serverem je v podstatě otevřená. Kdokoliv může zachytit provoz a zjistit, co se na webových stránkách děje. A v případ eshopu, kam zadáváte platební metody z kreditní karty, to určitě nechcete. Když je k webu přidán bezpečnostní certifikát (HTTPS před webovou stránkou, např. https://www.domena.cz), je spojení mezi počítačem a webovou str...

Rychlost webu

Rychlost webu je neuvěřitelně důležitá - nikdo nechce procházet stránky s pomalým načítáním. Ve skutečnosti, poslední údaje ukazují, že 50% uživatelů očekává, že webové stránky se načtou za méně než 2 sekundy. Výzkum rovněž ukazuje, že každou další vteřinu načítání klesá konverzní poměr o 20%. Rychlost je také důležitá pro SEO. Rychlost webu je malým hodnotícím faktorem v algoritmu společnosti Google. Nemůžete získat plusové body za rychlost, ale Google penalizuje 20% nejpomalejších webů. Navíc, pokud se vaše stránky načítají rychleji, je pravděpodobnější, že uživatelé navštíví více stránek. V neposlední řadě, když se stránky prochází (načítají) rychleji, Googlebot bude moci projít více stránek na vašem webu. Existují tři důležité faktory, které budete potřebovat, abyste optimalizovali v...

Robots.txt a Sitemap.xml

V předchozí části (procházení, indexování a hodnocení stránky) jsem psal o tom, jak vyhledávače posílají pavouky (Googleboty), aby procházeli a indexovali obsah vašeho webu. Pavouci prochází interní odkazy na vašich stránkách, přesouvají se ze stránky na stránku, aby objevili obsah. Existuje ale další způsob, jak pavouci mohou objevit váš obsah. Sitemap.xml Definice Sitemap: Mapa stránek je seznam obsahu webových stránek, který má pomoci uživatelům i vyhledávačům v navigaci na webu. Mapa stránek může být hierarchickým seznamem stránek (s odkazy) uspořádaných podle tématu, nebo dokument ve formátu XML, který usnadňuje vyhledávacím botům procházení při indexaci stránek pro vyhledávače. Soubor (stránka) sitemap.xml je jako podpultový seznam všech adres URL na vaší stránce. Vyhledávací pa...

URL

Budete-li se zabývat SEO, budete se muset důkladně seznámit s adresami URL. Začněme tím, že se podíváme na jednotlivé části adresy URL, kterých je celkem 5. Protokol https Na začátku máme protokol - to bude buď HTTP nebo HTTPS, v závislosti na tom, zda je web zabezpečený nebo ne, následovaný dvojtečkou a dvěma lomítky. Více na toto téma se dočtete v článku HTTPS. https:// Subdoména Za protokolem následuje subdoména. Ve většině případů je subdoména jednoduše www, ale na větších webech mohou existovat samostatné oddíly pod samostatnou vlastní subdoménou. Vyhledávače berou subdomény jako samostatné doménové entity, takže subdoména má samostatnou autoritu nehledě na hlavní doménu www. https://www. Doménové jméno Dále máme název domény, což je vaše vlastní jméno pro web. Doporučuji vol...

Duplicitní obsah a kanonické odkazování

Jak na duplicitní obsah a rel='canonical' O obsahu se budu bavit detailněji v dalších lekcích, nyní se ale zaměříme na technické aspekty obsahu, které jsou neméně důležité. Mnoho SEO konzultantů a specialistů mluví o penalizaci za duplicitní obsah, ale ve skutečnosti Google nepenalizuje duplicitní obsah. Odměňuje ten originální. Duplicitní obsah může vzniknout kopírováním obsahu z jiných zdrojů. Ale faktem je, že duplicity si často způsobíme neúmyslně kvůli špatným technickým opatřením na webu. Mnohokrát to je prostě problém kanonizace. Například špatná kanonizace domovské stránky způsobuje nejvíce duplicitních problémů s obsahem na webech. Bez řádné kanonizace má domovská stránka vašeho webu skutečně 4 různé adresy URL. K obsahu titulní strany se totiž můžete dostat z: Domain.com ...

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou "označení" určitých částí na stránce, které pomáhají vyhledávačům lépe pochopit informace na vašem webu. Jinými slovy, strukturovaná data informují vyhledávače o tom, co váš obsah znamená, a ne jen to, co říká. Kromě toho, že strukturovaná data Googlu a dalším vyhledávačům pomáhají porozumět vašemu obsahu, mohou vás pomoci s lepší viditelností v SERPu. Všechny možnosti, na jaké úryvky (snippety) se můžete objevit ve výsledku vyhledávání na dané klíčové slovo, detailně popisuji v článku SERP (Search engine result page). Schema.org je nejpoužívanější strukturovaná značka dat pro SEO - je to výsledek spolupráce společností Google, Bing, Yahoo !, a Yandex. Schéma značkování lze přidávat téměř ke všem typům dat, které máte na vašem webu - existují doslova stovky typů...

Stavové kódy 200, 301, 302, 404, 500, 503

SEO nemůžete dělat bez toho, aniž byste pochopili stavové kódy. Každá webová stránka na vašem webu vrací stavový kód vyhledávači nebo prohledávacímu robotu, který poslal požadavek na server. Několik z těchto stavových kódů může zásadním způsobem ovlivnit SEO signály, které ovlivňují vyhledávací algoritmy. Kód 200 znamená, že vše je v pořádku. Stránka pracuje tak, jak má, a pavouk vyhledávače (crawler) by měl stránku indexovat. Stránka se v prohlížeči zobrazí. Kód 301 říká prohlížeči i pavoukům, že se stránka přesunula natrvalo na novou adresu. Pavouk bude procházet a indexovat novou stránku a jakýkoli odkaz na starou stránku, který získal, přejde na novou stránku. Prohlížeč přesměruje návštěvníky a zobrazí novou stránku. Kód 302 říká pavoukovi a prohlížeči, že stránka se dočasně přesunu...

Zpětné odkazy

Příchozí odkazy jsou nejváženějším signálem relevantnosti v algoritmu Google. A když ne nejsilnějším, tak jedním z nejsilnějších. Prostě nemůžete udělat SEO bez budování nebo získávání relevantních zpětných odkazů vedoucích na vaše webové stránky. Google vnímá zpětný odkaz vedoucí na vaše stránky jako hlas, který deklaruje, že váš web má užitečný obsah. V dobách dávno minulých, v počátcích vyhledávacích algoritmů, Google pracoval se zpětnými odkazy jako s jednoduchou matematickou rovnicí. Ten, kdo měl nejvíce odkazů vyhrával. Bylo jasné, že takto jednoduchý model nemůže být dlouhodobě úspěšný, takže v roce 2012 přišla aktualizace Penguin. Aktualizace upravila algoritmus tak, aby zvážil relevanci každého odkazu namísto pouhého celkového počet odkazů. Nyní je nesmírně důležité, abyste zís...

Anchor text

Anchor text je text skutečného odkazu, který lidé vidí na stránce - je to text, na který lze kliknout, který je obvykle podtržen a v jiné barvě (aby se odlišil od ostatního "neklikatelného" textu). Pokud se podíváte na HTML zápis v kódu, je Anchor text označet tučně a kurzívou. <a href="http://www.seoprakticky.cz">Toto je Anchor Text</a> V běžném textu na stránce pak takovová interpretace kódu bude vypadat následovně Toto je Anchor Text.  Existují 4 různé typy Anchor textů: přesná shoda, značka (brand), obecná shoda, prázdná adresa URL. Výše na příkladu máte uvedený typ textu přesně shodného - text, na který lze kliknout, je přesnou shodou klíčového slova, na které cílíte na stránku, na kterou odkaz odkazuje. Například pokud optimalizujete pizzerii v Brně, můžete m...

Špatné (toxické) zpětné odkazy

V předchozí lekci o zpětných odkazech jsme si řekli, jak je těžké získat kvalitní zpětný odkaz a jak ho poznáme. Nyní si řekneme opak, jak poznat špatný zpětný odkaz, kterému byste se měli vyhnout. "Špatný odkaz" může poškodit vaše stránky, v extrémních případech mohou být dokonce vaše stránky penalizovány. Vyhněte se nakupování zpětných odkazů! Google chce vidět, že jste odkaz získali, protože je vaše stránka užitečná, a to je ten důvod, proč na ni někdo odkazuje. Nakupování odkazů je porušením pravidel a můžete za něj být penalizování. Pakliže např. dostanete značný počet odkazů ze stránek s jinou jazykovou mutací a vy jste přitom lokální pizzerie v Brně, je to podezřelé a můžete to být vnímáno jako o pokus manipulace. Stejné je to i s výměnou odkazů. V minulosti to tak velmi často fu...

Analýza zpětných odkazů

Když spustíte práci SEO na novém webu, jedním z prvních úkolů, které provedeme, je analýza zpětných odkazů. Je to sice ruční práce, ale s řadou věcí vám mohou pomoci užitečné SEO nástroje. Mezi ty nejznámější, které vám pomohou s hodnocením zpětných odkazů, patří MOZ, Majestic a Ahrefs. O všech těchto nástrojích si můžete přečíst na stránce SEO nástroje. Každý z těchto nástrojů používá vlastní pavouky, kteří postupují podobně jako crawleři Googlu. Prochází milióny stránek a sledují zpětné odkazy. Vzhledem k tomu, že každý nástroj používá vlastní "pavouky" a technologii, vždy dostanete trochu jiný výsledek. Dalším robustním a komplexním nástrojem je SEMrush. Pakliže budete puntičkáři a půjde vám o dokonalý výsledek, můžete pracovat se všemi 4 nástroji, vyexportovat si výsledná data a ty ...

Linkbuilding

Linkbuilding je jedním z nejdůležitějších úkonů v SEO. Linkbuilding je proces získávání zpětných odkazů, které míří na vaše stránky z jiných stránek, případně sociálních sítí. Získat kvalitní zpětný odkaz trvá spoustu času a spousty úsilí, ale nezapomeňte, že příchozí odkazy jsou v algoritmu Google nejdůležitějším signálem relevantnosti. Vždy usilujte o opravdové reálné odkazy z redakčních článků, ty, které získáte přirozenou cestou, protože na vás ostatní odkazují, protože máte hodnotný obsah pro jejich publikum. V každém případě se vyhněte získávání špatných odkazů, ve kterém jsem psal v předchozím článku. Vyvarujte se všech těchto aktivit: nakupování odkazů vydávání tiskových zpráv (jako linkbuildingové techniky) získávání zpětných odkazů ze spamových fór a webů (spamovými mysl...

Úvod do ON-PAGE faktorů

SEO nemůžete dělat bez optimalizace obsahu na vašich stránkách!  Kvalita obsahu stránky je jedním z nejzásadnějších prvků algoritmu Googlu, takže je důležité, abyste optimalizaci obsahu stránek věnovali maximální pozornost. Pokud nemáte stránku, která by byla optimalizovaná na určitou klíčovou frázi, bude téměř nemožné, abyste se na danou klíčovou frázi ukázali ve výsledku vyhledávání (v SERP). V této kapitole mojí SEO akademie vás provedu procesem optimalizace stránky. Od analýzy klíčových slov až po optimalizaci určitých prvků na stránce. Pamatujte na to, že Google disponuje pokročilou umělou inteligencí, která se neustále učí. Když budete optimalizovat webové stránky, vždy se ujistěte, že váš obsah odpovídá na vyhledávací dotazy uživatelů a je relevantní k hledané frázi. Jedině tak b...

Analýza klíčových slov

Než se pustíte do samotné optimalizace webových stránek, musíte udělat důkladnou analýzu klíčových slov. Musíte zjistit, která klíčová slova (vyhledávané dotazy) jsou důležitá, které mají zajímavý objem hledání a které slova jsou jak konkurenční. Nedává smysl dělat optimalizaci fáze, kterou nikdo nevyhledává. Určitě se vám podaří získat první příčky na nekonkurenční výraz, ale bude vám to k ničemu, když má tento výraz nulovou hledanost, z takového KW návštěvnost nevznikne. Čím obecnější klíčové slovo optimalizujete, tím větší je pravděpodobnost, že z něj získáte organickou návštěvnost. Jsou to základní a široce zaměřené výrazy. Přidáte-li k těmto obecným slovům další související klíčová slova, dostanete širší okruh klíčových slov, který se nazývá "chunky middle, nebo také Middle Tail". J...

Tvorba a optimalizace obsahu

V počátcích internetu se optimalizace obsahu dělala pomocí hustoty klíčových slov. Google vyhledal stránky, které obsahovaly stejné klíčová slova jako ty, které byly zadány do vyhledávání, takže pokud jste měli stránku vytapetovanou klíčovými slovy, vyhráli jste. Slova jste psali ve všech různých pádech a nacpali jste je do všech možných částí stránky. Na koncové uživatele to působilo velmi úsměvně a často nechápali smysl textů.  Google si uvědomil, že toto není pro uživatele to pravé. Bylo příliš snadné obelhat algoritmus a výsledné vysoko hodnocené stránky nebyly příliš užitečné. Dnes je situace zcela jiná. Chcete-li se umísťovat vysoko ve vyhledávání (SERP), musíte tvořit užitečný obsah, který je relevantní. Nemůžete optimalizovat texty pro Google, ale musíte skutečně přinášet odpověd...

Základní ON-PAGE faktory

Vedle skutečného obsahu textu na stránce existuje na stránce několik faktorů (elementů), které je třeba také optimalizovat. Titulek stránky (Title) Nejdůležitější z těchto faktorů je název stránky, nebo-li titulek - prvek <title> v hlavičce stránky. Titulek stránky se zobrazuje na otevřené kartě prohlížeče, ale hlavně titulek uvidíte v tzv. modrém odkazu v SERP, výsledku vyhledávání ve vyhledávači. Titulek stránky tak může výrazně ovlivnit míru prokliku mezi výsledky vyhledávání, tzv. CTR. Samozřejmě za předpokladu, když obsahuje správný call to action výraz (výzvu k akci). Značka title je on-page faktor s nejvyšší váhou, takže je důležité ji správně optimalizovat. Taxativní výčet klíčových slov v SERPu nezabere, je potřeba napsat takový název stránky, aby mezi ostatními výsledky ...

Úvod do mobilního SEO

Použití mobilních telefonů pro prohlížení webových stránek zažívá naprostou explozi. Většina webů v dnešní době eviduje vyšší návštěvnost z mobilních telefonů, než ze stolních počítačů. Mobilní SEO je tak zcela zásadní, chcete-li si být jisti, že budete dohledatelní pro zákazníky v mobilních telefonech. Podle průzkumů Googlu nakoupí uživatelé mobilních zařízení s větší pravděpodobností, než uživatelé na stolních počítačích, takže se zaměření na optimalizaci vyplatí zaměřit. Podle mě je to dané i tím, že je používání mobilu méně pohodlné a rychlé než na PC a uživatelé nechtějí ztrácet více času vyhledáváním a přeskakováním mezi záložkami. Mezi SEO pro mobilní telefony a klasickým SEO existuje samozřejmě velký překryv. Ve skutečnosti, všechny taktiky, které jsme probírali v předchozích le...

Responzivní stránky

Při navrhování mobilního webu máte tři možnosti. Můžete použít dynamické zobrazování, samostatnou doménu nebo responzivní design. Při dynamickém zobrazování server zjistí typ zařízení uživatele a zobrazí příslušnou verzi vašeho webu. Při přístupu na stejnou adresu URL budou soubory, které byly k zobrazení této stránky zcela odlišné, mezi verzí pro mobilní zařízení a verzí pro stolní počítače. Pokud používáte samostatnou doménu, zpravidla nastavujete svůj mobilní web na m. subdoména. Je to zcela samostatná verze vašeho webu. Stejně jako v případě dynamické službě jsou soubory zcela odděleny mezi desktopovou a mobilní verzí. Tyto dvě metody zobrazování mobilních stránek dělají optimalizaci těžší - musíte dělat každý úkol několikrát a údržba je těžší, protože máte spoustu dalších souborů. ...

Rychlost stránky, AMP a PWA

Rychlost mobilní stránky je hodnotícím faktorem mobile-first algoritmu, takže je opravdu důležité dělat vše, co je možné, abyste zvýšili rychlost načítání stránky. Zkuste minimalistický přístup. Podívejte se na každou stránku a zjistěte, zda stránka neobsahuje něco zbytečného, co by zpomalovalo její rychlost načítání. Čím méně prvků na stránce bude, tím rychleji se stránka načte. Stránku by bylo dobré zkontrolovat nástrojem PageSpeed ​​Insights, který vyvíjí přímo Google. Díky analýze získáte tak drahocenné tipy, jaké části na stránce způsobují zpomalení a je možné je optimalizovat. Ukázka analýzy stránky SEOPRAKTICKY.CZ v nástroji Google PageSpeed ​​Insights. V mobilní verzi jsem získal 85%, v desktopové verzi stránky dostaly 99%.   Získáte skóre pro desktopová zařízení (počítač) i...

Mobilní UX

Kromě použití responzivního webu a dodržování nejlepších postupů pro zvýšení rychlosti vašeho webu je důležité se soustředit na uživatelskou zkušenost mobilních uživatelů. I to má vliv na výsledky ve vyhledávání. Zákazníci by měli být schopni se rychle a snadno navigovat. Zde je několik osvědčených postupů, kterým byste měli věnovat pozornost: V první řadě se ujistěte, že je možné pohodlně dohledat kontakt na provozovatele stránek, konkrétně telefonní číslo. Ujistěte se, že vaše telefonní číslo je klikatelné. Nenuťte lidi vyťukávat váš telefon. Uděláte-li z čísla odkaz, lidem stačí na číslo kliknout a začnou volat. Když mluvíme o kliknutí, nezapomeňte, že uživatelé používají na mobilních zařízeních prst místo myši. Ujistěte se, že prvky, na které lze klikat, mají dostatečně rozsáhlou pl...

Další hodnotící faktory v SEO

V minulých lekcích jsme si zmínili některé z hodnotících faktorů, které ovlivňují výsledek v SEO.  Jistě, odkazy a obsah jsou neuvěřitelně důležité hodnotící faktory v SEO, ale algoritmus Google používá více než 200 faktorů, když indexuje a řadí stránky. Je důležité, abyste pochopili, že nestačí pracovat s těmi nejznámějšími a často označovanými jako nejvýznamnějšími. Všechny faktory mají vliv na vaši pozici ve vyhledávačích, jen každý má jinou váhu a ta se v čase mění. SEO se nedá zapnout. Neexistuje Svatý grál, neexistuje červené tlačítko, které zmáčknete a SEO začne fungovat. Neexistuje jediný hodnotící faktor, na který byste se měli zaměřit, všechno funguje jako celek a společně, navíc se vše v čase mění.  Ve vyhledávání také existuje personalizace a hraje důležitou roli. Google př...

Mezinárodní SEO

Pokud děláte SEO na webových stránkách, které mají více jazykových mutací a jsou cílené na různé regiony, může to být trochu komplikovanější. Algoritmus Google hledá nejenom nejlepší odpověď na hledaný dotaz uživatele, ale hledá i tu správnou stránku v rámci jednoho webu a jeho jazykovými mutacemi. Musí také zvážit kulturní a regionální rozdíly. Španělský obsah napsaný pro uživatele ve Španělsku pravděpodobně nebude fungovat pro uživatele v Mexiku a naopak. Jiný příklad - pokud uživatel v USA vyhledá "fotbal", ukáže vyhledávač americký fotba, zatímco uživateli ve Velké Británii, který vyhledá stejnou věc, ukáže, co Američané nazývají soccer. Nikdy byste se neměli spoléhat na službu Google Translate nebo zveřejňovat automaticky přeložený obsah. Překlady nebudou nikdy na 100% přesné (něk...

Úvod do lokálního SEO

Mnoho marketérů si plně neuvědomuje, že Google má samostatný algoritmus pro lokální (místní) výsledky, což znamená, že lokální SEO se liší od tradičního SEO. Google má k dispozici analýzu miliardy vyhledávacích dotazů. A z ní vyplývá, že pro určité typy vyhledávání preferují uživatelé výsledky, které jsou v jejich lokalitě a to i v případě, že lokalita nebyla součástí vyhledávací fráze. Pomocí lokálního SEO optimalizujeme stránky, které se mají zobrazovat lidem v určité oblasti. Nejlepším příkladem bývá místní pizza. Představte si, že sedíte v kanceláři a dostanete chuť na pizzu. Zadáte do vyhledávače dotaz "doručení pizza" a získáte seznam pizzerií, které jsou ve vašem okolí. Večer sedíte doma u televize, dostanete opět chuť na pizzu (životosprávu nyní dejme stranou). Zadáte do vyhledáv...

27 položek celkem