Úvod do mobilního SEO

Úvod do mobilního SEOPoužití mobilních telefonů pro prohlížení webových stránek zažívá naprostou explozi. Většina webů v dnešní době eviduje vyšší návštěvnost z mobilních telefonů, než ze stolních počítačů.

Mobilní SEO je tak zcela zásadní, chcete-li si být jisti, že budete dohledatelní pro zákazníky v mobilních telefonech.

Podle průzkumů Googlu nakoupí uživatelé mobilních zařízení s větší pravděpodobností, než uživatelé na stolních počítačích, takže se zaměření na optimalizaci vyplatí zaměřit. Podle mě je to dané i tím, že je používání mobilu méně pohodlné a rychlé než na PC a uživatelé nechtějí ztrácet více času vyhledáváním a přeskakováním mezi záložkami.

Mezi SEO pro mobilní telefony a klasickým SEO existuje samozřejmě velký překryv. Ve skutečnosti, všechny taktiky, které jsme probírali v předchozích lekcích platí jak pro stolní počítače, tak pro mobilní zařízení. Stále se zaměřujete na výkon, obsah a zkušenosti uživatelů.

Jedním z hlavních rozdílů v SEO pro mobilní zařízení je to, že s mobilním SEO se většinou více zaměřujete na místní výsledky.

V minulosti byl index Googlu založen na procházení webů v desktopovém zobrazení. Takže i když jste hledali na mobilním telefonu, dostali jste stejné výsledky, jak z desktopu (stolního PC). V roce 2018 Google přišel s první verzí mobilního indexu.

V roce 2018 Google přechází na mobile first index, což znamená, že ve výsledcích zobrazuje spíše výsledky relevantnější pro mobilní vyhledávání. Je to taková reverzní metoda a přístup. Takže nyní, i když vyhledáváte na PC, index bude založen na procházení mobilního webu.

Některé firmy tak dělají jednu zásadní chybu. Odstraňují obsah z jejich mobilních verzí stránek, aby se uživatelům lépe procházely. Máte-li ale méně obsahu na mobilní verzi, pravděpodobně budete hůře hodnoceni ve výsledcích vyhledávání i pro desktopovou verzi.

Rychlost, s jakou se načítá váš mobilní web, je také neuvěřitelně důležitá a je to důležitý faktor v mobilním indexu. Je důležité dodržovat osvědčené postupy a dělat vše, abyste urychlili načítání vašich mobilních stránek - vaši zákazníci vás budou milovat a uvidíte lepší výsledky ve výsledcích vyhledávání.

 

Další lekce z kapitoly Mobilní SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu