Špatné (toxické) zpětné odkazy

Špatné odkazyV předchozí lekci o zpětných odkazech jsme si řekli, jak je těžké získat kvalitní zpětný odkaz a jak ho poznáme. Nyní si řekneme opak, jak poznat špatný zpětný odkaz, kterému byste se měli vyhnout. "Špatný odkaz" může poškodit vaše stránky, v extrémních případech mohou být dokonce vaše stránky penalizovány.

Vyhněte se nakupování zpětných odkazů! Google chce vidět, že jste odkaz získali, protože je vaše stránka užitečná, a to je ten důvod, proč na ni někdo odkazuje. Nakupování odkazů je porušením pravidel a můžete za něj být penalizování.

Pakliže např. dostanete značný počet odkazů ze stránek s jinou jazykovou mutací a vy jste přitom lokální pizzerie v Brně, je to podezřelé a můžete to být vnímáno jako o pokus manipulace.

Stejné je to i s výměnou odkazů. V minulosti to tak velmi často fungovalo. Napsali jste jinému webu, nehledě na jeho zaměření, a vyměnili jste si zpětný odkaz. Pro Google je velmi jednoduché reciproční odkazy odhalit. Samozřejmě několik vzájemných vazeb vám neublíží, ale pokud je většina vašich odkazů recipročních, pak je jasné, že nedostáváte odkazy za váš cenný obsah.

Odkazy z nekvalitních stránek, které mají tendenci odesílat spoustu odkazů na nesouvisející weby nepřináší žádnou hodnotu - odkazové farmy. Stránky, které ve velkém odkazují na diskutabilní odvětví, jako je hazard, stránky pro dospělé nebo farmaceutické weby nepřináší žádnou hodnotu. Pokud se web zabývá něčím takovým a není to relevantní pro to, co děláte vy, vyhněte se získávání takovýchto zpětných odkazů.

Vyhněte se získávání odkazů se stránek, které by mohly být napadeny. Vyzněte se získávání odkazů z obsahových sítí (blogů), které byly vytvořeny zjevně jen proto, aby manipulovaly s vyhledávacím algoritmem.

Jakékoli odkazy, které získáváte ze spamových komentářů blogů nebo fór, jsou také špatné odkazy - není potřeba odkazovat na vaše stránky ze všech možných zdrojů, kde můžete vyplnit formulář.

Pamatujte si, že pokud jde o odkazy, vše je o relevanci. Dalo by se téměř říci, že jakýkoli odkaz z webu, který s vašimi stránkami nesouvisí, je špatný odkaz.

Pokud pracujete s webem, který má pochybné nebo špatné odkazy, je důležité analyzovat rozsah problému. Malý počet špatných odkazů neublíží vám, je běžné, že web získá pár špatných odkazů. Ale pokud máte větší podíl špatných odkazů, jste v nebezpečí. Google si bude myslet, že se pokoušíte manipulovat s algoritmem, což bude pravděpodobně mít za následek problémy s vaším webem.

S nedávnými aktualizacemi algoritmu společnost Google prohlašuje, že nyní jednoduše ignoruje nebo znehodnocuje špatné odkazy místo toho, aby penalizovala stránky. Google však denně upravuje algoritmus a nikdy nevíme, jaké změny by mohly v budoucnu přijít. Nejlepším řešením je vyhnout se pochybným nebo zjevně špatným odkazům tak, aby váš odkazový profil vypadal přirozeně a organicky.

 

Další lekce v kapitole OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu