Zpětné odkazy

Zpětné odkazyPříchozí odkazy (zpětné odkazy) jsou nejváženějším signálem relevantnosti v algoritmu Google. A když ne nejsilnějším, tak jedním z nejsilnějších.

Prostě nemůžete udělat SEO bez budování nebo získávání relevantních zpětných odkazů vedoucích na vaše webové stránky. Google vnímá zpětný odkaz vedoucí na vaše stránky jako hlas, který deklaruje, že váš web má užitečný obsah.

V dobách dávno minulých, v počátcích vyhledávacích algoritmů, Google pracoval se zpětnými odkazy jako s jednoduchou matematickou rovnicí. Ten, kdo měl nejvíce odkazů vyhrával. Bylo jasné, že takto jednoduchý model nemůže být dlouhodobě úspěšný, takže v roce 2012 přišla aktualizace Penguin. Aktualizace upravila algoritmus tak, aby zvážil relevanci každého odkazu namísto pouhého celkového počet odkazů.

Nyní je nesmírně důležité, abyste získávali zpětné odkazy z relevantních zdrojů, které jsou pro váš obsah relevantní. Je mnohem důležitější, jakou kvalitu zpětné odkazy mají. Kvalita převyšuje zásadním způsobem kvantitu.

Budete-li analyzovat váš odkazový profil nebo budete-li hledat nové odkazové příležitosti, věnujte pozornost následujícím faktorům.

Autorita odkazující domény a stránky, na které je odkaz umístěn, je první věcí, kterou je třeba zhodnotit. Další věc, která má váhu, je Anchor text (text odkazu). Dále záleží na typu a umístění odkazu. Je-li zpětný odkaz v hlavním textu příspěvku bude mít větší hodnotu než odkaz s atributem nofollow v komentářích příspěvku.

Jak zjistíte hodnotu zpětného odkazu?

Zkuste o tom popřemýšlet takto. Pakliže je snadné získat zpětný odkaz, pravděpodobně nebude mít moc velkou hodnotu. Pokud zpětný odkaz získáte vyplněním nějakého formuláře v komentáři u článku, získáte odkaz, který žádnou hodnotu mít nebude. Google považuje zpětné odkazy za hodnotné, když vidí, že na vás ostatní odkazují z textu a to z toho důvodu, že nabízíte na svém webu něco hodnotného, co někomu stálo za odkaz.

Snažte se získávat také zpětné odkazy, přes které k vám bude proudit návštěvnost. Pakliže web, který na vás odkazuje má vysokou návštěvnost a aktivní návštěvníky, pravděpodobně vám dokáže přivést slušnou návštěvnost i prostřednictvím těchto odkazů.

Takže ideální odkaz pochází z webu s vysokou návštěvností, která je relevantní k vašemu cílovému publiku. Má-li tato stránka vysokou návštěvnost, má pravděpodobně vysokou autoritu, která se odkazem následně přenáší na vás. Ideální odkaz je také vnořen do relevantního textu, který se vztahuje k obsahu vašich webových stránek a text by měl být v textové podobě a obsahovat důležité klíčové slovo nebo frázi v Anchor textu (textu odkazu).

 

Další lekce v kapitole OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu