Slovník pojmů, Strana 11

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

Strukturovaná data

Strukturovaná data jsou "označení" určitých částí na stránce, které pomáhají vyhledávačům lépe pochopit informace na vašem webu. Jinými slovy, strukturovaná data informují vyhledávače o tom, co váš obsah znamená, a…

Subdoména

Subdoména je samostatná část webu, která existuje v hlavní doméně. Například: http://subdomena.domana.com/ je subdoména, která existuje v hlavní doméně https://www.domena.com/.

Tapetování klíčovými slovy

Tapetování klíčových slov je přidávání irelevantních klíčových slov nebo opakování klíčových slov nad rámec toho, co je přirozené. V minulosti to tak dělali lidé ve snaže zlepšit svoji pozici ve výsledcích vyhledávání. Tato taktika je v rozporu s…

Taxonomie

Taxonomie (ang. Taxonomy) je organizace a kategorizace webových stránek s cílem maximalizovat dostupnost obsahu a uživateli nabídnout komplexní informace na jedné stránce.

Title tag

Jeden z nejdůležitějších hodnotících faktorů je název stránky, nebo-li titulek - prvek <title> v hlavičce stránky. Titulek stránky se zobrazuje na otevřené kartě prohlížeče, ale hlavně titulek uvidíte v tzv.…

Titulek, jeden z nejdůležitějších SEO faktorů

Jedním z nejdůležitějších tagů na webové stránce je <title>. Tento velmi důležitý SEO faktor je významný napříč všemi vyhledávači. Značka <title> sděluje uživateli i vyhledávači, co je tématem dané stránky. Titulek je jedním ze…

Top-Level Domain (TLD)

Doména nejvyššího řádu (TLD, z anglického Top Level Domain) je internetová doména na nejvyšší úrovni stromu internetových domén. Rozšíření dané webové adresy. Tyto zahrnují: Národní TLD (country-code TLD, ccTLD) sdružující domény jednoho státu.…

Traffic

Lidé (a někdy i roboti), kteří navštíví váš web.

Trust

Trust (důvěra) je ve smyslu SEO důvěryhodná doména, která dodržuje Pokyny pro webmastery, cituje odborné zdroje, buduje kvalitní odkaz.

TrustRank

TrustRank je technika analýzy odkazů používaná k oddělení kvalitních stránek od webového spamu.

Trvalé přesměrování 301

Chcete zjistit, co je stavový kód 301 (redirect 301)? Stavový kód 301 označuje trvalé přesunutí cílové URL.  Přesměrování 301 odešle zprávu do vyhledávačů, že web nebo stránka byla přesunuta natrvalo. Trvalé znamená cca na rok nebo déle. Po…

U odeslané adresy URL došlo k problému s procházením

Velmi vágní popis chyby, která se vyskytuje v Google Search Consoli. Google tuto chybu popisuje následovně: Tuto stránku jste odeslali k procházení a Google u ní narazil na blíže neurčenou chybu procházení, která nespadá pod žádný…

URL

Budete-li se zabývat SEO, budete se muset důkladně seznámit s adresami URL. Začněme tím, že se podíváme na jednotlivé části adresy URL, kterých je celkem 5. Protokol https Na začátku máme protokol - to bude…

User Agent

User Agent je software pro procházení webu (bot, Googlebot apod.).

User-Generated Content (UGC)

Obsah generovaný uživateli (User-Generated Content - UGC) je jakákoli forma obsahu - videa, blogové příspěvky, komentáře, recenze atd., která je vytvořena uživateli nebo zákazníky.

UX (User Experience)

UX (z angl. User Experience) je uživatelský zážitek / zkušenost s používáním aplikace, systému, služby nebo produktu. Hodně obecně řečeno je to, jaký zážitek uživatel z používání vašeho produktu nebo služby má, jak dobře se mu obsluhoval, pracovalo…

Vertikální vyhledávání

Vertikální vyhledávání (Vertical Search) je specializovaný typ vyhledávání, kde je kladen důraz pouze na konkrétní téma, typ obsahu nebo média. Například YouTube (video), Amazon (nakupování), Kayak (cestování), Yelp (recenze firmy).

Voice Search (hlasové vyhledávání)

Hlasové vyhledávání (Voice Search) je typ technologie aktivované hlasem, která umožňuje uživatelům hovořit do zařízení (obvykle do smartphonu), klást otázky nebo provádět online vyhledávání.

Vstupní stránka

Vstupní stránka (angl. Landing Page) je každá webová stránka, na kterou může návštěvník přejít. Vstupní stránka je samostatná webová stránka určená k zachycení potenciálních zákazníků nebo generování konverzí.

Vyhledávač

Vyhledávač je počítačový systém či program, který umožňuje uživateli zadat nějaký libovolný nebo specifikovaný vyhledávaný výraz a získat z velkého objemu dat informace, které jsou v souladu s tímto dotazem. Jako vyhledávač se označují i ​​webové…

Vyhledávání podle obrázků

Chcete-li najít stejný, nebo podobný obrázek na internetu, můžete použít níže popsaný postup samotným Googlem. Vyhledávání podle obrázků je užitečné, když například chcete zjistit, jestli někdo neoprávněně nepoužil fotku nebo obrázek, který podléhá…

Výklenek

Výklenek je specifický trh nebo oblast zájmu sestávající z malé skupiny vysoce zainteresovaných lidí.

White Hat

White Hat jsou taktiky optimalizace, které splňují pokyny společnosti Google pro webmastery.

WordPress

WordPress je svobodný open source redakční publikační systém napsaný v PHP a MySQL a vyvíjený pod licencí GNU GPL. Je oficiálním nástupcem systému b2/cafelog a má širokou uživatelskou a vývojářskou komunitu. Počet stažení předchozí verze 4.9 dosáhl…

Yahoo

Yahoo se narodil v dubnu 1994 a byl neuvěřitelně populárním vyhledávačem a portálem v 90. letech. Mezi lety 2002 a 2004 využívalo Yahoo vyhledávání Google. Od roku 2004 Yahoo začalo používat vlastní vyhledávací technologii. Od roku 2010 jsou…

Nahoru
280 položek celkem
Zpět do obchodu