Jak se dostat na první stránku vyhledávače Google

Asi každý, kdo se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače Google a Seznam, se chce dostat na první stránku SERP, nebo ještě lépe, na první pozici.

Často mají i podobné zadání provozovatelé nově vzniklých eshopů na SEO konzultanty nebo SEO agentury.

A někteří z nich, ti neprofesionální, jim to dokonce přislíbí.

Jak se dostat na první stránku ve vyhledávání na Googlu nebo Seznamu

Jde to, ale vede k tomu dlouhá cesta.

Neexistuje žádné zkratkovité řešení, žádný trik ani magie.

Musíte absolvovat poměrně dlouhou cestu na které budete budovat kvalitní a relevantní obsah, reputaci, kvalitní odkazový profil, citační flow atd.

Nepočítejte s tím, že se u nově vzniklé stránky dokážete dostat na první pozice ve vyhledávání na vysoce konkurenční slovo. To nejde nebo by to byla extrémní náhoda!

Co vše může rozhodovat o tom, že se umístíte na předních místech ve vyhledávači Google:

  • Kvalitní, ke klíčovému slovu relevantní obsah
  • Přítomnost klíčového slova v URL, titulku, prvním odstavci...
  • Pokrytí tématu (šířka a kvalita)
  • Autorita domény (Domain Authority - DA)
  • Autorita stránky (Page Authority - PA)
  • Flow citací (kolik citací stránka získala)
  • Trust Flow
  • Počet externích domén, které získala tato konkrétní URL
  • X dalších faktorů, které mohou mít vliv na umístění v SERP

Na obrázku níže jsem analyzoval SERP na klíčové slovo "dárek pro muže". V analytickém nástroji pak vidím kombinace a velikosti různých faktorů u jednotlivých pozic ve výsledku vyhledávání Google. 

Na prvních 10 místech se umístily stránky, jejichž nejnižší hodnocení v jednotlivých kritériích bylo:

LPS URL (Link Profile Strenght) - 17 (u 8. místa)

Domain Authority (DA) - 22 (u 9. místa)

Page Authority (PA) - 21 (u 9. místa)

Citation Flow (CF) - 3 (u 8. místa)

Trust Flow (TF) - 0 (u 8. místa)

Facebook Shares - 0 (nejen u 1. místa)

Alexa Rank - 1,2M (u 8. místa)

Externí odkazy na tuto URL - 2 (u 1. místa)

Počet odkazujících domén na tuto URL - 1 (u 1. místa)

 

Co z toho vyplývá? Na prvním místě se umístil web, na který míří nejméně domén, ale když už na něj odkazují, jsou důvěryhodné. Nicméně například 2. odkaz v pořadí SERP měl všechny hodnoty lepší, než první v pořadí, takže zcela evidentně rozhodují další kritéria, které budou spíše na straně on-page stránky.

Když si to shrneme, na 1. stránce SERP se nevyskytuje žádná nová stránka, žádný zázrak se nekoná. Všechny stránky ve výsledku vyhledávání mají pokročilou historii a s tím odpovídající autoritu napříč všemi ranky a hodnoceními.

 

Jak se dostat na-první stránku v Googlu

K analýze SERP jsem použil aplikaci serpchecker.com

 

Závěr

Na první pozice ve vyhledávačích se můžete dostat, ale vždy to bude vyžadovat čas, trpělivost a poctivou práci. Máte-li nový web, bude velmi obtížné se probojovat na první pozice ve vyhledávačích.

Ale nic není nemožné a chce na to jít chytře.

Nemáte-li již, zvažte analýzu klíčových slov pro vaše stránky. Analýza vám ukáže nové cesty, které jsou schůdné v relativně krátkém čase. Tyto "ukryté" cestičky mohou přinést kýžené výsledky v době, než se zlepší všechny zbylé ukazatele. Mluvím samozřejmě o méně konkurenčních klíčových slovech se zajímavou hledaností.

 

 

Autor článku: Michal Binka (o autorovi)

Poslední aktualizace: 23.1.2019