SEO agentura

SEO agentura se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače.

Na trhu existuje pravděpodobně i několik ryze SEO agentur, ale většina z nich budou spíše nabízet komplexní služby v oblasti internetového marketingu (online marketingová agentura).

SEO agentura

SEO je totiž pouze částí komunikačního mixu většiny internetových projektů a samostatně (specializovaně) SEO se věnují spíše freelanceři.

Jaké jsou výhody SEO agentury

  • Disponuje větším počtem odborníků (myslím specializací). Mohou mít jednoho specialistu na linkbuilding, specialistu na copywriting, specialistu dělajícího jen analýzy klíčových slov atd.
  • Zastupitelnost v případě nemoci nebo dovolené
  • Širší spektrum nabízených služeb a tím pádem i synergií

Jaké jsou nevýhody SEO agentury

  • Práci může vždy odvádět někdo úplně jiný, mohou kolísat výsledky výstupů
  • Vyšší cena - už musíte platit celý agenturní aparát (key account, šéf optimalizátora, majitel, asistentka, větší prostory...)

Ceník SEO agentury - jak si účtují své služby

Každá agentura to samozřejmě může mít jinak, ale většinou si agentury účtují podle níže uvedeného modelu.

  • Fixní paušál
  • Výkonový model
  • Fixní paušál + výkonový model
  • Hodinová sazba

Opticky může velmi dobře působit výkonový model, ale někdy je to cesta k nekonečné platbě za organickou návštěvnost, která nesplňuje základní parametry SEO KPI

Jaké specializované služby SEO agentury většinou nabízí

Nabízí samozřejmě to samé, co nabízí SEO konzultant:

Výše jsou uvedené standardní SEO služby, které nabízí i SEO konzultanti. Agentury, které jsou však personálně více saturované a disponují větším množstvím lidí, dokáží nabízet větší spektrum služeb. Další služby mohou být např.:

Tento seznam jsem převzal z webových stránek jedné nejmenované agentury. V podstatě vše výše uvedeného nabídne i každý SEO konzultant.

Nečestné praktiky SEO agentur, na co si dát pozor

Nečestné praktiky samozřejmě mohou nabízet i SEO freelanceři, konzultanti či specialisti. Berte to tedy jako obecné doporučení, na co si dát pozor.

1. Garance 1. nebo předních pozic ve vyhledávačích

Dnes se to doufám už moc nestává, ale můžete se setkat s někým, kdo bude garantovat přední pozice ve vyhledávačích. Garantovat první pozici nejde. Proč ne? Přečtěte si můj článek Jak se dostat na první stránku v Google.

2. SEO paušál

Neplaťte paušál, aniž byste věděli, za co platíte. Pakliže se s někým dohodnete na paušálu, nechte si vykonanou práci předložit. Na SEO se nedohlíží, SEO se musí dělat. Musí tam být nějaké jasně vykazatelné práce, aby se dostavil výsledek. Nabídne-li vám někdo paušál bez přehledu vypracovaných úkonů, nohy na ramena.

3. Snaha optimalizovat několik hlavních klíčových slov a frází

Takto to opět nefunguje. Chcete-li dělat koncepční a dlouhodobě fungující SEO, nechte si udělat analýzu klíčových slov a na to připravte obsahovou strategii zaměřenou na priority (s reálně dosažitelnými výsledky). 

4. Nabídka 1000 zpětných odkazů do týdne

U zpětných odkaz rozhoduje kvalita, ne kvantita. A odkazové farmy vám hodnocení stránky sníží, ne zvýší. Linkbuilding vyžaduje čas, odbornost a po posledních updatech Googlu rozvahu. Ve svých dokumentech Google jasně deklaruje, že kupování zpětných odkazů je zakázaná technika.

Chtějte výsledky

O tom, jaké výsledky máte chtít píši v mém článku o klíčových výkonnostních metrikách v SEO.

 

Poslední aktualizace článku:  6.7.2019

Zpět do obchodu