Titulek, jeden z nejdůležitějších SEO faktorů

Jedním z nejdůležitějších tagů na webové stránce je <title>. Tento velmi důležitý SEO faktor je významný napříč všemi vyhledávači. Značka <title> sděluje uživateli i vyhledávači, co je tématem dané stránky.

Titulek je jedním ze základních SEO faktorů. Měl by obsahovat naše klíčové slovo. Co je ale neméně důležité, je to, aby titulek zaujal v SERPU, což si budeme simulovat v kapitole „Testování zobrazení v SERP Features“.

A co myslíte? Reflektují význam tohoto tagu tvůrci webových stránek? Zkuste si zadat do vyhledávačů hledaný výraz „Untitled document“ a uvidíte, kolik stránek má stránky bez titulku. Nebo se zkuste podívat, kolik firemních webových prezentací má v hlavičce úvodní stránky „Home“ anebo „Úvod“! Toto jsou základní pochybení, tedy pakliže neprodáváte bytové doplňky nebo Knihu s názvem „Úvod do problematiky SEO“.

Délka titulku

Optimální délka titulku je mezi 50-60 znaky (600 pixelů). Nejde totiž ani tak o počet znaků, ale spíš o šířku, kterou text zabírá na pixely. Podle toho se titulek zobrazuje.

Nejdůležitější klíčovou frázi zkuste umístit co nejvíce doleva.

Jak se píše poutavý titulek, co zvyšuje CTR

V titulku by kromě klíčového slova nebo fráze mělo být něco navíc, co zaujme a vzbudí zájem.

  • Vybuďte k akci, ke kliknutí, k zhlédnutí (call to action).
  • Zkuste do titulku přidat čísla. Existuje celá řada průzkumů, které potvrzují, že na titulky s čísly klikáme častěji (např. 3 originální dárky pro tátu | FITBO.CZ).
  • Použijte prodejní argumenty (Nejprodávanější dárky pro tatínky | FITBO.CZ).
  • Formulujte titulek jako otázku (Už máte dárek pro tátu k Vánocům? | FITBO.CZ).
  • Použití akčních slov jako Tip, novinka, akce, návod, recenze, originální… (je-li to vhodné).
  • Podporujte svůj brand (na konci titulku).
  • Titulek každé stránky by měl být unikátní v rámci vašeho webu.
  • Zkuste se někdy inspirovat u bulváru, dovoluje-li to váš cílový obsah.
  • Nepište nepravdivé a zavádějící titulky!
  • Titulek neslouží k taxativnímu výčtu klíčových slov oddělených čárkou, k tomu se dříve používal Meta tag Keywords, který už dnes nikdo nepoužívá.

Další informace o titulku najdete u termínu title.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení