Slovník pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Page Speed

Page Speed (rychlost stránky) je doba, kterou webová stránka potřebuje k úplnému načtení. Rychlost stránky je hodnotícím faktorem.

PageRank

PageRank je měřítkem důležitosti stránky na základě příchozích odkazů z jiných stránek. Jednoduše řečeno, každý odkaz na stránku na vašem webu z jiného webu přidá do PageRank k vašemu webu. Ne všechny odkazy jsou si rovny. Algoritmus byl pojmenován…

Paid Search

Paid Search (Placené vyhledávání) jsou reklamy s placením za proklik (PPC), které se zobrazují nad a pod (často i vedle) organickými výsledky ve vyhledávačích.

PDF

PDF znamená soubor formátu přenosného dokumentu (Portable Document Format file). PDF soubory mohou obsahovat text, obrázky, odkazy, videa a další prvky. Doporučené čtení k tématu PDF 10 Tips to Make Your PDFs SEO Friendly. Search Engine…

Penalizace

Penalizace, nebo-li ruční zásah (Manual action) je snížení hodnocení nebo dokonce vyřazení celé stránky nebo jejich částí z výsledků vyhledávání. Důvodem pro penalizaci bývají zakázané techniky (Black hat) a nerespektování Google Webmaster…

Persona

Persona je fiktivní reprezentant ideálního návštěvníka webu nebo zákazníka - jejich demografie, chování, potřeby, motivace a cíle - vše založené na skutečných datech.

Personalizace

Personalizace vyhledávání nastává, když vyhledávače používají historii vyhledávání, historii procházení webu, umístění a vztahy k vytvoření sady výsledků vyhledávání šitých na míru konkrétnímu uživateli.

PHP

PHP (rekurzivní zkratka PHP: Hypertext Preprocessor, česky „PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovací jazyk používaný k vytváření dynamického obsahu na webových stránkách.

Pirátství

Cílem vyhledávačů je snížit hodnocení organického vyhledávání obsahu, který porušuje autorská práva. V roce 2012 společnost Google zavedla filtr, který snižuje viditelnost webů hlášených pro četné žádosti o zastavení šíření související s DMCA.

Počet slov

Počet slov je celkový počet slov na stránce, která jsou součástí obsahu. Příliš malý (nebo krátký) obsah může být signálem pro vyhledávače, že se nejedná o kvalitní obsah.

Popisek stránky

Popisek stránky je stručným shrnutím obsahu vaší stránky. Měl by být originálním souhrnem, nikoliv nakopírovaným textem z části webu. K tomu se uchylují vyhledávače, pakliže tento tag nemáte vyplněný nebo ho vyhledávač vyhodnotí jako…

PPC (Pay Per Click)

PPC (Pay Per Click) je typ reklamy, u kterých jsou inzerentům účtovány peníze (obvykle jsou stanoveny podle nabídky, relevance, historie účtu a konkurence) pokaždé, když uživatel klikne na jejich reklamu. Kombinace PPC a SEO může mít za následek více…

Procházeno - momentálně neindexováno

Google tuto příčinu neindexace ve své oficiální nápovědě příliš nerozvádí. Google stránku prošel, ale neindexoval ji. V budoucnu může být indexována, ale nemusí. Adresu URL není potřeba k procházení odesílat znovu. Takže bohužel…

Přesměrování (Redirect)

Přesměrování je technika, která odešle uživatele (nebo vyhledávač), který požádal o přístup na jednu webovou stránku, na jinou (ale stejně relevantní) webovou stránku. Existují dva typy přesměrování: 301: Trvalé přesměrování302: Dočasné přesměrování

Příchozí odkaz

Příchozí odkaz je odkaz na webovou stránku, který pochází z externího webu. Příchozí odkazy jsou metrika, kolik cizích stránek na vás odkazuje.

Přirozený odkaz

Odkaz, který získáte, aniž byste o to někoho požádali. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web.

16 položek celkem

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení