Slovník pojmů
_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Rank
Rank (Rankování, Ranking) znamená, že se webová stránka objeví ve výsledcích organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací frázi. V souvislosti s rankingem předpokládáme, že klíčové slovo nebo ráze dosahuje dobré pozice ve výsledku vyhledávání…
Ranking Factor
Ranking Factor (hodnotící faktor) je jednotlivá složka, která přispívá ke složité řadě algoritmů, které určují, kdy se mají webové stránky zobrazovat s výsledky organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací dotaz. Společnost Google již léta říká,…
Recenze
Agregátor recenzí z autoritativních zdrojů.
Reciproční odkazy
Reciproční odkazy jsou odkazy mezi dvěma weby, které se dohodly, že na sebe budou navzájem odkazovat.
Redakční odkaz
Odkaz, který je poskytován jedním webem na druhý, aniž by příjemce za to požadoval nebo platil. Pojem je více známý pod označením přirozený odkaz (natural link).
Redakční systém
Jedná se o systém pro správu, nahrávání, vytváření a editaci digitálního obsahu. Více viz CMS.
Redirect chains (řetězené přesměrování)
Redirect chains jsou zřetězená přesměrování, která odkazují na další přesměrování. Pokud stránka A odkazuje na stránku B a ta je přesměrována na stránku C, jedná se o řetězec přesměrování. Zdroje k článku What are Redirect Chains? | Help Center -…
Reinclusion
Reinclusion (Znovuzačlenění) je proces žádosti pro vyhledávače o vrácení webové stránky do indexu vyhledávání po odindexování.
Relevantnost
Relevantností vyhledávač měří, jak úzce souvisí obsah webové stránky s vyhledávacím dotazem a to i v kontextu položeného dotazu.
Responzivní web
Responzivní web (responzivní design webu) je web navržený tak, aby se automaticky přizpůsobil velikosti obrazovky uživatele, ať už je zobrazován na stolním nebo mobilním zařízení. Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je…
Rich Snippet
Rich Snippet jsou strukturovaná data přidaná do HTML webu, aby poskytovala kontextové informace vyhledávačům a ty pak mohly zobrazovat dodatečné informace k výsledkům vyhledávání v SERPu. Při shodě všech položek bude mít výsledek ve vyhledávání…
robots.txt
Robots.txt je textový soubor přístupný v kořenovém adresáři webu, který říká botům (crawlerům), které oblasti webu by měly být ignorovány, na jakém odkazu se nachází sitemapa apod. Jedná se o protokol pro zakázání přístupu robotům.
ROI (Return on Investment)
Návratnost investic (ROI - Return on Investment) je způsob měření výkonu SEO aktivit (a nejen těch). Vypočítá se vydělením toho, kolik výnosů jste získali prostřednictvím organického vyhledávání, cenou celkové investice a vynásobením 100.