Blog o SEO

Blog o novinkách, nástrojích, postupech a návodech z problematiky SEO a dalších podobných tématech z oblasti optimalizace webových stránek pro vyhledávače. Nebudou chybět novinky z vývoje eshopu SEOPRAKTICKY, pakliže to bude dostatečně zajímavé, abych to prezentoval na blogu. Dočte se zde také návody a postupy pro optimalizaci stránek.

Kolik stojí SEO

Otázka klienta, která vždy musí zaznít. Kolik bude stát SEO mého projektu? Kolik mě SEO bude stát? Jaká je cena za SEO?... Na všechny tyto otázky se vám pokusím v tomto článku odpovědět. Ale postupně... Na začátek bych rád použil několik moudrých vět o tom, jak SEO nefunguje a co si nelze objednat a zaplatit. Co v SEO nejde a nemůžete si zaplatit SEO nejde zapnout, SEO nejde nastavit, SEO nejde koupit jako houska na krámě, SEO nemůže být zabudované v systému pro správu webu, SEO nejde naprogramovat ani zakódovat do HTML (a proto vám ho nedodá programátor nebo kodér), SEO nejde vyplnit do formuláře (ani když se kolonka jmenuje Cosi pro SEO), SEO nejde vložit do patičky či jiné části stránky SEO nespočívá ani v tom, že do jedné věty napíšete desetkrát SEO nebo jiné klíčové slovo...

Jak řešit SEO pro SHOPTET

Chcete řešit SEO pro váš eshop Shoptet? Jak Vám Shoptet pomůže s optimalizací stránek pro vyhledávače? Udělá vše platforma za Vás? Jak nastavit jednotlivé možnosti SEO modulu? Jaký je postup optimalizace (SEO) krok za krokem, to vše si řekneme v tomto článku. Jestli jste se rozhodli pro SHOPTET, gratuluji Vám k tomuto rozhodnutí. Toto řešení je největší e-shopová platformě v ČR. Bohužel žádná z platforem sama o sobě organickou návštěvnost nezajistí, byť jí nepřímo napomáhá (rychlost, stabilita, možnosti nastavení přesměrování, možnosti úprav URL, možnosti nastavení struktury / architektury projektu atd.). Co se v tomto článku dozvíte Na co se v SEO soustředit, jaké máte sledovat cíle Jak se má při optimalizaci stránek obecně postupovat (nehledě na to, jestli máte Shoptet ne...

Seznam důležitých vyhledávacích operátorů Googlu

Existuje mnoho situací, kdy potřebujete ve vyhledávači Google hledat trošku specifičtěji s "sofistikovaněji". V SEO tyto funkce využívám, když např. potřebuji vyhledat konkrétní výrazy na dané stránce, abych mohl udělat interní linkbuilding. Speciální příkazy se nazývají vyhledávací operátory (search operators). Podívejte se na seznam užitečných vyhledávacích operátorů Google Cache Pomocí operátoru vyrovnávací paměti se můžete dozvědět, jaká je nejnovější verze určité webové stránky uložená Googlem. Dozvíte se tak, jakou verzi vaší stránky si naposledy Google uložil. Ukázka vyhledávacího dotazu: cache:seoprakticky.cz Výsledek zobrazí náhled naposledy uložené stránky googlem. Allintext Tento operátor vám pomůže zjistit, zda se všechna slova, která hledáte, se zobrazují v textu konkr...

Postup tvorby analýzy klíčových slov (klíčovky)

Pro někoho, kdo se tím nezabývá, je analýza klíčových slov zahalena řadou otázníků. V tomto článku bych rád ukázal, jak postupuji při analýze klíčových slov. Nebude se jednat o přesný návod, který ba vás vedl za ruku každým krokem, ale spíš o nastínění postupu, který používám. Klíčovou analýzu budu dělat pro eshop s nabídkou dárků pro muže a dárků pro ženy - FITBO.CZ. 1. Dolování dat - databáze relevantních klíčových slov a frází V prvním kroku musíte získat klíčová slova a fráze. Existuje k tomu řada SEO nástrojů. V ČR je to Collabim nebo Marketing Miner. Máte-li malý, úzce zaměřený web, můžete použít Google Ads, Sklik nebo pracovat s našeptávači, popř. se souvisejícími výrazy, které najdete v dolní části SERPu obou největších českých vyhledávačů. Použít můžete i zahraniční S...

Jak se dostat na první stránku vyhledávače Google

Asi každý, kdo se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače Google a Seznam, se chce dostat na první stránku SERP, nebo ještě lépe, na první pozici. Často mají i podobné zadání provozovatelé nově vzniklých eshopů na SEO konzultanty nebo SEO agentury. A někteří z nich, ti neprofesionální, jim to dokonce přislíbí. Jak se dostat na první stránku ve vyhledávání na Googlu nebo Seznamu Jde to, ale vede k tomu dlouhá cesta. Neexistuje žádné zkratkovité řešení, žádný trik ani magie. Musíte absolvovat poměrně dlouhou cestu na které budete budovat kvalitní a relevantní obsah, reputaci, kvalitní odkazový profil, citační flow atd. Nepočítejte s tím, že se u nově vzniklé stránky dokážete dostat na první pozice ve vyhledávání na vysoce konkurenční slovo. To nejde nebo by to byla extrémní náhoda...

Návod na SEO: krok za krokem

Provedu vás kompletním procesem optimalizace webových stránek krok za krokem. Dozvíte se tak, jakou posloupnost mají jednotlivé SEO služby, která k čemu slouží a jaký má význam. Budeme předpokládat, že SEO budeme realizovat pro internetový eshop, který má již nějakou historii a v rámci své komunikační strategie chce řešit optimalizaci. Chcete-li se podívat, jaký postup doporučuji mým klientům, můžete se podívat do mého článku SEO strategie pro zákazníky SEOPRAKTICKY.CZ. SEO jakou součást komunikačního mixu Optimalizace stránek pro vyhledávače je jen jednou z položek v rámci komunikačního mixu eshopu. Nesázejte na ni všechno a nespoléhejte na ni jako na spásu všeho. SEO je především investice do budoucích návštěv. Přivede vám návštěvu z vyhledávačů, která bude kontinuálně růst, pakliže...

Proč SEO-servis a další SEOmaty nefungují!

Co byste měli dostat, chcete-li kvalitní SEO servis? Jak fungují analytické služby zdarma, které nabízí "SEO analýzu" (typu seo-servis.cz a jim podobné SEOmaty)? Proč SEOmaty nefungují, jak vypadají kvalitní SEO služby a jak se dělá optimalizace stránek v roce 2019. Zkusíme si na obě základní otázky najít objektivní odpovědi. SEOmaty (např. SEO-servis.cz), co jsou a jak fungují Hned na začátek by bylo dobré si říci, o čem konkrétně se bavíme. SEOmaty jsou jednoduché stránky, které poskytují analýzu vybraných částí z vaší webové prezentace. Obvykle tyto služby dělají jednoduché analýzy tohoto typu: analýza zdrojového kódu analýzu klíčových slov (jednoduchou, nekomplexní, většinou vypíší tzv. keyword density = hustotu klíčových slov, zjišťují přítomnost KW v metapopiscích apod.) zji...

PQ (Page Quality Rating). Důležité parametry v hodnocení kvality stránky Googlem

Page Quality Rating (PQ) používá Google k hodnocení kvality webu. Je to vnitřní hodnocení algoritmů vyhledávače, které "ohodnocuje" celou řadu parametrů webové prezentace. Pro přehlednost použijeme vizualizaci Googlu, která má tvar horizontální úsečky, na které si můžete představit posuvného jezdce, který jezdí mezi úrovní kvality webu od Lowest (nejnižší) až po Highest (nejvyšší). Zdroj obrázku: Google General Guidelines Overview: Search Quality Rating Program   Podle čeho Google hodnotí kvalitu stránky - nejdůležitější aspekty Vystihnutí skutečného účelu stránky. Webové stránky nebo stránky bez jakéhokoli užitečného účelu, včetně stránek, které jsou vytvářeny bez pokusu pomoci uživatelům, nebo stránky, které potenciálně šíří nenávist, způsobují škodu, nebo dezinformují...

SEO pro rok 2019: kompletní průvodce vším podstatným

SEO se v roce 2018 kompletně změnilo a nové trendy v roce 2019 nahrávají poctivé, sofistikované a autoritativní tvorbě obsahu. Co bude pro SEO nejpodstatnější v roce 2019? Jaké budou trendy v organickém vyhledávání? Myslíte si, že záleží hlavně na zpětných odkazech? Chyba lávky. Podívejte se na kompletního průvodce těmi nejdůležitějšími postupy, které vám v roce 2019 pomohou. Chcete-li se dozvědět, na čem v optimalizaci webových stránek dnes skutečně záleží, přečtěte si můj obsáhlý článek, který se opírá o oficiální 160-ti stránkový dokument Googlu (General Guidelines Overview: Search Quality Rating Program). SEO pro rok 2019: kompletní průvodce vším podstatným vám potvrdí, že přišel čas na budování kvalitního, originální, komplexního a autoritou podloženého obsahu. Pokyny společnosti ...

Moje nejoblíbenější SEO nástroje

Chcete vědět, jaké jsou moje nejoblíbenější SEO nástroje? Tady jsou! Při optimalizaci webových stránek používám celou řadu analytických nástrojů, které ulehčují práci, pracují s velkým objemem dat nebo mi pomáhají vizualizovat výsledky. Nástroje jsem rozřadil do kategorií SEO služeb, které nabízím. Ulehčí vám to tak pátrání, pro co se vlastně dají použít. Hodnocení a kritika webu Pro hodnocení a kritiku webu nejraději používám tyto SEO nástroje: app.siteprofiler.com - dá jednoduchý overview nad webovou stránkou (autorita domény, stránky, důvěryhodnost webu atd.) app.linkminer.com - rychlý a jednoduchý přehled nad celkovým počtem zpětných odkazů, kolik přibylo zpětných odkazů za poslední 4 měsíce, kolik ubylo zpětných odkazů za poslední 4 měsíce, počet odkazujících domén, počet odkazu...

Vítejte na SEOPRAKTICKY.CZ

Vítejte na prvním SEO eshopu v ČR! Vím, že nabídka SEO konzultantů a služeb je na našem trhu dostatečná, minimálně co do počtu. Co jsem ale u drtivé většiny konzultantů a specialistů nenašel, tak byly detailněji popsané výstupy, co klienti skutečně za své peníze dostanou. Nesetkal jsem se s prezentacemi reálných výsledků. A to jsou věci, kterými se chci možná odlišit, každopádně prezentovat. Mým cílem je zcela jasně, exaktně, transparentně definovat, co klient za každou službu dostane, jaký to představuje objem práce a jaký lze očekávat výsledek. Mým cílem je demonstrovat výsledky jednotlivých aktivit. Udělám maximum proto, aby mnou nabízené služby přinášely očekávané výsledky, aby nebyly zkratkovitými aktivitami, ale dlouhodobě fungujícími optimalizacemi, které budou v čase efektivnějš...

11 položek celkem