Crawl budget

Crawl budget je celkový počet stránek, které vyhledávače navštíví na vašem webu při procházení (za den, týden, měsíc). Je to zjednodušeně řečeno pozornost, kterou vyhledávače věnují vašemu webu.


Popis samotného Googlu si můžete přečíst v článku What Crawl Budget Means for Googlebot.

Faktory ovlivňující Crawl budget

Podle analýzy Googlu může mít mnoho URL adres s nízkou přidanou hodnotou negativní vliv na procházení a indexování webu. URL s nízkou přidanou hodnotou spadají do těchto kategorií v pořadí podle důležitosti:

  • Fasetová navigace a relace
  • Duplicitní obsah na webu
  • Chybové stránky vracející status 404
  • Hackované stránky
  • Nekonečné stránky (stránky, které vrací podobný nebo stejný obsah - např. kalendář)
  • Obsah nízké kvality a spamový obsah

Plýtvání prostředky serveru na takovýchto stránkách vyčerpá aktivitu procházení ze stránek, které skutečně mají hodnotu, což může způsobit značné zpoždění při objevování skvělého obsahu na vašem webu.

Zpět do obchodu