Linkbuilding

Budování zpětných odkazů (linkbuilding) je jednou z off-page a on-page metod optimalizace pro vyhledávače.

V SEO se bez tvorby zpětných odkazů neobejdeme. Ať už se bavíme o interním linkbuildingu nebo externím linkbuildingu, vždy se snažíme (mimo jiného) získat z cílové URL co nejvyšší PageRank a autoritu. Obojí se přenáší z odkazujícího zdroje na odkazovanou stránku.

Jistě jste si nejednou kladli otázku, jakou kvalitu má ten či onen zpětný odkaz, ať už v rámci vašeho webu nebo z jiného webu, který jste získali přirozenou cestou (organicky) či nakoupili.

Jaké jsou zdroje linkbuildingu?

  • Interní prolinkování (interní linkbuilding)
  • Tvorba kvalitního a přínosného obsahu -> někdo na vás přirozeně odkáže (organický linkbuilding)
  • Metoda hledání broken-links
  • Guest posting - psaní článků pro jiné weby
  • Psaní recenzí / názorů - následné vyžádání si zpětného odkazu
  • Placené PR články
  • Další méně efektivní techniky