Hodnotící faktory: Sociální signály

Hodnotící faktory: sociální signálySociální média a hodnocení ve výsledcích vyhledávání

Použití odkazů jako off-page hodnotícího faktoru bylo pro vyhledávače velkým krokem vpřed. Ale postupem času z různých důvodů ztratily odkazy svou hodnotu. Některé weby např. začaly opatřovat zpětné odkazy atributy nofollow ve snaze bojovat proti odkazovému spamu. Odkazy se kupují a prodávají, což je činí méně důvěryhodnými.

Pak přišly sociální sítě. Lidé začali obsah a stránky sdílet, hodnotit, komentovat. A to dává vyhledávačům novou příležitost, jak zjistit, jaký obsah je pro uživatele hodnotný a který není a to díky sociální interakci.

Váhy hodnotících faktorů u sociálních signálů

  • Pověst +2
  • Sdílení +1

Google opakovaně uvádí, že nepoužívá hlavní sociální sítě Facebook a Twitter jako nástroj pro hodnocení stránek. Nicméně dle názoru mnohých SEO expertů a specialistů vyplývá, že sociální sítě mohou být důležitým nepřímým hodnotícím faktorem.

Pověst +2

Hodnota sociální interakce není od všech účtů stejná. Když si založíte 100 sociálních profilů a budete provádět interakce směrem k vašemu webu, nebude to žádný relevantní signál směrem pro organické vyhledávání.

Proto se snažte získávat reference ze sociálních sítí z účtu, které jsou důvěryhodné (ne účty s pár uměle vytvořenými přáteli).

Sdílení +1

Je to podobné, jako se zpětnými odkazy. Když budete dělat dobrý obsah, lidé vás budou sdílet. A to pro vás znamená samá pozitiva, včetně vyšší návštěvnosti, dalšího sdílení atd. A i přesto, že zpětné odkazy ze sociálních sítí nemusí mít takovou váhu, přesto k nim mohou vyhledávače určitou měrou přihlížet.

Další lekce v kapitole hodnotící faktory

 SEO-Akademie

Chcete vědět víc o SEO? Podívejte se na celý obsah SEO Akademie.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení