Slovník pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Page Speed

Page Speed (rychlost stránky) je doba, kterou webová stránka potřebuje k úplnému načtení. Rychlost stránky je hodnotícím faktorem.

PageRank

PageRank je měřítkem důležitosti stránky na základě příchozích odkazů z jiných stránek. Jednoduše řečeno, každý odkaz na stránku na vašem webu z jiného webu přidá do PageRank k vašemu webu. Ne všechny odkazy jsou si rovny. Algoritmus byl pojmenován…

Paid Search

Paid Search (Placené vyhledávání) jsou reklamy s placením za proklik (PPC), které se zobrazují nad a pod (často i vedle) organickými výsledky ve vyhledávačích.

PDF

PDF znamená soubor formátu přenosného dokumentu (Portable Document Format file). PDF soubory mohou obsahovat text, obrázky, odkazy, videa a další prvky. Doporučené čtení k tématu PDF 10 Tips to Make Your PDFs SEO Friendly. Search Engine…

Penalizace

Penalizace, nebo-li ruční zásah (Manual action) je snížení hodnocení nebo dokonce vyřazení celé stránky nebo jejich částí z výsledků vyhledávání. Důvodem pro penalizaci bývají zakázané techniky (Black hat) a nerespektování Google Webmaster…

Persona

Persona je fiktivní reprezentant ideálního návštěvníka webu nebo zákazníka - jejich demografie, chování, potřeby, motivace a cíle - vše založené na skutečných datech.

Personalizace

Personalizace vyhledávání nastává, když vyhledávače používají historii vyhledávání, historii procházení webu, umístění a vztahy k vytvoření sady výsledků vyhledávání šitých na míru konkrétnímu uživateli.

PHP

PHP (rekurzivní zkratka PHP: Hypertext Preprocessor, česky „PHP: Hypertextový preprocesor“, původně Personal Home Page) je skriptovací jazyk používaný k vytváření dynamického obsahu na webových stránkách.

Pirátství

Cílem vyhledávačů je snížit hodnocení organického vyhledávání obsahu, který porušuje autorská práva. V roce 2012 společnost Google zavedla filtr, který snižuje viditelnost webů hlášených pro četné žádosti o zastavení šíření související s DMCA.

Počet slov

Počet slov je celkový počet slov na stránce, která jsou součástí obsahu. Příliš malý (nebo krátký) obsah může být signálem pro vyhledávače, že se nejedná o kvalitní obsah.

Popisek stránky

Popisek stránky je stručným shrnutím obsahu vaší stránky. Měl by být originálním souhrnem, nikoliv nakopírovaným textem z části webu. K tomu se uchylují vyhledávače, pakliže tento tag nemáte vyplněný nebo ho vyhledávač vyhodnotí jako…

PPC (Pay Per Click)

PPC (Pay Per Click) je typ reklamy, u kterých jsou inzerentům účtovány peníze (obvykle jsou stanoveny podle nabídky, relevance, historie účtu a konkurence) pokaždé, když uživatel klikne na jejich reklamu. Kombinace PPC a SEO může mít za následek více…

Procházeno - momentálně neindexováno

Google tuto příčinu neindexace ve své oficiální nápovědě příliš nerozvádí. Google stránku prošel, ale neindexoval ji. V budoucnu může být indexována, ale nemusí. Adresu URL není potřeba k procházení odesílat znovu. Takže bohužel…

Přesměrování (Redirect)

Přesměrování je technika, která odešle uživatele (nebo vyhledávač), který požádal o přístup na jednu webovou stránku, na jinou (ale stejně relevantní) webovou stránku. Existují dva typy přesměrování: 301: Trvalé přesměrování302: Dočasné přesměrování

Příchozí odkaz

Příchozí odkaz je odkaz na webovou stránku, který pochází z externího webu. Příchozí odkazy jsou metrika, kolik cizích stránek na vás odkazuje.

Přirozený odkaz

Odkaz, který získáte, aniž byste o to někoho požádali. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web.

16 položek celkem