Slovník pojmů

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Scrap

Scrap (Scrapování, scrapping) je technika používaná ke kopírování obsahu webové stránky nebo informací pomocí počítačového programu nebo skriptu. Vyhledávače, jako je Google, sbírají data za účelem vytvoření indexu webů, který je možné…

Search Engine Marketing (SEM)

Search Engine Marketing (SEM) - marketing ve vyhledávačích je stručný termín pro zvýšení viditelnosti webových stránek na stránkách s výsledky vyhledávání (v SERP), který zahrnuje jak placené, tak organické aktivity.

Search Engine Optimization

Máte-li webové stránky, pravděpodobně jste již narazili na pojem Search Engine Optimization (ve zkratce SEO). V tomto krátkém článku si řekneme, co Search Engine Optimatization znamená. SearchEngine Optimization (SEO) = optimalizace pro…

Search Query

Search Query (vyhledávací dotaz) je slovo, slova nebo fráze, které uživatel zadá do vyhledávače.

SEE - THINK - DO - CARE framework

Definice SEE / THINK / DO / CARE (ve zkratce STDC). Framework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní procesy a rozhodování zákazníků, díky čemuž pak můžete navrhovat a stavět fungující marketingové strategie a taktiky. V praxi to vypadá tak,…

SEO

V tomto článku se dozvíte, co je SEO (Search Engine Optimization), česky optimalizace pro vyhledávače, jaká je definice SEO, k čemu je dobré i proč se SEO optimalizace neříká. Zjistíte jaký je cíl optimalizace webových stránek…

SEO agentura

SEO agentura se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače. Na trhu existuje pravděpodobně i několik ryze SEO agentur, ale většina z nich budou spíše nabízet komplexní služby v oblasti internetového marketingu (online marketingová agentura). SEO…

SEO analýza

Chcete-li optimalizovat web, budete se opírat o SEO analýzy (on-page, off-page a analýzu klíčových slov). Jaké všechny SEO analýzy webu vám mohou pomoci, k čemu slouží a jak je využít, to si řekneme v tomto článku. Mezi 3 základní analýzy…

SEO Copywriter

Osoba, která se zabývá SEO copywritingem se nazývá SEO Copywriter. SEO Copywriter píše kvalitní obsah pro lidi, optimalizovaný pro vyhledávače. Jeho cílem je napsat natolik kvalitní obsah, který by se rankoval na předních pozicích ve vyhledávačích…

SEO Copywriting

Copywriting je v SEO často podceňovaným faktorem úspěchu. Obsah, který píšete, se nesmí zaměřovat pouze na klíčová slova a témata, která vaše publikum hledá. Musí především uspokojovat jejich záměry lépe než jiné stránky, a musí být také správně…

SEO expert ⭐

Definice SEO experta: SEO expert (stejně jako SEO konzultant nebo SEO specialista) se zabývá analýzou, úpravami a optimalizací webových stránek tak, aby byly lépe a ve větší míře dohledatelné pro internetové vyhledávače. SEO specialista by se měl…

SEO konzultant

Hledáte SEO konzultanta / SEO specialistu pro optimalizaci stránek pro vyhledávače? Chcete měřitelné výsledky, sledování a vyhodnocování SEO? Podívejte se, jaké sleduji při optimalizaci cíle, a proč si zvolit konzultanta místo agentury. Jsem zkušený…

SEO KPI

KPI = Key Performance Indicator = klíčové ukazatele výkonnosti. SEO KPI jsou pak podstatné výkonnostní ukazatele v optimalizaci stránek pro vyhledávače. Jsou to ukazatele, které nám pomáhají vyhodnocovat různé aktivity, jsou-li úspěšné nebo…

SEO kurz

SEO kurz vás naučí základní principy fungování vyhledávačů. Jak internetové vyhledávače prochází stránky, hodnotí je na základě hodnotících faktorů a seřazují do výsledku vyhledávání (SERPu).   Chcete-li do SEO proniknout během jednoho…

SEO manažer

Definice SEO manažera: SEO manažer může řídit tým specialistů, konzulstantů, analytiků a copyriterů. Koordinuje jejich činnost tak, aby naplňoval strategické cíle v oblasti optimalizace stránek pro vyhledávače. SEO manažer (stejně jako SEO…

SEO odborník

Hledáte zkušeného SEO odborníka pro optimalizaci stránek pro vyhledávače? Chcete měřitelné výsledky, sledování a vyhodnocování SEO? Podívejte se, jaké sleduji při optimalizaci cíle, a proč si zvolit SEO odborníka /…

SEO profesionál

Hledáte zkušeného SEO profesionála pro optimalizaci stránek pro vyhledávače? Chcete měřitelné výsledky, sledování a vyhodnocování SEO? Podívejte se, jaké sleduji při optimalizaci cíle, a proč si zvolit konzultanta místo…

SEO specialista

Definice SEO specialisty: SEO specialista se zabývá analýzou, úpravami a optimalizací webových stránek tak, aby byly lépe a ve větší míře dohledatelné pro internetové vyhledávače. SEO specialista by se měl starat o nárůst organické návštěvnosti z…

SEO školení

Na školení SEO se naučíte základní principy fungování vyhledávačů. Jak prochází stránky, hodnotí je na základě hodnotících faktorů a seřazují do výsledku vyhledávání (SERPu).   Chcete-li do SEO proniknout během jednoho dne, vyzkoušejte moje…

SERP (Search Engine Results Page)

Nemůžete provádět SEO bez toho, aniž byste se zabývali analýzou výsledků vyhledávání stránek - SERP. Je důležité pochopit, že ve výsledcích vyhledávání  SERP existují různé prvky, v různých podobách a v různých částech vyhledávače…

Schema

Schema je forma mikrodat, která po přidání na webovou stránku vytvoří vylepšený popis (běžně známý jako Rich Snippet), který se objeví ve výsledcích vyhledávání. Strukturovaná data udržuje komunita kolem Schema.org, jejímž úkolem je vytvářet,…

Sitelinks

Sitelinks (odkazy na podstránky) je až šest algoritmicky vybraných odkazů, které se zobrazují pod odkazem stejného webu ve výsledcích vyhledávání (v SERPu). Nchcete-li sitelinks zobrazovat, můžete stránky blokovat, aby se nezobrazovaly jako…

Sitemap.xml

Sitemap.xml (mapa stránek) je seznam stránek na webu. Existují dva typy souborů Sitemap: HTML: Tento typ souboru Sitemap, obvykle uspořádaný podle témat, pomáhá uživatelům webu procházet webem. XML: Tento typ souboru Sitemap poskytuje crawlerům…

Sitewide Links

Sitewide Links jsou ddkazy na celý web, které se objeví na každé stránce webu, obvykle v postranním panelu nebo zápatí webů, které používají šablony.

Skrytý text

Jakýkoli text, který nevidí uživatel, který má za cíl manipulovat s pozicemi ve vyhledávání. Do textu jsou často přidány klíčová slova a další obsah, který by jinak uživateli nedával smysl (související klíčová slova, slova v různých pádech atpod.).…

Nahoru
41 položek celkem