Jak se dostat na první stránku vyhledávače Google

Asi každý, kdo se zabývá optimalizací stránek pro vyhledávače Google a Seznam, se chce dostat na první stránku SERP, nebo ještě lépe, na první pozici.

Často mají i podobné zadání provozovatelé nově vzniklých eshopů na SEO konzultanty nebo SEO agentury.

A někteří z nich, ti neprofesionální, jim to dokonce přislíbí.

 

SEO PRAKTICKY: Jak optimalizovat stránky (nejen) pro SHOPTET

Jak se dostat na první stránku ve vyhledávání na Googlu nebo Seznamu

Jde to, ale vede k tomu dlouhá cesta.

Neexistuje žádné zkratkovité řešení, žádný trik ani magie.

Musíte absolvovat poměrně dlouhou cestu na které budete budovat kvalitní a relevantní obsah, reputaci, kvalitní odkazový profil, citační flow atd.

Nepočítejte s tím, že se u nově vzniklé stránky dokážete dostat na první pozice ve vyhledávání na vysoce konkurenční slovo. To nejde nebo by to byla extrémní náhoda!

Co vše může rozhodovat o tom, že se umístíte na předních místech ve vyhledávači Google:

video-skoleni-analyza-klicovych-slov

Na obrázku níže jsem analyzoval SERP na klíčové slovo "dárek pro muže". V analytickém nástroji pak vidím kombinace a velikosti různých faktorů u jednotlivých pozic ve výsledku vyhledávání Google

Na prvních 10 místech se umístily stránky, jejichž nejnižší hodnocení v jednotlivých kritériích bylo:

LPS URL (Link Profile Strenght) - 17 (u 8. místa)

Domain Authority (DA) - 22 (u 9. místa)

Page Authority (PA) - 21 (u 9. místa)

Citation Flow (CF) - 3 (u 8. místa)

Trust Flow (TF) - 0 (u 8. místa)

Facebook Shares - 0 (nejen u 1. místa)

Alexa Rank - 1,2M (u 8. místa)

Externí odkazy na tuto URL - 2 (u 1. místa)

Počet odkazujících domén na tuto URL - 1 (u 1. místa)

 

Co z toho vyplývá? Na prvním místě se umístil web, na který míří nejméně domén, ale když už na něj odkazují, jsou důvěryhodné. Nicméně například 2. odkaz v pořadí SERP měl všechny hodnoty lepší, než první v pořadí, takže zcela evidentně rozhodují další kritéria, které budou spíše na straně on-page stránky.

Když si to shrneme, na 1. stránce SERP se nevyskytuje žádná nová stránka, žádný zázrak se nekoná. Všechny stránky ve výsledku vyhledávání mají pokročilou historii a s tím odpovídající autoritu napříč všemi ranky a hodnoceními.

 

Jak se dostat na-první stránku v Googlu

K analýze SERP jsem použil aplikaci serpchecker.com

 

Jak na SEO

Jestli vás zajímá, "jak udělat SEO", můžete si přečíst, jak postupuji při SEO pracuji, jaké mám workflow, jaké používám nástroje a jak se z mého pohledu správně postupuje krok za krokem.

Závěr

Na první pozice ve vyhledávačích se můžete dostat, ale vždy to bude vyžadovat čas, trpělivost a poctivou práci. Máte-li nový web, bude velmi obtížné se probojovat na první pozice ve vyhledávačích.

Ale nic není nemožné a chce na to jít chytře.

Nemáte-li již, zvažte analýzu klíčových slov pro vaše stránky. Analýza vám ukáže nové cesty, které jsou schůdné v relativně krátkém čase. Tyto "ukryté" cestičky mohou přinést kýžené výsledky v době, než se zlepší všechny zbylé ukazatele. Mluvím samozřejmě o méně konkurenčních klíčových slovech se zajímavou hledaností.

 

 

Autor článku: Michal Binka (o autorovi)

Poslední aktualizace: 23.1.2019

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení