Strukturovaná data

Strukturovaná dataStrukturovaná data jsou "označení" určitých částí na stránce, které pomáhají vyhledávačům lépe pochopit informace na vašem webu.

Jinými slovy, strukturovaná data informují vyhledávače o tom, co váš obsah znamená, a ne jen to, co říká.

Kromě toho, že strukturovaná data Googlu a dalším vyhledávačům pomáhají porozumět vašemu obsahu, mohou vás pomoci s lepší viditelností v SERPu. Všechny možnosti, na jaké úryvky (snippety) se můžete objevit ve výsledku vyhledávání na dané klíčové slovo, detailně popisuji v článku SERP (Search engine result page).

Schema.org je nejpoužívanější strukturovaná značka dat pro SEO - je to výsledek spolupráce společností Google, Bing, Yahoo !, a Yandex.

Schéma značkování lze přidávat téměř ke všem typům dat, které máte na vašem webu - existují doslova stovky typů značek. Schéma můžete přidat do recenzí, receptů, hodnocení, produktů, událostí a dokonce i místních firem.

Velmi užitečný nástroj pro tvorbu značek pro obsah vašeho webu najdete na stránce Pomocník pro práci se značkami strukturovaných dat.

Pěkný příklad použití značkování (použití strukturovaných dat) je např. s otvíracími hodinami. Pakliže stránka použije strukturovaná data, Google uvidí otvírací dobu a bude ji moci ukázat v detailu firmy v SERPu. Samozřejmě, že Google umí číst i nestrukturovaná data, ale vždy upřednostní standard.

Další formou strukturovaných dat v digitálním marketingu jsou také Open Graph a Twitter Cards.

Jak nasadit strukturovaná data do webu

Existují dva způsoby, jak zahrnout strukturované data do vašeho webu. Prostřednictvím mikrodat nebo JSON-LD. Značkování prostřednictvím mikrodat je ruční metoda, do které přidáte anotace schématu do příslušných prvků HTML stránky.

Sám jsem si několik stránek na webu implementoval prostřednictvím Pomocníka pro práci se značkami strukturovaných dat.

Pokud používáte JSON-LD, Javascript spustí a vloží značku do hlavičky stránky.

Google doporučuje metodu JSON-LD. Je to obecně nejlepší způsob, jak strukturovaná data do webu dostat, je to čistší a jednodušší řešení.

Chcete-li zkontrolovat případné chyby nebo nesprávné implementace značkovacích dat, použijte nástroj pro testování strukturovaných dat Google.

 

Další lekce v kapitole technické SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.