Hodnotící faktory: Personalizace

Hodnotící faktor: PersonalizacePersonalizace a hodnocení vyhledávačů

Před lety všichni viděli přesně stejné výsledky vyhledávání.

Dnes tomu tak není a každý z nás může vidět mírně jiné výsledky vyhledávání. Každý z nás totiž dostává personalizované výsledky, na které má vliv několik faktorů. Ale neznamená to, že by to platilo ve všech hledáních.

Váhy hodnotících faktorů u personalizace

  • Země +3
  • Místo vyhledávání +3
  • Historie vyhledávání +2

Země +3

Jedním z nejjednodušších faktorů pro personalizaci, je to, že se lidem zobrazují výsledky relevantní pro zemi, ve které se nacházejí.

Někdo v USA hledající „fotbal“ získá výsledky o americkém fotbalu; někdo ve Velké Británii získá výsledky o fotbalu, který by Američané nazvali "Soccer".

Pokud se vaše stránky z pohledu vyhledávače nepovažují za relevantní pro konkrétní zemi, máte menší šanci na zobrazení, když dojde k personalizovanému hledání pro danou zemi. Pokud se budete s vašimi stránkami chtít ukazovat na výsledky vyhledávání v různých zemích, budete muset pracovat na mezinárodním SEO.

Pokud máte pocit, že byste měli být relevantní, budete pravděpodobně muset pracovat na svém mezinárodním SEO.

Místo vyhledávání +2

Vyhledávače nepřestávají personalizovat na úrovni země. Výsledky budou přizpůsobeny městu nebo oblasti na základě umístění uživatele.

Chcete-li, aby se vaše stránky zobrazovaly v konkrétním městě, je důležité, aby se vaše stránky vztahovaly k danému městu.

Další informace o lokalitách naleznete v článcích o lokálním SEO v akademii.

Historie vyhledávání +2

Už jste v minulosti něco vyhledávali a klikli jste na určité odkazy?

Vyhledávače vám chtějí na vaše hledané dotazy vracet ty nejrelevantnější výsledky, které co nejlépe uspokojí vaše potřeby. A když jste již v minulosti několikrát navštívili nějakou stránku, pravděpodobně bude relevantní i v případě dalších hledání, které se týkají stejného nebo velmi podobného tématu.

Může se pak stát, že tyto výsledky z indexu vyhledávače upřednostní před jinými, které jste v minulosti nepovažovali za relevantní.

Význam mohou také hrát sociální signály. Pakliže jste některé ze stránek olajkovali v některých sociálních sítí, mohou být pro vaše hledání opět relevantnější.

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení