15 let zkušeností v marketingu

MB

Bojíte se spolupráce s někým, koho osobně neznáte? Přečtěte si pár řádků o mé práci a doporučeních, které jsem obdržel

Vzdělání

Vystudoval jsem Univerzitu Pardubice, Ekonomicko-správní fakultu, obor Hospodářská politika a správa a Univerzitu Tomáše Bati ve Zlíně, Fakultu multimediálních komunikací, obor Marketingové komunikace. Na Masarykově univerzitě jsem studoval Veřejnou ekonomiku, na Vysoké škole ekonomie a managementu jsem studoval MBA se specializací marketing.

V roce 2002 se mi poprvé dostala do rukou „bible“ marketingu od Philipa Kotlera a od té doby jsem se začal marketingu věnovat naplno.

Marketing mě uchvátil, jeho šířka záběru, multidisciplinarita, propojení tolika vědních oborů. Věděl jsem, že to je obor, který mi bude vyhovovat. Je kreativní, opírá se o matematiku, logiku, odborné znalosti a zkušenosti. Ale co hlavně, je to disciplína, kde se možná více než jinde musí používat selský rozum.

Marketingová praxe

Podnikání (3 roky)

Moje marketingová praxe začala v roce 2003, kdy jsem si vyzkoušel moje první podnikání (při studiu, takže to studium podle toho také dopadlo a vypadalo). Založil jsem společně s mým kamarádem internetovou cestovní agenturu, následně na to e-shop se suplementy sportovní výživy. Tenkrát bylo SEO v plenkách a frčely hlavně registrace do vyhledávačů, resp. vyhledávače - Seznamu. Kdo tenkrát nebyl na první stránce kataglogu s cestovními agenturami, jako by nebyl. To, že SEO bylo na začátku bylo znát i z technologií. Frčel Macromedia Flash a já neváhal udělat krásné pohyblivé menu, které se celé hýbalo :-). Samozřejmě nevydrželo dlouho, když se člověk dopídil, že vyhledávače mají těžší projít celý web. Ale informací moc nebylo a každý to zkoušel, jak se dalo.

AG FOODS (5 let)

Po 2 letech podnikání jsem se rozhodl nasbírat víc zkušeností z marketingu i z fungování větší firmy, proto jsem nastoupil jako Marketingový manažer do společnosti AG FOODS Group a.s., kde jsem měl na starosti 7 segmentů divize Food Service, celkem ve 4 státech (ČR, SR, HU a PL).

KAJOT a STUDENT AGENCY (7 let)

Po 5ti letech jsem přešel do společnosti KAJOT, kde jsem působil do srpna 2018 na pozici Marketingového ředitele (celkem 7 let). Za drobnou zmínku stojí možná i mé krátké odskočení na zkušenou do společnosti Student Agency, kde jsem také působil na pozici Marketingového ředitele.

S čím mám v marketingu zkušenosti

V marketingu jsem se již setkal s hodně věcmi. Řešil jsem nespočetněkrát marketingovou strategii pro různé produkty a služby, denně řeším online marketing, miluji výkonnostní marketing, jsem velký fanda inbound marketingu (obsahový marketing, patří sem i SEO, e-mailing, infografiky, link building, comment marketing, content curation atd.).

Mám bohaté zkušenosti se správnou sociálních sítí Facebook, Instagram, YouTube i Twitter. Rád si hraji s optimalizací a správnou PPC kampaní v Google Ads (dříve AdWords), se seznamáckým Sklikem i ve správci reklam Business Manageru (správa kampaní FB + Instagram). Mám bohaté zkušenosti s ATL (TV, OOH, rádio, tisk, kino, online) i BTL (spotřebitelské soutěže, instore reklama, POS, velké eventy na světových výstavách v Londýně, Sofii, Bukurešti atd., promo akce na provozovnách a sportovních akcích, direct e-mailing, věrnostní programy...).

Já a SEO (spolu jsme už od roku 2006)

Moje první SEO krůčky měly co do činění s MFA weby a Google AdSense. Tento program by měl znát každý SEO veterán, který si vyzkoušel tvorbu MFA webů (Made For AdSense). V letech 2006 - 2011 jsem dělal desítky MFA webů cílených na USA, Německo a Českou Republiku, u kterých jsem díky SEO technikám dosahoval výborných pozic ve vyhledávačích u vybraných klíčových slov i velkému trafficu díky long tailu. No, při škole to byl pěkný přivýdělek a zkušenosti z tohoto období jsou k nezaplacení.

V roce 2011 přišel velký update algoritmu Googlu (Panda) a mě návštěvnost spadla jak přezrálá jablka z podzimní jabloně. Byl to tenkrát pro mě zlom a prozření. Už jsem nechtěl "přečůrávat" algoritmus vyhledávače. Bylo mi jasné, že do budoucna budu chtít stavět weby na kvalitním obsahu, že půjdu cestou kvality, nikoliv kvantity obsahu.

SEO jsem se průběžně věnoval a po celou dobu mojí marketingové kariéry, která byla převážně manažerská a exekutivní. Dá se tedy říci, že se SEO věnuji od roku 2006 - 2019, což je úctyhodných 13 let! Naplno jsem se k SEO vrátil opět na podzim roku 2018, kdy jsem se rozhodl provozovat několik eshopů a u nich zásadní část komunikačního mixu měla pocházet z organického vyhledávání.

SEMrush Academy Certificate

Absolvoval jsem úspěšně kurz Grega Gifforda v SEMRUSH Academy. Certifikát je platný na rok a poté je nutné vždy znovu absolvovat zkoušku novou. Můj certifikát má platnost do 23.2.2020.

A proč vám to sem všechno vlastně píšu? Ne, není to proto, že bych byl všeho znalý chvástal brouk Pytlík, ale proto, abyste si částečně udělali obrázek o tom, jestli jsem nebo nejsem kompetentní vám dávat nějaké rady ohledně SEO a marketingu obecně.

Stříbrný SHOPTET PARTNER v kategorii SEO collabim_cert

Jsem stříbrným SHOPTET PARTNEREM v kategorii SEO.

Jsem certifikovaný Collabim specialista.

Jsem zaregistrovaným freelance profesionálem na SEO na NAVOLNENOZE.CZ.

Vše o mé předchozí kariéře najdete na LINKEDIN.

 

Těším se na případnou spolupráci!

 

Mgr. Michal Binka

+420 608 963 720

michal@seoprakticky.cz

(více informací viz Kontakty)

 

Jaké služby nabízím

Chcete-li se podívat, jaký postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ.

Jaké jsem dostal doporučení z LinkedIn

Osobně beru všechny doporučení vždy s rezervou. Spíše se orientuji podle výsledků a v SEO to platí zejména. Na druhou stranu vím, že pro mnohé je potřebné překonat prvotní nedůvěru ze spolupráce s někým, koho osobně neznáte. Proto přikládám pár doporučení, které doufám vaši obavu rozptýlí.

Reference-Jirka-Míťa-Aida

 Reference-Radek2

Reference-Markét-Libor

Reference-Patrik-Kája-Václav-Lenka

Reference-Martin-Martin-Petra

Reference-Pavel-Šárka-Honza

Reference-Veronika-Honza