Tvorba a optimalizace obsahu

Tvorba a optimalizace obsahuV počátcích internetu se optimalizace obsahu dělala pomocí hustoty klíčových slov. Google vyhledal stránky, které obsahovaly stejné klíčová slova jako ty, které byly zadány do vyhledávání, takže pokud jste měli stránku vytapetovanou klíčovými slovy, vyhráli jste. Slova jste psali ve všech různých pádech a nacpali jste je do všech možných částí stránky. Na koncové uživatele to působilo velmi úsměvně a často nechápali smysl textů.

 Google si uvědomil, že toto není pro uživatele to pravé. Bylo příliš snadné obelhat algoritmus a výsledné vysoko hodnocené stránky nebyly příliš užitečné.

Dnes je situace zcela jiná. Chcete-li se umísťovat vysoko ve vyhledávání (SERP), musíte tvořit užitečný obsah, který je relevantní. Nemůžete optimalizovat texty pro Google, ale musíte skutečně přinášet odpovědi na vyhledávací dotazy uživatelů. Google začíná chápat, na co se uživatelé ptají a snaží se jim servírovat stránky, které skutečně odpovídají na jejich vyhledávací dotazy.

Dnes je to méně o použití klíčových slov, více o tom, jak váš obsah vyhoví dotazu. Měli byste vytvořit jednu obsáhlou stránku s úžasným obsahem, který odpovídá záměru všech souvisejících klíčových slov, která odpovídají na tento potenciální dotaz.

Návod na tvorbu obsahu je tedy následující. Měli byste mít k dispozici rozšířený seznam klíčových slov, na která chcete cílit. Ideální je mít klasifikační analýzu klíčových slov a s tou pracovat. Napište obsah a po jeho dopsání si ho důkladně přečtěte a ověřte si, jestli jsou v něm zahrnuty všechny vaše zamýšlená klíčová slova.

Pakliže chcete komplexní návod na to, jak psát obsah, který budou milovat vaši uživatelé i vyhledávače, přečtěte si můj ebook zdarma - Jak psát SEO Friendly články.

Pamatujte na to, že neexistuje žádná magická hustota klíčových slov a neexistuje žádný dokonalý formát stránky. Stačí vytvořit nejlepší obsah, který odpovídá na otázku uživatele. Přečtěte si po sobě obsah nahlas. Pokud to bude působit jako shluk klíčových slov, nebudete z toho mít dobrý dojem, stejný dojem z toho budou mít uživatelé i vyhledávače. Dělejte obsah tak, jako byste s uživatelem mluvili tváří v tvář.

 

Další lekce v kapitole ON-PAGE faktory (důležité věci na stránkách)

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu