SEO reporting
SEO reporting (SEO monitoring) slouží k monitorování a kontrole efektivity aktivit optimalizace stránek pro vyhledávače.
Vypracování pravidelného měsíčního reportu podle nejvhodnějších SEO KPI ukazatelů, viz můj článek KPI - klíčové ukazatele výkonnosti.
- Audit "zdraví" stránky
- Crawl errory
- Nárůst organické návštěvnosti
- Posun v pozicích sledovaných klíčových slov
- Konverze a Leady
- Vývoj Bounce Rate
- Průměr stránek na návštěvu
- Stránky s nepřiměřenou mírou opuštění
Můžeme se domluvit i na reportování a monitoringu jakýchkoliv jiných myslitelných ukazatelů, které vyhodnotíte jako užitečné. Máte-li požadavek na jiný typ SEO reportu, neváhejte mě kontaktovat.
Kategorie: | SEO služby |
---|
K čemu vám bude pravidelný SEO report a monitoring užitečný
- Ověříte si, že stránky jsou v pořádku indexovány vyhledávacími roboty, zda neexistují překážky pro crawlery (vyhledávací roboty)
- Vyhodnotíte si efektivitu vaší práce nebo práce dodavatelů, pracujících na webu
- Včasná identifikace problémů souvisejících s procházením webu
- Podklad pro další rozhodování, do čeho se vyplácí investice a do čeho naopak ne
- Podklad pro pročištění webu od nenavštěvovaných a balastních stránek
- Kontrola a monitoring všech důležitých ukazatelů vztahujících se k optimalizaci stránek pro vyhledávače
Průchodnost webu vyhledávacími roboty
Podívám se na celkové zdraví stránky. Dostanete informaci o chybách a doporučeních na opravu.
Celkový audit stránky s informací o jejím "zdraví".
Crawl errory
Ověříme, jak vyhledávací roboti prochází váš web, jestli indexují stránky.
Podrobný report o průchodnosti vašeho webu vyhledávacími roboty.
Nárůst organické návštěvnosti
Jeden z nejdůležitějších ukazatelů toho, že to děláte správně. Samozřejmě se nedá dívat pouze na samotnou organickou návštěvnost bez toho, aniž byste si její tempo porovnali s konverzemi, Bounce Rate a dalšími ukazateli.
Porovnání časového úseku s předchozím časovým úsekem.
Posun v historii rozložení sledovaných klíčových slov
Mějte přehled o tom, kam jste se za určité časové období posunuli v organickém vyhledávání. Kolik klíčových slov máte na Googlu a Seznamu v TOP 3, TOP 4-10, v TOP 11-20 a 20+. Tento report je ideální na sledování meziměsíčního posunu výsledků v organickém vyhledávání na vámi sledovaná klíčová slova.
Graf historie rozložení sledovaných klíčových slov.
Sledování konverze
Sledujte, jestli s růstem organické návštěvnosti neklesá váš konverzní poměr. Znamenalo by to, že získáváte méně relevantní audienci.
Co nejnižší (nebo přijatelná) Bounce Rate
Bounce rate je míra okamžitého opuštění, kdy návštěvník na stránku vstoupí, neudělá žádnou akci a stránku opustí. Může to indikovat, že návštěvník nenašel co hledal, nic ho nezaujalo a stránku opustil.
Míra okamžitého opuštění stránek Bounce Rate.
Průměr stránek na návštěvu
Průměrný počet stránek na relaci je důležitým ukazatelem zaujetí cílového publika.
Reportuji, kolik stránek v průměru navštívil 1 návštěvník.
Řešit stránky s nepřiměřenou mírou opuštění
Pravidelně kontrolujte, nejsou-li na webu stránky s disproporční mírou opuštění. Tyto stránky mohou obsahovat nerelevantní informace nebo nedostatečné interní prolinkování.
Kontroluji stránky s vysokou mírou opuštění.
Chcete reportovat a monitorovat cokoliv jiného z oblasti SEO na vaší stránce?
Chcete-li reportovat a monitorovat jakýkoliv jiný myslitelný ukazatel na vaší stránce, a to i s velkou mírou detailu, neváhejte mně kontaktovat. Jistě se domluvíme.
Průběžné i příležitostné reportování stavu optimalizace na vašem internetovém projektu. Kdo neměří, neřídí. Proto bych všem doporučoval, aby průběžně měřili a vyhodnocovali výsledky jejich marketingových (tzn. i SEO) aktivit.
Aby provozovatel webových stránek měl neustálý přehled o vývoji organické návštěvnosti, měl by se o SEO Report zajímat.
Pro mnoho klientů je SEO zahalenou hávem tajemství. Nestarají se o přesměrování se nutně nezajímají o kanonické značky. Mým úkolem je vytvořit srozumitelné hodnocení SEO stavu a aktivit na vašem internetovém projektu, které bude dávat smysl a bude srozumitelné.
Co by měl obsahovat dobrý SEO report:
- Cíle projektu a KPI
- Dokončené úkoly a přehled o vykonaných úkonech
- Přehled výsledků a výkon KPI
Po přečtení souhrnné zprávy by měl klient pochopit zaměření projektu a jeho výsledky.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.