Penalizace vyhledávačů

Až dosud jsem v předchozích kapitolách psal o pozitivních signálech (hodnotících faktorech), které pomáhají v úspěšném SEO.

Existují však i některé negativní faktory, kterým se musíme vyhnout.

Poznámka: Velmi málo lidí, kteří si myslí, že mají penalizaci vyhledávačů, ji skutečně mají. Dostat penalizaci musíte pro vážné porušování některých níže uvedených aktivit.

Velmi úzký a povrchní obsah -2

Google reagoval na stížnosti týkající se špatných výsledků vyhledávání aktualizací Panda v únoru 2011. Panda v sobě zahrnovala změny v algoritmu, které postihují stránky s velmi úzkým a povrchním obsahem, resp. obsahem, který v podstatě na stránce chybí.

Tento trest na úrovni domény cílí na stránky s převládajícím množstvím nerelevantního, pro uživatele bezcenného obsahu. Vyhledávače tyto techniky považují téměř na úrovni spamu.

Maskování obsahu (Cloaking) -3

Cloaking je technika, kdy vyhledávač vidí zcela odlišný obsah, který následně vidí uživatelé. Cílem tohoto jednání je obelhat vyhledávače a předkládat koncovým uživatelům zcela jiný obsah, než vyhledávače předpokládaly.

Toto je jedna z nejhorších věcí, které můžete vyhledávačům i uživatelům udělat. Vyhledávače takové jednání penalizují, protože jde o zjevnou snahu o manipulaci s výsledky vyhledávání.

Tapetování stránky klíčovými slovy (Stuffing) -2

Je to jedna z nejstarších spamových taktik, přesto je stále používána a vyhledávače se s ní stále bojují. V minulosti to byl ale mnohem větší nešvar. Fungovalo to tak, že jste věděli, že vyhledávač funguje na jednoduchém principu. Dává vyšší relevanci stránkám, kde se hledané klíčové slovo vyskytovalo vícekrát. Takže vás nenapadlo nic jiného, než na stránku vypsat 100x za sebou stejné slovo + všechny související slova. V dnešní době za takovouto techniku sklidíte zasloužený trest.

Jaká frekvence je přiměřená? No, abyste dostali penalizaci, museli byste to opravdu hodně přehnat.

Skrytý text -1

To je technika, kdy se správce webu rozhodne skrýt text, který z jeho pohledu nechce uživatel stránek vidět. Nejjednodušší způsob je ho udělat bílý na bílém podkladu. Opět se jedná o zakázanou techniku, kdy se snažíte vyhledávač klamat a předkládáte jiný obsah vyhledávačům a jiný uživatelům.

Pirátství, porušování autorských práv (DMCA)

Aktualizace „Pirate“ cílí na stránky porušující autorský zákon. Pod nátlakem Americké asociace nahrávacího průmyslu (RIAA), hollywoodských studií a vlád, Google začal penalizovat stránky, které obdržely velký počet požadavků na porušování Digital Millennium Copyright Act (DMCA).

Není pravděpodobné, že by se to týkalo vašich stránek. Nicméně veškeré hlášení na porušení autorských práv můžete sledovat v Google Search Consoli.

Reklamy / Top Heavy layout -1

Už jste někdy byli na stránkách a zjistili, že je těžké najít skutečný obsah uprostřed záplavy reklam?

Tyto stránky jsou označována jako Top Heavy a jedná se o stránky, které znepříjemňují zážitky a zkušenosti uživatelů umístěním nadbytku reklam před obsahem.

Další informace o algoritmu rozvržení stránky z následující kategorie:

Placené odkazy -3

Google nechce, abyste ovlivňovali výsledky organického vyhledávání placenou cestou. Proto považuje nakupování a prodávání odkazů za nekalou praktiku, která se snaží o manipulaci s výsledky vyhledávání.

Odkazový spam -3

Jedná se o nepovolenou techniku, kdy automatizovaně smapujete různé diskuzní fóra s odkazy a "odkazovým textem" s cílem získat výhodu a manipulovat vyhledávače.

Tato technika může být také použita proti vám, v rámci konkurenčního boje. Konkurence vás zaspamuje z nekvalitních zdrojů s cílem penalizace vaší stránky. Naštěstí máte možnost se těchto odkazů vzdát prostřednictvím Google Search Console. 

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.