Analýza webových stránek

Co neměříte, neřídíte. I proto patří analýza webových stránek k základním úkolům v procesu postupného vylepšování a růstu každého webového projektu.

Problematika webové analytiky webu je velmi komplexní a zahrnuje celou řadu činností a pohledů.

K analýze stránek a jejich výkonu můžete použít analytické nástroje, které popisuji na stránce SEO nástrojeNíže uvádím seznam těch nejdůležitějších nebo obecně nejznámějších SEO nástrojů.

Analýza zpětných odkazů a off-page faktorů

Analýza návštěvnosti

  • Google Analytics je nejrozšířenější služba na monitorování návštěvnosti webových stránek. Odhaduje se, že nasazený měřící kód od Google Analytics má až 50% všech webových stránek na světě. Díky GA můžete sledovat aktuální i historickou návštěvnost, chování uživatelů, konverze, prodeje atd. V SEO bychom měli sledovat různé výkonnostní metriky KPI, a právě v tom nám pomůže Google Analytics.
  • Nástroje a přehledy služby Google Search Console vám pomohou měřit návštěvnost a výkon vašich stránek ve Vyhledávání, opravit problémy a zajistit, aby váš web ve výsledcích Vyhledávání Google vyniknul.

Analýza on-page faktorů

  • Aplikace ContentKing nabízí SEO audit, monitoring, upozornění, sledování historie změn, přehledy a reportování. Funkčnost si můžete vyzkoušet ve zkušební verzi na 14 dní. Chcete-li se dozvědět něco více o SEO, můžete navštívit SEO akademi ContentKingu.
  • Britská SEO agentura a tvůrce nástroje pro on-page analýzu webu. Společnosti vyvinula software Screaming Frog SEO Spider, kterému důvěřují tisíce SEO specialistů a SEO agentur po celém světě. Používá se převážně pro technické SEO audity. Stáhnout lze zdarma, za příplatek dostanete pokročilejší funkce a odstraní se limity.

Analýza rychlosti načítání stránky

Analýza klíčových slov a obsahu

  • Collabim je dle informací na jeho stránkách nejpoužívanější SEO nástroj v ČR. A já o tom nemám důvod pochybovat, sám ho používám absolutně nejvíce ze všech českých nástrojů. Více o Collabimu se dočtete v SEO nástrojích. Collabim měří pozice klíčových slov ve vyhledávačích, dokáže vyhledávat podobná klíčová slova, dokáže zjišťovat PPC reklamy na dané výrazy, zvládá jednorázové analýzy, vyhledává odkazové příležitosti (pro budování zpětných odkazů), přináší analýzu konkurenčních webů. Název Collabim je zkratkou COLLaboration OInternet Marketing.

Chcete Collabim vyzkoušet na první 3 měsíce se slevou 50%? Pak jděte na stránku Collabim sleva 50%.

  • Marketing Miner je online nástrojem, který zprostředkovává marketingovým specialistům získávání dat, důležitých pro jejich rozhodování v oblasti online marketingu. Během prvních 3 měsíců existence nové verze (která startovala od nuly) si získal přízeň mezi více než tisíci českými specialisty, kteří se stali aktivními uživateli. Aplikace měří pozice ve vyhledávačích Google a Seznam, zjišťuje hledanost klíčových slov, kontroluje indexaci stránek, hromadně získává data o URL ze služby Majestic, kontroluje hreflag, kontroluje strukturovaná data, pomáhá s kategorizací dat při klíčovce (místo ručního třídění v Excelu nebo OpenRefinu). Obsahuje i další funkcionality, viz návody Marketing Mineru.

Analýzy pro další drobné optimalizace

Zpět do obchodu