Slovník pojmů

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Rank

Rank (Rankování, Ranking) znamená, že se webová stránka objeví ve výsledcích organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací frázi. V souvislosti s rankingem předpokládáme, že klíčové slovo nebo ráze dosahuje dobré pozice ve výsledku vyhledávání…

Ranking Factor

Ranking Factor (hodnotící faktor) je jednotlivá složka, která přispívá ke složité řadě algoritmů, které určují, kdy se mají webové stránky zobrazovat s výsledky organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací dotaz. Společnost Google již léta říká,…

Recenze

Agregátor recenzí z autoritativních zdrojů.

Reciproční odkazy

Reciproční odkazy jsou odkazy mezi dvěma weby, které se dohodly, že na sebe budou navzájem odkazovat.

Redakční odkaz

Odkaz, který je poskytován jedním webem na druhý, aniž by příjemce za to požadoval nebo platil. Pojem je více známý pod označením přirozený odkaz (natural link).

Redakční systém

Jedná se o systém pro správu, nahrávání, vytváření a editaci digitálního obsahu. Více viz CMS.

Redirect chains (řetězené přesměrování)

Redirect chains jsou zřetězená přesměrování, která odkazují na další přesměrování. Pokud stránka A odkazuje na stránku B a ta je přesměrována na stránku C, jedná se o řetězec přesměrování. Zdroje k článku What are Redirect Chains? | Help Center -…

Reinclusion

Reinclusion (Znovuzačlenění) je proces žádosti pro vyhledávače o vrácení webové stránky do indexu vyhledávání po odindexování.

Relevantnost

Relevantností vyhledávač měří, jak úzce souvisí obsah webové stránky s vyhledávacím dotazem a to i v kontextu položeného dotazu.

Responzivní web

Responzivní web (responzivní design webu) je web navržený tak, aby se automaticky přizpůsobil velikosti obrazovky uživatele, ať už je zobrazován na stolním nebo mobilním zařízení. Responzivní web design (anglicky Responsive web design) je…

Rich Snippet

Rich Snippet jsou strukturovaná data přidaná do HTML webu, aby poskytovala kontextové informace vyhledávačům a ty pak mohly zobrazovat dodatečné informace k výsledkům vyhledávání v SERPu. Při shodě všech položek bude mít výsledek ve vyhledávání…

robots.txt

Robots.txt je textový soubor přístupný v kořenovém adresáři webu, který říká botům (crawlerům), které oblasti webu by měly být ignorovány, na jakém odkazu se nachází sitemapa apod. Jedná se o protokol pro zakázání přístupu robotům.

ROI (Return on Investment)

Návratnost investic (ROI - Return on Investment) je způsob měření výkonu SEO aktivit (a nejen těch). Vypočítá se vydělením toho, kolik výnosů jste získali prostřednictvím organického vyhledávání, cenou celkové investice a vynásobením 100.

13 položek celkem

Sledujte nás na našem Instagramu

Jak poznat SEO šmejda? 4. část 💡 Cílem videa není někoho zesměšnit, ale upozornit na varovné signály, na které byste si...
Jak poznat SEO šmejda? 3. část 💡 Cílem videa není někoho zesměšnit, ale upozornit na varovné signály, na které byste si...
Jak poznat SEO šmejda? 2. část 💡 Cílem videa není někoho zesměšnit, ale upozornit na varovné signály, na které byste si...
Volal vám někdy „SEO specialista“ a tvrdil, že váš e-shop má problém? Možná jste právě mluvili se SEO šmejdem. 🚨 Jak...
🌫 Představte si… Máte skvělý e-shop, ale nikdo ho nenajde. Zákazníci tápou v temnotě internetu, zatímco váš web zůstává...
Týden byl dlouhej a mozek už přešel do úsporného režimu. 😴 Když už si místo dalšího úkolu dáváš “nenápadnej šlofík“, je to...