TOPNYZEBRIK.CZ je specializovaný e-shop na prodej koupelnových topných žebříků. Projekt jsme řešili od samého počátku, kdy projekt vznikal. Vše, co na stránkách uvidíte, realizovala SEO agentura SEOPRAKTICKY.CZ.
I přes malou velikost projektu dokázal projekt stránky porazit v organickém vyhledávání velké a zavedené brandy, jako je SIKO.cz, FAVI.CZ, ZBOŽÍ.CZ, SANITINO.CZ.
Realizované práce
- Analýza klíčových slov
- Copywriting kategorií a parametrických kategorií
- Copywriting pro obsahový blog
- Návrh architektury a UX kategorií
- Optimalizace on-page faktorů
Jaký byl průběh rankingu v grafu rozložení pozic
Pokud se udělá vše správně, SEO funguje v dlouhodobém horizontu. Všechny úpravy realizované v průběhu času mají za následek neustálé zlepšování rankingu projektu.
Úpravy, které se realizovaly v roce 2020 fungují i dnes. Po 3 letech od startu projektu se na projektu dělají jen minimální úpravy, které souvisí s nově zaváděnými značkami topných žebříků a produktovými sériemi.
Na grafu rozložení pozic níže vidíte v nejmavší zelené barvě, jak se zvyšuje počet frází, které se rankují na pozici 1-3 na Googlu, světle zelená reprezentuje fráze na pozicích 4-10, nejsvětlejší zelená jsou fráze na pozici 11-20.
Graf rozložení pozic na Googlu
V posledním roce je vývoj rankingu následující. Jak je z grafu patrné, pořád a pořád dochází k posunu frází do TOP3.
Collabim Market Share v roce 2023
Projekt je absolutní organickou jedničkou. V TOP10 na Googlu má 91 % ze všech sledovaných relevantních klíčových slov.
Na grafu níže je porovnání s organicky nejúspěšnějšími stránkami v oboru.
Celkem monitorujeme 10 nejlepších webových stránek s nabídkou topných žebříků.
Market Share - podíl frází v TOP10 v porovnání s konkurencí (favi.cz, siko.cz, zboží.cz...).
TOP pozice na Googlu
Aktuálně je na projektu 74 % všech sledovaných frází v TOP 3 ve vyhledávači Google (315 frází), 17 % frází (celkem 70) je na pozici 4-10. Tzn., že v TOP10 (na první stránce) se zobrazuje nyní 91% frází.
Ranking TOP frází.
Ranking pozic podle Ahrefs
Jak je patrné z Ahrefs, projek nemá dlouhou historii. Stránky vznikly na konci roku 2020.
Na projektu se intenzivně pracovalo, což se v průběhu času neustále projevuje na lepších a lepších výsledcích.
Organická návštěvnost z Google Analytics
Na grafu níže vidíte vývoj organické návštěvnosti z Google Analytics.
Vývoj organické návštěvnosti v Google Analytics.
Průměrné pozice v Google Search Console je 1,5
Další metrikou, jak si vyhodnotit kvalitu optimalizace webové stránky je podívat se na průměrné pozice celé skupiny frází.
V našem případě si tak můžeme zafiltrovat v GSC všechny fráze obsahující slovo topný žebřík. Uvidíme tak jejich zobrazení ve výsledku vyhledávání, CTR, prokliky i průměrnou pozici.
Ukázka zafiltrování výkonu v Google Search Console s aktivním filtrem na frázi "topný žebřík". GSC nám tak vrátí všechny fráze, které splňují daný filtr.
V tabulce níže vidíte průměrné pozice na daný dataset.
Líbí se vám, jaké máme výsledky v SEO?
Zcela stejné postupy, principy a hlavně aktivitu dáváme do našich klientů a snažíme se o to samé - naprostou dominanci ve výsledku vyhledávání.
Pokud budete chtít nezávazně probrat možnosti spolupráce, podívat se blíže na naše postupy optimalizace, neváhejte si domluvit Google Meet, na kterém vše probereme.
Jednoduše klikněte na některé z tlačítek níže a rezervujte si schůzku přes Google Meet. Schůzky realizuje vždy Michal Binka.
Náš tým zkušených SEO specialistů a seniorních copywriterek
O naše SEO a optimalizaci našich klientů se stará tým zkušených odborníků.
Kde makáme na SEO
V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat, budeme se těšit.
Autor článku: Michal Binka
Aktualizováno: 6.10.2023