Mnoho marketérů si plně neuvědomuje, že Google má samostatný algoritmus pro lokální (místní) výsledky, což znamená, že lokální SEO se liší od tradičního SEO.
Google má k dispozici analýzu miliardy vyhledávacích dotazů. A z ní vyplývá, že pro určité typy vyhledávání preferují uživatelé výsledky, které jsou v jejich lokalitě a to i v případě, že lokalita nebyla součástí vyhledávací fráze.
Pomocí lokálního SEO optimalizujeme stránky, které se mají zobrazovat lidem v určité oblasti. Nejlepším příkladem bývá místní pizza. Představte si, že sedíte v kanceláři a dostanete chuť na pizzu. Zadáte do vyhledávače dotaz "doručení pizza" a získáte seznam pizzerií, které jsou ve vašem okolí. Večer sedíte doma u televize, dostanete opět chuť na pizzu (životosprávu nyní dejme stranou). Zadáte do vyhledávače stejný vyhledávací dotaz jako v kanceláři, ale dostanete úplně jiné výsledky vyhledávání. Tak přesně takto pracuje lokální algoritmus v SEO!
Pokud si nejste jistí, jestli se i na vás nevztahuje lokální SEO, nejlepším způsobem, jak to zkontrolovat, je hledat několik vašich nejdůležitějších klíčových frází (bez toho, aniž byste tam udali nějakou lokalitu). Pakliže některý z výsledků vyhledávání zobrazuje mapu, pak zpozorněte, počítejte s tím, že se vás lokální SEO týká. Pokud se v SERPu ukazuje na výsledky vyhledávání mapa, můžete dosáhnout mnohem lepších výsledků, budete-li počítat se zapojením lokálního SEO.
Místní SEO je obtížnější, protože do hry vstupují další hodnotící faktory. Vzhledem k tomu, že se Google pokouší ukázat nejlepší možné výsledky v určité oblasti, faktory o poloze budou klíčové. Pozornost byste měli také věnovat získávání zpětných odkazů z lokálních webových stránek.
Díky aktualizacím algoritmů v posledních několika letech je jeden z nejdůležitějších hodnotících faktorů fyzická adresa ve vyhledávaném městě nebo regionu. Pokud v daném městě nemáte fyzickou prodejnu, je prakticky nemožné se objevit v rozšířených zobrazení map v SERPu.
Lokální SEO je také velmi obtížné, protože obrovskou roli hraje vzdálenost. Pravděpodobně budou upřednostňovány výsledky, které jsou uživateli blíže. Dramaticky se tak mohou výsledky vyhledávání lišit v sousedících lokalitách.
Další lekce z kapitoly Lokální SEO
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.