Titulek

Jedním z nejdůležitějších tagů na webové stránce je <title>. Tento velmi důležitý SEO faktor je významný napříč všemi vyhledávači. Značka <title> sděluje uživateli i vyhledávači, co je tématem dané stránky.

Titulek je jedním ze základních SEO faktorů. Měl by obsahovat naše klíčové slovo. Co je ale neméně důležité, je to, aby titulek zaujal v SERPU, což si budeme simulovat v kapitole „Testování zobrazení v SERP Features“.

A co myslíte? Reflektují význam tohoto tagu tvůrci webových stránek? Zkuste si zadat do vyhledávačů hledaný výraz „Untitled document“ a uvidíte, kolik stránek má stránky bez titulku. Nebo se zkuste podívat, kolik firemních webových prezentací má v hlavičce úvodní stránky „Home“ anebo „Úvod“! Toto jsou základní pochybení, tedy pakliže neprodáváte bytové doplňky nebo Knihu s názvem „Úvod do problematiky SEO“.

Délka titulku

Optimální délka titulku je mezi 50-60 znaky (600 pixelů). Nejde totiž ani tak o počet znaků, ale spíš o šířku, kterou text zabírá na pixely. Podle toho se titulek zobrazuje.

Nejdůležitější klíčovou frázi zkuste umístit co nejvíce doleva.

Jak se píše poutavý titulek, co zvyšuje CTR

V titulku by kromě klíčového slova nebo fráze mělo být něco navíc, co zaujme a vzbudí zájem.

  • Vybuďte k akci, ke kliknutí, k zhlédnutí (call to action).
  • Zkuste do titulku přidat čísla. Existuje celá řada průzkumů, které potvrzují, že na titulky s čísly klikáme častěji (např. 3 originální dárky pro tátu | FITBO.CZ).
  • Použijte prodejní argumenty (Nejprodávanější dárky pro tatínky | FITBO.CZ).
  • Formulujte titulek jako otázku (Už máte dárek pro tátu k Vánocům? | FITBO.CZ).
  • Použití akčních slov jako Tip, novinka, akce, návod, recenze, originální… (je-li to vhodné).
  • Podporujte svůj brand (na konci titulku).
  • Titulek každé stránky by měl být unikátní v rámci vašeho webu.
  • Zkuste se někdy inspirovat u bulváru, dovoluje-li to váš cílový obsah.
  • Nepište nepravdivé a zavádějící titulky!
  • Titulek neslouží k taxativnímu výčtu klíčových slov oddělených čárkou, k tomu se dříve používal Meta tag Keywords, který už dnes nikdo nepoužívá.

Další informace o titulku najdete u termínu title.