Úvod do mobilního SEO

Úvod do mobilního SEOPoužití mobilních telefonů pro prohlížení webových stránek zažívá naprostou explozi. Většina webů v dnešní době eviduje vyšší návštěvnost z mobilních telefonů, než ze stolních počítačů.

Mobilní SEO je tak zcela zásadní, chcete-li si být jisti, že budete dohledatelní pro zákazníky v mobilních telefonech.

Podle průzkumů Googlu nakoupí uživatelé mobilních zařízení s větší pravděpodobností, než uživatelé na stolních počítačích, takže se zaměření na optimalizaci vyplatí zaměřit. Podle mě je to dané i tím, že je používání mobilu méně pohodlné a rychlé než na PC a uživatelé nechtějí ztrácet více času vyhledáváním a přeskakováním mezi záložkami.

Mezi SEO pro mobilní telefony a klasickým SEO existuje samozřejmě velký překryv. Ve skutečnosti, všechny taktiky, které jsme probírali v předchozích lekcích platí jak pro stolní počítače, tak pro mobilní zařízení. Stále se zaměřujete na výkon, obsah a zkušenosti uživatelů.

Jedním z hlavních rozdílů v SEO pro mobilní zařízení je to, že s mobilním SEO se většinou více zaměřujete na místní výsledky.

V minulosti byl index Googlu založen na procházení webů v desktopovém zobrazení. Takže i když jste hledali na mobilním telefonu, dostali jste stejné výsledky, jak z desktopu (stolního PC). V roce 2018 Google přišel s první verzí mobilního indexu.

V roce 2018 Google přechází na mobile first index, což znamená, že ve výsledcích zobrazuje spíše výsledky relevantnější pro mobilní vyhledávání. Je to taková reverzní metoda a přístup. Takže nyní, i když vyhledáváte na PC, index bude založen na procházení mobilního webu.

Některé firmy tak dělají jednu zásadní chybu. Odstraňují obsah z jejich mobilních verzí stránek, aby se uživatelům lépe procházely. Máte-li ale méně obsahu na mobilní verzi, pravděpodobně budete hůře hodnoceni ve výsledcích vyhledávání i pro desktopovou verzi.

Rychlost, s jakou se načítá váš mobilní web, je také neuvěřitelně důležitá a je to důležitý faktor v mobilním indexu. Je důležité dodržovat osvědčené postupy a dělat vše, abyste urychlili načítání vašich mobilních stránek - vaši zákazníci vás budou milovat a uvidíte lepší výsledky ve výsledcích vyhledávání.

 

Další lekce z kapitoly Mobilní SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení