Slovník pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Kanibalizace klíčových slov

Kanibalizace klíčových slov je typ vlastní konkurence, ke kterému dochází, když více stránek z jednoho webu se zobrazuje na stejný dotaz v SERPu. To může mít za následek nižší míru prokliku, sníženou autoritu a nižší míru konverze, než kdyby měla…

Kanonický odkaz

Kanonický odkaz je prvek kódu HTML, který určuje vyhledávačům upřednostňovanou (preferovanou) adresu URL webových stránek, pokud na webu existuje více variant stejné nebo velmi podobné stránky. Kanonické URL slouží ke zjednodušení struktury…

Kaskádové styly

Kaskádové styly - CSS (v anglickém originále Cascading Style Sheets) jsou kaskádové šablony stylů které popisují, jak se jednotlivé prvky stránek mají chovat nebo vypadat (např. barva, font písma, umístění prvků...). Pomocí CSS se také může…

Katalog

Seznam webových stránek řazený většinou do tématicky stejných celků. V minulosti byly internetové katalogy velmi populární. Byl to zdroj zpětných odkazů. Kvůli zneužívání se však váha zpětných odkazů z těchto katalogů zásadním způsobem snížila, proto…

Keyword density

Keyword density je v překladu hustota klíčových slov. Více se dozvíte ve článku Hustota klíčových slov.

Keyword Stuffing

Keyword Stuffing je pojem, kterým se označuje tapetování klíčových slov na stránce, tzn. že se správci obsahu snaží nadměrně používat klíčové slovo k manipulaci s výsledky vyhledávání. Tento pojem má souvislost s hustotou klíčových slov. Tato…

Klíčové slovo

Slovo, slova nebo fráze, na které se profesionál SEO nebo marketingový pracovník zaměřuje za účelem co nejvyššího umístění své stránky ve výsledcích vyhledávání. Klíčová slova použitá na webových stránkách mohou vyhledávačům pomoci určit, které…

Klíčové téma

Hlavní termín, který obsahuje cílové klíčové slovo s velkým objemem vyhledávání, pro které je obvykle obtížné získat pření pozice ve vyhledávačích. Také známý jako: Head Term, Head Keyword, Short-Tail

Knowledge Graph

Knowledge Graph (graf znalostí) je znalostní báze, kterou používá společnost Google a její služby k vylepšení výsledků svého vyhledávače informacemi získanými z různých zdrojů. Informace se uživatelům zobrazí v infoboxu vedle výsledků…

Knowledge Panel

Knowledge Panel (panel znalostí) je pole, které se zobrazuje v horní části nebo na pravém okraji výsledků vyhledávání Google pro relevantní dotazy. Tento panel obsahuje fakta a informace o lidech, místech a věcech, jakož i odkazy na související…

Kocitace (Co-Citation)

Kocitace (Co-Citation) znamená, že 2 webové stránky jsou společně zmiňovány 3. webem. Vyhledávače si pak jsou schopny dát dohromady, že tyto 2 weby, i přesto, že na sebe neodkazují, jsou nějakým způsobem příbuzné nebo podobné (z hlediska…

Komentářový spam

Nekvalitní komentáře, často mimo téma, psané za účelem vlastní propagace. Často komentářové spamy vytváří boti, kteří mají za úkol generovat komentáře ve snaze získat část PageRanku z dané stránky díky zpětnému odkazu.

Komunikační mix

Komunikační mix je soubor médií a komunikačních kanálů, kterými firmy, značky, produkty a služby prezentují informace směrem ke svým současným nebo potenciálním zákazníkům. Komunikační mix je součástí (podmnožinou) marketingového mixu, konkrétně…

Konkurence

Existují dva typy konkurenčních stránek: Přímí konkurenti: Společnosti, které prodávají podobné produkty nebo služby, slouží stejným potřebám a cílí na podobné publikum online i offline. SEO konkurenti: Společnosti, které soupeří o stejná klíčová…

Konverze

Konverze znamená situaci, kdy uživatel dokončí požadovanou akci na webu. Mezi příklady konverzí patří: Dokončení nákupu. Přidání položek do nákupního košíku. Vyplnění formuláře (např. vyžádání ukázky, registrace na webinář /…

Konverzní poměr

Míra konverze / konverzní poměr (vyjádřená v procentech) vyjadřuje poměr, při kterém uživatelé webových stránek provedou požadovanou akci. Vypočítá se vydělením celkového počtu konverzí návštěvností a vynásobením x100.

Korelace

Korelace je rozsah, v jakém existuje vztah mezi dvěma nebo více prvky. Často se používá ve výzkumech pro SEO k odvození vztahů proměnných na výsledcích vyhledávání a hodnotících algoritmů. Vždy si však pamatujte, že korelace ≠ příčinná souvislost.

Kvalitní obsah

Kvalitní obsah je obsah, který vám teoreticky pomůže úspěšně dosáhnout obchodních nebo marketingových cílů (např. podpora organické návštěvnosti nebo sociálních sdílení, získání zpětných odkazů, zvýšení hodnocení v organickém vyhledávání, generování…

Kvalitní odkaz

Kvalitní odkaz je příchozí odkaz, který pochází z autoritativní, relevantní nebo důvěryhodné webové stránky.

19 položek celkem