Slovník pojmů, Strana 10

_ A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z

SEO specialista

Definice SEO specialisty: SEO specialista se zabývá analýzou, úpravami a optimalizací webových stránek tak, aby byly lépe a ve větší míře dohledatelné pro internetové vyhledávače. SEO specialista by se měl starat o nárůst organické návštěvnosti z…

SEO strategie

Koncepční SEO strategie popisuje přístup, který preferuji. Dlouhodobé, koncepční a efektivní SEO se dle mého názoru nedá dělat bez analýzy současného stavu, nastavení si dosažitelných SEO cílů, analýzy on-page faktorů, nápravy případných chyb,…

SEO školení

Na školení SEO se naučíte základní principy fungování vyhledávačů. Jak prochází stránky, hodnotí je na základě hodnotících faktorů a seřazují do výsledku vyhledávání (SERPu).   Chcete-li do SEO proniknout během jednoho dne, vyzkoušejte moje…

SERP (Search Engine Results Page)

Nemůžete provádět SEO bez toho, aniž byste se zabývali analýzou výsledků vyhledávání stránek - SERP. Je důležité pochopit, že ve výsledcích vyhledávání  SERP existují různé prvky, v různých podobách a v různých částech vyhledávače…

Seznam.cz

Seznam.cz je největší český vyhledávač, katalog stránek a poskytovatel dalších on-line služeb. Portál byl založen v roce 1996 Ivem Lukačovičem. Zprvu dominantní tržní podíl v oblasti vyhledávání se v posledních letech zmenšuje "díky" americké službe…

Shoptet Univerzita

SHOPTET UNIVERZITA je studijní program dostupný každému provozovateli e-shopu na platformě Shoptet. Série tematicky řazených vzdělávacích článků je integrována přímo do prostředí administrace každého e-shopu. Zákazníci Shoptetu se tak mohou…

Schema

Schema je forma mikrodat, která po přidání na webovou stránku vytvoří vylepšený popis (běžně známý jako Rich Snippet), který se objeví ve výsledcích vyhledávání. Strukturovaná data udržuje komunita kolem Schema.org, jejímž úkolem je vytvářet,…

Sitelinks

Sitelinks (odkazy na podstránky) je až šest algoritmicky vybraných odkazů, které se zobrazují pod odkazem stejného webu ve výsledcích vyhledávání (v SERPu). Odkazy na podstránky jsou odkazy ze stejné domény, které jsou seskupeny pod webovým…

Sitemap.xml

Sitemap.xml (mapa stránek) je seznam stránek na webu. Existují dva typy souborů Sitemap: HTML: Tento typ souboru Sitemap, obvykle uspořádaný podle témat, pomáhá uživatelům webu procházet webem. XML: Tento typ souboru Sitemap poskytuje crawlerům…

Sitewide Links

Sitewide Links jsou ddkazy na celý web, které se objeví na každé stránce webu, obvykle v postranním panelu nebo zápatí webů, které používají šablony.

Skrytý text

Jakýkoli text, který nevidí uživatel, který má za cíl manipulovat s pozicemi ve vyhledávání. Do textu jsou často přidány klíčová slova a další obsah, který by jinak uživateli nedával smysl (související klíčová slova, slova v různých pádech atpod.).…

Snippet (úryvek)

Snippet (nebo-li úryvek) je část obsahu, který vyhledávače přebírají z cílové URL (vydavatele obsahu). Asi nejznámější snippety jsou v SERPu, kde se zobrazuje kus obsahu stránky (textu) nebo informace z Meta description konkrétní stránky. Existují…

Social Media

Sociální média (Social Media) jsou platformy (weby a aplikace), kde uživatelé mohou vzájemně komunikovat, a také vytvářet, sdílet a konzumovat obsah.

Social Signal

Sociální signály (Social Signals) jsou jakékoli faktory, které prokazují autoritu a vliv na populární weby sociálních sítí. Ačkoli mnoho korelačních studií naznačilo, že signály ze sociálních sítí ovlivňují hodnocení webu pro organické zobrazování…

Soft 404 Error

Falešná stránka 404 (angl. Soft 404 error) Jedná se o situaci, kdy server vrací stavový kód 200 (stránka existuje), přitom ale stránka jeví znaky toho, že neexistuje (uživateli se nezobrazí nebo se mu zobrazí stránka…

Spam

Spam jsou jakékoli metody, které existují výhradně pro klamání nebo manipulaci s algoritmy vyhledávačů a nebo uživatelů. Spam je v SEO známý také jako: Black Hat SEO, Spamdexing, Search Spam

Spider

Viz bot, robot nebo Googlebot. Pavouk je prohledávací software, který prochází weby a zařazuje jejich obsah do indexu vyhledávačů.  

SSL certifikát

SSL certifikát je digitální certifikát používaný k ověřování identity webových stránek a k šifrování informací odesílaných na server pomocí technologie Secure Sockets Layer.

Stavové kódy

Stavový kód (Status Codes) HTTP je součást hlavičky odpovědi serveru na klientský požadavek. Stavový kód upřesňuje, jak byla odpověď serverem zpracována - jestli byl požadavek vyřízen kladně, záporně, nebo došlo k chybě. Dále je na klientovi, aby…

Stavový kód 200 - OK

SEO nemůžete dělat bez toho, aniž byste pochopili stavové kódy. Každá webová stránka na vašem webu vrací stavový kód vyhledávači nebo prohledávacímu robotu, který poslal požadavek na server. Několik z těchto stavových…

Stavový kód 410 (Gone)

Stavový kód 410 (Gone) by měl být použit, pokud server ví, prostřednictvím nějakého interně konfigurovatelného mechanismu, že stará stránka je trvale nedostupná a nemá žádnou adresu pro přesměrování. Požadovaná stránka již není na serveru k…

Stavový kód 500

Stavový kód 500 znamená chybu serveru. Pro vyhledávací pavouky (crawlery / boty) nebo prohlížeče není nic viditelné.

Stavový kód 503

Chyba 503 je chyba, kdy stránka hlásí, že je "dočasně nedostupná". Uživatelé i crawleři dostávají informaci, že se stránka později korektně zobrazí. Pravidelně dělejte technický audit stránky a kontrolujte stavové kódy stránek, je-li vaše…

Stop slova

Stop slova jsou často používané slova nebo písmena. Například: a, u, pro, z, na. Vyhledávače v minulosti tato slova ignorovala, aby při indexování ušetřila čas / zdroje. Vyhledávače se od prvních dnů výrazně vyvíjely a stop slova jsou někdy…

Strojové učení (Machine Learning)

Strojové učení (Machine Learning) je podskupina umělé inteligence, ve které systém používá data k učení a úpravě složitého procesu bez zásahu člověka.

Nahoru
280 položek celkem
Zpět do obchodu