Anchor text

Anchor textAnchor text je text skutečného odkazu, který lidé vidí na stránce - je to text, na který lze kliknout, který je obvykle podtržen a v jiné barvě (aby se odlišil od ostatního "neklikatelného" textu).

Pokud se podíváte na HTML zápis v kódu, je Anchor text označet tučně a kurzívou.

<a href="http://www.seoprakticky.cz">Toto je Anchor Text</a>

V běžném textu na stránce pak takovová interpretace kódu bude vypadat následovně Toto je Anchor Text

Existují 4 různé typy Anchor textů:

  • přesná shoda,
  • značka (brand),
  • obecná shoda,
  • prázdná adresa URL.

Výše na příkladu máte uvedený typ textu přesně shodného - text, na který lze kliknout, je přesnou shodou klíčového slova, na které cílíte na stránku, na kterou odkaz odkazuje. Například pokud optimalizujete pizzerii v Brně, můžete mít odkaz od místního bloggera vypadat tak, že na vás odkazuje s Anchor textem "nejlepší pizza v Brně".

Značka anchor text je jednoduše vaším obchodním jménem - pokud se místo na pizzu, které optimalizujete, nazývá "Giff's Delicious Pizza Pies", pak by to byl text kotvy.

Generický text anchoru obsahuje fráze typu "klikněte zde" nebo "přečtěte si více" nebo "zobrazte webové stránky" - obecný text nemá nic společného s obsahem na stránce, na kterou odkaz odkazuje.

Nahrané adresy URL jsou konečným typem Anchoru - to se stane, když odkaz zobrazí aktuální URL stránky, na kterou odkaz odkazuje.

Osobně doporučuji používat Anchor, který přirozeně vyplývá z textu. Chybou je, že např. stále používáme stejný anchor text, který pro vyhledávače vypadá nepřirozeně. Algoritmy v Googlu poznají, že odkazujete na stránku stejných Anchor textem a mohou to brát jako nepřirozený stav, který se snaží o manipulaci.

 

Další lekce v kapitole OFF-PAGE faktory (zpětné odkazy)

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.