Mezinárodní SEO

Mezinárodní SEOPokud děláte SEO na webových stránkách, které mají více jazykových mutací a jsou cílené na různé regiony, může to být trochu komplikovanější.

Algoritmus Google hledá nejenom nejlepší odpověď na hledaný dotaz uživatele, ale hledá i tu správnou stránku v rámci jednoho webu a jeho jazykovými mutacemi.

Musí také zvážit kulturní a regionální rozdíly. Španělský obsah napsaný pro uživatele ve Španělsku pravděpodobně nebude fungovat pro uživatele v Mexiku a naopak.

Jiný příklad - pokud uživatel v USA vyhledá "fotbal", ukáže vyhledávač americký fotba, zatímco uživateli ve Velké Británii, který vyhledá stejnou věc, ukáže, co Američané nazývají soccer.

Nikdy byste se neměli spoléhat na službu Google Translate nebo zveřejňovat automaticky přeložený obsah. Překlady nebudou nikdy na 100% přesné (někdy spíš můžou být hrubě nepřesné), což obvykle vede ke špatnému uživatelskému zážitku. Ujistěte se, že je váš obsah  napsán rodilým mluvčím vašeho cílového jazyka, takže si můžete být jisti, že všechny jemné nuance jsou správné.

Nikdy nemíchejte na jedné stránce více jazyků. Chcete, aby Google vždy přesně věděl, pro koho je stránka určená.

Nezapomeňte, že pro každou jazykovou mutaci budete také muset také budovat samostatný odkazový profil z dané cílové země a daného jazyka.

Použití domény ccTLD (kód národní domény nejvyšší úrovně ccTLD, z anglického country code top-level domain) pomáhá Googlu přiřazovat správnou zemi a relevanci zobrazovaných výsledků.

Věnujte také pozornost hostingu. Ideální je, když je hosting umístěn v cílové zemi nebo geograficky blízko, Google vidí IP adresu vašeho serveru. Je to další faktor relevantnosti vašeho webu.  

Hreflang je také důležitý. Poskytuje tím Googlu informaci, na který jazyk a zemi cílíte svojí stránkou. Hreflang můžete použít v hlavičce vaší stránky, v hlavičce http, nebo v souboru Sitemap.xml.

Ujistěte se, že na všech jazykových mutacích uvádíte kontaktní údaje pro každý z jazyků

Uvádíte-li ceny, je důležité, aby byly uvedeny v místní měně cílové země. Prochází-li Google obsah, vidí, že měna odpovídá regionu.

 

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Zpět do obchodu