Slovník pojmů

2 3 4 5 A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

A/B testování

A/B testování, známé také jako Split Testing. Je to řízený experiment používaný k porovnání alespoň dvou webových stránek k měření účinků jiné proměnné na konverze. Poté, co jsou stránky zobrazeny po dostatečně dlouhou dobu, aby návštěvníci webu…

AJAX

AJAX (Asynchronní JavaScript a XML) je typ programování, který umožňuje webové stránce odesílat a přijímat informace ze serveru a dynamicky měnit tuto stránku bez opětovného načtení.

Alexa Rank

Alexa Rank je stupnice nejnavštěvovanějších webů podle metodiky měření nástroje Alexa. Nejnavštěvovanější stránka podle Alexa Ranku má č. 1 a jedná se o Google.com. Alexa je sada analytických nástrojů pro analýzu vašeho a konkurenčních webů. Pro…

Algoritmus

Algoritmus je složitý počítačový program používaný vyhledávači k získávání dat a poskytování výsledků k vyhledávacím dotazům. Vyhledávače používají kombinaci algoritmů k hodnocení stránek a jejich relevance vůči vyhledávacím dotazům. Výsledky…

AMP

Accelerated Mobile Pages (AMP) je jednoduchý a robustní formát HTML, který zajišťuje, že jsou webové stránky rychlejší, než standardně naprogramované verze. Tyto stránky jsou ve výsledku vyhledávání (SERPu) označeny ikonkou blesku. AMP stránky…

Analytika

Analytika je věda o sběru, analýze a interpretaci dat pro budoucí kroky na základě toho, co historicky fungovalo (či nefungovalo). V oblasti SEO je nejznámějším nástrojem Google Analytics, který slouží k vyhodnocování návštěvnosti stránek.

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je proces objevování všech relevantních témat a klíčových slov, stejně jako objem hledanosti a úroveň konkurence těchto výrazů. Tento postup je umožněn řadou bezplatných a placených nástrojů. Analýza klíčových slov…

Analýza návštěvnosti

Analýza návštěvnosti se zabývá zkoumáním množství návštěv webových stránek, jejich zdroji a rozborem jejich chování. Analýza návštěvnosti také řeší jejich ekonomický přínos (efektivitu jednotlivých zdrojů návštěvnosti). Analýza návštěvnosti je…

Analýza webových stránek

Co neměříte, neřídíte. I proto patří analýza webových stránek k základním úkolům v procesu postupného vylepšování a růstu každého webového projektu. Problematika webové analytiky je velmi komplexní a zahrnuje celou řadu činností a pohledů. K…

Anchor Text

Anchor text je klikatelný text v internetovém odkazu. Účelem tohoto textu je poskytnout lidem a vyhledávačům kontextové informace o tom, o čem je webová stránka nebo web, na který je odkazováno. Pokud jste například vytvářeli odkaz na tento…

Anomálie procházení

Anomálie procházení (angl. Crawl anomaly) je chyba, kterou detekuje Search Console při crawlingu webu. Oficiální definice nápovědy pro Webmastery zní následovně. Anomálie procházení: Při načítání této adresy URL došlo k neočekávané…

Atribut ALT

Atribut ALT je HTML kód, je alternativním popiskem k obrázku. Tento prvek rozšiřuje možnosti obrázku, poskytuje dodatečné informace vyhledávačům a čtečkám obrazovek (pro nevidomé a zrakově postižené) k porozumění obsahu obrázku. ALT je také…

Atribut Nofollow, sponsored a ogc (pokyny pro 2020)

Atribut nofollow je příznak u externích odkazů (které míří mimo váš web), která říká vyhledávačům, aby nesledovaly jeden konkrétní odchozí odkaz. Děje se to v případech, kdy web nechce předat svoji hodnotu (link juice / Page rank = hodnocení stránky)…

Autorita

Autorita stránky je kombinace hodnotících signálů vyhledávačů, které ve výsledku vyhledávačům pomáhají ohodnotit každou jednotlivou stránku. Autoritu stránky si určuje také cela řada SEO analytických nástrojů. Ty k tomu používají vždy svůj algoritmus…

14 položek celkem