Když spustíte práci SEO na novém webu, jedním z prvních úkolů, které provedeme, je analýza zpětných odkazů.
Je to sice ruční práce, ale s řadou věcí vám mohou pomoci užitečné SEO nástroje. Mezi ty nejznámější, které vám pomohou s hodnocením zpětných odkazů, patří MOZ, Majestic a Ahrefs. O všech těchto nástrojích si můžete přečíst na stránce SEO nástroje.
Každý z těchto nástrojů používá vlastní pavouky, kteří postupují podobně jako crawleři Googlu. Prochází milióny stránek a sledují zpětné odkazy. Vzhledem k tomu, že každý nástroj používá vlastní "pavouky" a technologii, vždy dostanete trochu jiný výsledek.
Dalším robustním a komplexním nástrojem je SEMrush. Pakliže budete puntičkáři a půjde vám o dokonalý výsledek, můžete pracovat se všemi 4 nástroji, vyexportovat si výsledná data a ty pak zpravovat v jedné excelovské tabulce.
Každý z těchto nástrojů také používá jinou metriku ohodnocování kvality stránek a domén.
Moz využívá autoritu domén a autoritu stránek, Majestic používá Trust Flow - každý nástroj má jinou metriku. Metriky jsou vypočítávány odlišně, ale ze všech předložených metrik budete schopni dovodit předpokládané skóre jednotlivých zpětných odkazů.
Kromě analýzy vlastního odkazového portfolia se zajímejte také o analýzu konkruenčních stránek. Získáte tak přehled o jejich odkazovém portfoliu, načerpáte inspiraci na odkazové příležitosti.
Potřebujete získat unikátní zpětné odkazy. Ale již existující odkazy mířící na konkurenci mohou být velmi nápomocné. Když někdo odkazuje na ně, je pravděpodobné, že by souhlasili s odkazováním na vás. A získáte-li odkazy ze stejných webů, konkurence ztratí jedinečnost těchto odkazů, které na ni mířili.
Analýzou zpětných odkazů se zabývá tzv. off-page analýza.
Další lekce v kapitole OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)
- Zpětné odkazy a jejich hodnota
- Anchor text
- Špatné (toxické) zpětné odkazy
- Analýza zpětných odkazů
- Linkbuilding
Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.