Hodnotící faktory: Hodnocení důvěryhodnosti a autorita

Důvěryhodnost a autoritaVyhledávače se naučili důvěřovat odkazům, které míří na stránky. A důvěřují jím natolik, že se od toho odvíjí jeden z nejsilnějších hodnotících faktorů. Stejně tak se vyhledávače naučily poznávat, které stránky jsou a které nejsou důvěryhodné. Důvěryhodnost stránek hraje velkou roli v tom, zda budou stránky úspěšné nebo neuspějí z pohledu vyhledávání.

Váhy hodnotících faktorů z pohledu důvěryhodnosti a autority

  • Autorita stránky +3
  • Engagement (zapojení) +2
  • Historie +1
  • Pirátství (porušování autorského práva) -1
  • Přemíra reklam -1

Autorita stránky +3

Jsou vaše stránky autoritou? Je to široce uznávaný lídr ve svém oboru, oblasti, podnikání nebo nějakým jiným způsobem? To je cíl.

Nikdo přesně neví, jak vyhledávače počítají autoritu a ve skutečnosti je pravděpodobně více „autoritních“ signálů.

V autoritě pravděpodobně hrají roli zpětné odkazy, lokální odkazy, sociální odkazy atd. Samozřejmě negativní reputaci bude stránka dostávat za negativní hodnocení (recenzi).

Exkurzem do hodnocení kvality a autority stránky je oficiální dokument Googlu. Více se o tom můžete dočíst v článku PQ (Page Quality Rating).

Engagement (zapojení / angažovanost) +2

Kvalitní stránky by měly vytvářet smysluplné interakce s uživateli. Vyhledávače se mohou pokusit měřit tuto interakci - angažovanost - různými způsoby.

Jak dlouho zůstanou uživatelé na vaší stránce? Přišli na vaši stránku uživatelé z výsledku vyhledávání a pak se ihned vrátili do výsledku vyhledávání (Dwell-time)? To jsou signály pro vyhledávač, že váš obsah není nebo naopak je zajímavý.

Vyhledávač může tyto hodnoty porovnávat i s ostatními podobnými stránkami a zjišťovat tak, které lépe odpovídají na vyhledávací dotazy uživatelů. Metrika „time on site“ nebo „long click“ je dalším typem zapojení, které mohou vyhledávače měřit a používat k posouzení relativní hodnoty obsahu.

Sociální signály, jako jsou komentáře, sdílení a "lajky", představují další způsob, jak by mohla být měřena angažovanost. 

Domnívám se, že angažovanost je měřena a používána k informování vyhledávačů o relevantnosti výsledků vyhledávání.

Historie +1

Vzhledem k tomu, že vyhledávače neustále navštěvují vaše webové stránky, mohou si udělat obrázek o tom, jak jste se v průběhu času chovali.

Pakliže náhle získáváte množství nekvalitních zpětných odkazů nebo publikujete články, které jsou mimo témata na vašem webu, něco je špatně a je vztyčený prst pro vyhledávač (nemyslím prostředníček :-)).

Pro stránky s neustálým porušováním a penalizacemi může být obtížné nastoupit opět na správný kurz.

Starší, zavedenější stránky s dobrou reputací mají lepší předpoklad pro úspěch ve vyhledávačích, zatímco nové stránky si musí nejprve získat své místo pod sluncem. A to může zabrat týdny, měsíce nebo dokonce i déle.

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení