Slovník pojmů

2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

200

SEO nemůžete dělat bez toho, aniž byste pochopili stavové kódy. Každá webová stránka na vašem webu vrací stavový kód vyhledávači nebo prohledávacímu robotu, který poslal požadavek na server. Několik z těchto stavových…

301

Chcete zjistit, co je stavový kód 301 (redirect 301)? Stavový kód 301 označuje trvalé přesunutí cílové URL.  Přesměrování 301 odešle zprávu do vyhledávačů, že web nebo stránka byla přesunuta natrvalo. Trvalé znamená cca na rok nebo déle. Po…

302

Přesměrování 302 dává vyhledávačům informaci, že web nebo stránka byly dočasně přesunuty na jinou URL adresu. Kdy použít přesměrování 302 Tento typ přesměrování byste použili, pokud chcete posílat uživatele na nový web nebo stránku po krátkou,…

404

Stavový kód 404 (Not Found) vrací servery, které nenalezly nic, co by odpovídalo požadované URL. Server nenalezl nic, co by odpovídalo URL požadavku. Není uvedeno, zda je stav dočasný nebo trvalý. 404 a SEO Z hlediska SEO stránky vracející stavový…

410

Stavový kód 410 (Gone) by měl být použit, pokud server ví, prostřednictvím nějakého interně konfigurovatelného mechanismu, že stará stránka je trvale nedostupná a nemá žádnou adresu pro přesměrování. Požadovaná stránka již není na serveru k…

500

Stavový kód 500 znamená chybu serveru. Pro vyhledávací pavouky (crawlery / boty) nebo prohlížeče není nic viditelné.

503

Chyba 503 je chyba, kdy stránka hlásí, že je "dočasně nedostupná". Uživatelé i crawleři dostávají informaci, že se stránka později korektně zobrazí. Pravidelně dělejte technický audit stránky a kontrolujte stavové kódy stránek, je-li vaše…

A/B testování

A/B testování, známé také jako Split Testing. Je to řízený experiment používaný k porovnání alespoň dvou webových stránek k měření účinků jiné proměnné na konverze. Poté, co jsou stránky zobrazeny po dostatečně dlouhou dobu, aby návštěvníci webu…

AJAX

AJAX (Asynchronní JavaScript a XML) je typ programování, který umožňuje webové stránce odesílat a přijímat informace ze serveru a dynamicky měnit tuto stránku bez opětovného načtení.

Alexa Rank

Alexa Rank je stupnice nejnavštěvovanějších webů podle metodiky měření nástroje Alexa. Nejnavštěvovanější stránka podle Alexa Ranku má č. 1 a jedná se o Google.com. Alexa je sada analytických nástrojů pro analýzu vašeho a konkurenčních webů. Pro…

Algoritmus

Algoritmus je složitý počítačový program používaný vyhledávači k získávání dat a poskytování výsledků k vyhledávacím dotazům. Vyhledávače používají kombinaci algoritmů k hodnocení stránek a jejich relevance vůči vyhledávacím dotazům. Výsledky…

AMP

Accelerated Mobile Pages (AMP) je jednoduchý a robustní formát HTML, který zajišťuje, že jsou webové stránky rychlejší, než standardně naprogramované verze. Tyto stránky jsou ve výsledku vyhledávání (SERPu) označeny ikonkou blesku. AMP stránky…

Analytika

Analytika je věda o sběru, analýze a interpretaci dat pro budoucí kroky na základě toho, co historicky fungovalo (či nefungovalo). V oblasti SEO je nejznámějším nástrojem Google Analytics, který slouží k vyhodnocování návštěvnosti stránek.

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je proces objevování všech relevantních témat a klíčových slov, stejně jako objem hledanosti a úroveň konkurence těchto výrazů. Tento postup je umožněn řadou bezplatných a placených nástrojů. Analýza klíčových slov…

Analýza návštěvnosti

Analýza návštěvnosti se zabývá zkoumáním množství návštěv webových stránek, jejich zdroji a rozborem jejich chování. Analýza návštěvnosti také řeší jejich ekonomický přínos (efektivitu jednotlivých zdrojů návštěvnosti). Analýza návštěvnosti je…

Anchor Text

Anchor text je klikatelný text v internetovém odkazu. Účelem tohoto textu je poskytnout lidem a vyhledávačům kontextové informace o tom, o čem je webová stránka nebo web, na který je odkazováno. Pokud jste například vytvářeli odkaz na tento…

Atribut ALT

Atribut ALT je HTML kód, je alternativním popiskem k obrázku. Tento prvek rozšiřuje možnosti obrázku, poskytuje dodatečné informace vyhledávačům a čtečkám obrazovek (pro nevidomé a zrakově postižené) k porozumění obsahu obrázku. ALT je také…

Autorita

Autorita stránky je kombinace hodnotících signálů vyhledávačů, které ve výsledku vyhledávačům pomáhají ohodnotit každou jednotlivou stránku. Autoritu stránky si určuje také cela řada SEO analytických nástrojů. Ty k tomu používají vždy svůj algoritmus…

Backlink

V angličtině se zpětný odkaz nazývá backlink, v množném čísle backlinks. Příchozí odkazy (zpětné odkazy) jsou nejváženějším signálem relevantnosti v algoritmu Google. A když ne nejsilnějším, tak jedním z…

Backlink profile

Backlink profile je profil zpětných odkazů. Nezáleží pouze na množství zpětných odkazů, ale také na jejich kvalitě. Analýza zpětných odkazů (také též link profile) se zabývá vyhodnocováním odkud zpětné odkazy přichází, jak jsou kvalitní a jakou…

Baidu

Baidu je nejoblíbenější vyhledávač v Číně. Byl založen v lednu 2000 Robinem Li a Ericem Xu.

Banner

Banner (anglicky „prapor“, „plakát“, česky se někdy označuje jako reklamní proužek) je druh reklamy používaný na WWW stránkách. Jedná se o zpravidla obdélníkový obrázek či animaci, případně interaktivní grafiku zobrazenou nejčastěji poblíž okraje…

Bing

Bing je název vyhledávače společnosti Microsoft. Bing byl spuštěn v červnu 2009 a nahradil Microsoft Live Search (dříve MSN Search a Windows Live Search). Od roku 2010 využívá společnost Bing výsledky organického vyhledávání společnosti Yahoo v rámci…

Black box

Black box (někdy též černá skříňka nebo černá schránka) je složitý počítačový program, do jehož fungování není zcela dobře vidět. Vstupy a výstupy lze pozorovat, ale vzhledem k jejich důvěrné povaze neexistuje přístup k samotnému procesu. Příkladem…

Black Hat SEO

Black Hat je riskantní a nepovolená taktika, která je v rozporu s pokyny společnosti Google pro webmastery. Black Hat SEO je praktika, která má za cíl navýšit hodnocení webové stránky u vyhledávačů pomocí zakázaných technik. Tyto techniky jsou…

Nahoru
234 položek celkem