Slovník pojmů, Strana 3

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

CSS (Cascading Style Sheets)

CSS (v anglickém originále Cascading Style Sheets) jsou kaskádové šablony stylů které popisují, jak se jednotlivé prvky stránek mají chovat nebo vypadat (např. barva, font písma, umístění prvků...). Pomocí CSS se také může definovat, jak se stránky…

CTR (Click-Through Rate)

CTR (Click-Through Rate) míra prokliku / míra proklikovosti (vyjádřená v procentech), kterou uživatelé kliknou na výsledek organického vyhledávání (též u PPC reklamy). Vypočítá se vydělením celkového počtu organických kliknutí celkovým počtem…

De-index

Když Google odebere web nebo webovou stránku, dočasně nebo trvale, z výsledků vyhledávání, konkrétně z indexu vyhledávání. Společnost Google poskytuje nástroj pro odebrání adres URL ve službě Search Console pro zamýšlené odebrání. Stejně tak ale…

Dead-End Page

Webová stránka, která neodkazuje na žádné jiné webové stránky. Nazývá se tak stránka, na kterou dorazí uživatel nebo bot a ze které už není kam jít.

Deep Link

Odkaz směřující na jakoukoli webovou stránku kromě domovské stránky.

Disavow

Pokud váš odkazový profil obsahuje velké množství spamových, umělých nebo nekvalitních příchozích odkazů, které by mohly poškodit vaše hodnocení - a nemáte možnost je odstranit z legitimního důvodu (např. odkaz existuje na webu, nad kterým nemáte…

Displej reklama

Banner (anglicky „prapor“, „plakát“, česky se někdy označuje jako reklamní proužek) je druh reklamy používaný na WWW stránkách. Jedná se o zpravidla obdélníkový obrázek či animaci, případně interaktivní grafiku zobrazenou nejčastěji poblíž okraje…

DMOZ

Velký otevřený internetový katalog, kam jste mohli registrovat vaše stránky. Tento adresář webových stránek byl spuštěn 5. června 1998 a uzavřen 17. března 2017.

Do-follow

Odkaz, který nepoužívá atribut „nofollow“. Jinými slovy, funkční odkaz.

Dočasné přesměrování 302

Přesměrování 302 dává vyhledávačům informaci, že web nebo stránka byly dočasně přesunuty na jinou URL adresu. Kdy použít přesměrování 302 Tento typ přesměrování byste použili, pokud chcete posílat uživatele na nový web nebo stránku po krátkou,…

Dohledatelnost

Jak snadno lze obsah na webu zjistit, interně (uživateli) i externě (pomocí vyhledávačů). Angl. se dohledatelnost nazývá Findability.

Domain Authority

Autorita domény je celková „síla“ webové stránky vytvořená v průběhu času, která může pomoci novému hodnocení nově vytvořené stránky, a to i předtím, než tento obsah získal odkazy nebo interakce. Skóre Domain Authority (síly domény) dosahuje hodnoty…

Domain Rating (DR)

Hodnocení domény, Domain Rating - DR, je hodnotící metrika SEO nástroje Ahrefs. Domain Rating ukazuje relativní „popularitu zpětného odkazu“ odkazujícího webu ve srovnání se všemi ostatními weby v databázi Ahrefs ve 100 bodovém logaritmickém…

Doména

Adresa webové stránky - obvykle končící příponou jako .cz. .com, .org nebo .net. Například: www.seoprakticky.cz je doménou tohoto webu.

Doorway Page

Dorway Page jsou webové stránky, které jsou vytvořeny za účelem hodnocení ve vyhledávačích pro konkrétní klíčová slova pouze za účelem přesměrování uživatelů, kteří kliknou na tuto stránku, na jiný web.

Drobečková navigace

Drobečková navigace je navigační prvek (zpravidla v záhlaví stránek), který pomáhá uživatelům snadno zjistit, kde se na webu nacházejí.

DuckDuckGo

DuckDuckGo je vyhledávač, který byl založen 28. září 2008. Oblíbený je pro dodržování soukromí svých uživatelů. DuckDuckGo se spoléhá na více než 400 zdrojů sloužících k výsledkům vyhledávání, včetně vertikálních vyhledávačů, vlastního…

Duplicitní obsah

Pokud se významné množství obsahu obsažené na jedné webové stránce shoduje nebo je významně podobné obsahu, který existuje kdekoli jinde na stejném nebo úplně jiném webu. Duplicitním obsahem se obecně rozumí podstatné bloky obsahu v rámci téže…

Dwell Time

Dwell Time je množství času, který uplyne, když uživatel klikne na výsledek vyhledávání a poté se z webu vrátí zpět do SERPu. Krátká doba setrvání (např. méně než 5 sekund) může být indikátorem nekvalitního obsahu pro vyhledávače. Zdroje k tématu…

E-A-T

Zkratka E-A-T je akronym slov Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness. Google touto zkratkou vyjadřuje 3 nejdůležitější faktory, které budou mít vliv na hodnocení webových stránek a tím pádem jejich umisťování ve výsledku vyhledávání (v tzv.…

E-A-T (Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness)

Zkratka E-A-T je akronym slov Expertise, Authoritativeness a Trustworthiness. Google touto zkratkou vyjadřuje 3 nejdůležitější faktory, které budou mít vliv na hodnocení webových stránek a tím pádem jejich umisťování ve výsledku vyhledávání (v tzv.…

E-commerce

E-commerce je nákup a prodej produktů, vše přes online kanál.

Error 404: Not found

Co je stavový kód 404? Stavový kód 404 (Not Found), anglicky často také error 404, vrací servery, které nenalezly nic, co by odpovídalo požadované URL. Server nenalezl nic, co by odpovídalo URL požadavku. V této situaci také server uživatele ani…

Evropská tisková publikace

EU vydala v roce 2019 směrnici o autorském právu a právech s ním související, která řeší přebírání obsahu vydavatelů digitálních médií vyhledávači a jinými vydavateli (např. formou RSS feedů apod.). Toto nastavení omezuje zobrazování textových…

Externí odkaz

Externími odkazy se nazývají hypertextové odkazy vložené do článku, které směřují mimo daný web, na libovolnou další webovou stránku nebo jiný internetový zdroj. Více viz. odchozí odkaz.

Nahoru
280 položek celkem
Zpět do obchodu