Úvod do lokálního SEO

Lokální SEOMnoho marketérů si plně neuvědomuje, že Google má samostatný algoritmus pro lokální (místní) výsledky, což znamená, že lokální SEO se liší od tradičního SEO.

Google má k dispozici analýzu miliardy vyhledávacích dotazů. A z ní vyplývá, že pro určité typy vyhledávání preferují uživatelé výsledky, které jsou v jejich lokalitě a to i v případě, že lokalita nebyla součástí vyhledávací fráze.

Pomocí lokálního SEO optimalizujeme stránky, které se mají zobrazovat lidem v určité oblasti. Nejlepším příkladem bývá místní pizza. Představte si, že sedíte v kanceláři a dostanete chuť na pizzu. Zadáte do vyhledávače dotaz "doručení pizza" a získáte seznam pizzerií, které jsou ve vašem okolí. Večer sedíte doma u televize, dostanete opět chuť na pizzu (životosprávu nyní dejme stranou). Zadáte do vyhledávače stejný vyhledávací dotaz jako v kanceláři, ale dostanete úplně jiné výsledky vyhledávání. Tak přesně takto pracuje lokální algoritmus v SEO!

Pokud si nejste jistí, jestli se i na vás nevztahuje lokální SEO, nejlepším způsobem, jak to zkontrolovat, je hledat několik vašich nejdůležitějších klíčových frází (bez toho, aniž byste tam udali nějakou lokalitu). Pakliže některý z výsledků vyhledávání zobrazuje mapu, pak zpozorněte, počítejte s tím, že se vás lokální SEO týká. Pokud se v SERPu ukazuje na výsledky vyhledávání mapa, můžete dosáhnout mnohem lepších výsledků, budete-li počítat se zapojením lokálního SEO.

Místní SEO je obtížnější, protože do hry vstupují další hodnotící faktory. Vzhledem k tomu, že se Google pokouší ukázat nejlepší možné výsledky v určité oblasti, faktory o poloze budou klíčové. Pozornost byste měli také věnovat získávání zpětných odkazů z lokálních webových stránek.

Díky aktualizacím algoritmů v posledních několika letech je jeden z nejdůležitějších hodnotících faktorů fyzická adresa ve vyhledávaném městě nebo regionu. Pokud v daném městě nemáte fyzickou prodejnu, je prakticky nemožné se objevit v rozšířených zobrazení map v SERPu.

Lokální SEO je také velmi obtížné, protože obrovskou roli hraje vzdálenost. Pravděpodobně budou upřednostňovány výsledky, které jsou uživateli blíže. Dramaticky se tak mohou výsledky vyhledávání lišit v sousedících lokalitách.

 

Další lekce z kapitoly Lokální SEO

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu