Kvalitní obsah

Kvalitní obsah je obsah, který vám teoreticky pomůže úspěšně dosáhnout obchodních nebo marketingových cílů (např. podpora organické návštěvnosti nebo sociálních sdílení, získání zpětných odkazů, zvýšení hodnocení v organickém vyhledávání, generování potenciálních zákazníků / prodejů).

Produkujete skutečně kvalitní obsah? Pokud něco prodáváte, děláte originální obsah, který je odlišný od stovek stejných webových stránek? Překračujete rámec obvykle prezentovaných informací?

Dáváte lidem důvod, proč strávit více než pár vteřin čtení vašich stránek?

Nabízíte návštěvníkům skutečnou hodnotu, něco podstatného, jedinečného, odlišného a užitečného, co jinde nenajdou?

To jsou jen některé z otázek, které si musíte položit při posuzování toho, zda poskytujete kvalitní obsah. Tady není prostor na ignorování kvalitního obsahu, protože ten tvoří základ všech ostatních faktorů.

Podle čeho Google hodnotí kvalitu stránky - nejdůležitější aspekty

  1. Vystihnutí skutečného účelu stránky. Webové stránky nebo stránky bez jakéhokoli užitečného účelu, včetně stránek, které jsou vytvářeny bez pokusu pomoci uživatelům, nebo stránky, které potenciálně šíří nenávist, způsobují škodu, nebo dezinformují nebo klamou uživatele, by měly dostat nejnižší rating. Žádné další posouzení není nutné.
  2. V opačném případě je hodnocení Page Quality (dále jen PQ) založeno na tom, jak dobře stránka dosahuje svého cíle pomocí kritérií uvedených v
    následující části na stránkách s nejnižší, nízkou, střední, vysokou a nejvyšší kvalitou.

Hodnocení kvality stránky: Nejdůležitější faktory

Zde jsou nejdůležitější faktory, které je třeba zvážit při výběru celkového hodnocení kvality stránky:

  • Účel stránky
  • Odbornost, autoritativita, důvěryhodnost: Je to důležitá kvalitativní charakteristika.
  • Kvalita hlavního obsahu a jeho množství: Hodnocení by mělo být založeno na vstupní stránce URL (Landing Page) vyhledávacího dotazu.
  • Informace o webu / informace o tom, kdo zodpovídá za MC (Main Content = hlavní obsah, dále jen MC). Najít informace o webu byste měli stejně pohodlně a hladce, jako jste našli MC.
  • Reputace / pověst webové stránky a toho, kdo je za ni zodpovědný.

Stránky s vysokou kvalitou

Vysoce kvalitní stránky existují téměř pro jakýkoliv účel. Ať už poskytujete informace o možnostech vyjadřování umělců nebo když poskytujete informace budoucímu zákazníkovi na vašem eshopu.

Co ale dělá stránku s vysokou kvalitou? Stránka s vysokou kvalitou by měla mít prospěšný účel a tento cíl dobře dosáhnout.

Stránky vysoké kvality mají následující vlastnosti:

  • Vysoká úroveň odbornosti, autority a důvěryhodnosti (E-A-T).
  • Uspokojivé množství kvalitního MC, včetně popisného nebo užitečného titulku
  • Uspokojivé informace o webu a / nebo informace o tom, kdo odpovídá za webové stránky. Pokud je stránka primárně pro nákup nebo zahrnuje finanční transakce, pak by měl mít uspokojivé informace pro zákazníky (pro možnosti kontaktu, reklamace, položení dotazu).
  • Pozitivní pověst internetových stránek pro webové stránky, na kterých je publikován MC na stránce. Pozitivní pověst tvůrce MC, pokud se liší od autora webových stránek.

Stránky s nejvyšší kvalitou

Stránky s nejvyšší kvalitou jsou vytvořeny tak, aby sloužily prospěšnému účelu a velmi dobře dosáhly svého účelu. Rozlišení mezi Vysokou a Nejvyšší kvalitou je založen na kvalitě a množství hlavního obsahu, stejně jako na úrovni reputace a E-A-T.

Co dělá stránku stránkou nejvyšší kvality?

Co dělá stránku nejvyšší kvality? Kromě atributů stránky s vysokou kvalitou musí stránka nejvyšší kvality mít alespoň jednu z následujících charakteristik:

  • Velmi vysoká úroveň odbornosti, autority a důvěryhodnosti (E-A-T).
  • Velmi uspokojivé množství vysoce kvalitní nebo nejvyšší kvality MC.
  • Velmi pozitivní pověst internetových stránek pro webové stránky, které jsou odpovědné za MC na stránce.
  • Velmi pozitivní reputace tvůrce MK, pokud se liší od tvůrce webových stránek.

Obsah stránek nejvyšší kvality

Obsah stránky ve vysoké nebo nejvyšší kvalitě je charakterizován vysokým stupněm času, úsilí a zejména odbornosti, talentu a dovedností. Velmi kvalitní
MC mohou být vytvořeny odborníky, nadšenci nebo dokonce i lidmi s každodenními zkušenostmi. Normy Googlu jsou závislé na účelu stránky a typu obsahu.

Nejvyšší hodnocení může být oprávněné pro stránky s uspokojivým nebo komplexním množstvím velmi kvalitního hlavního obsahu.

A jako vždy platí, že pro stránky nejvyšší kvality je požadována velmi vysoká reputace a vysoká úroveň E-A-T.

Ukázka nejvyšší kvality stránky u eshopu

Protože optimalizace dělám z největší části pro eshopy, přidám zde příklad nejvyššího hodnocení stránky Googlem u jednoho eshopu. 

Proč je tato stránka hodnocena nejvyšší známkou kvality:

  • Velmi vysoká úroveň E-A-T pro tento účel stránky
  • Velmi pozitivní pověst (web)
  • Uspokojivé nebo komplexní množství vysoce kvalitního hlavního obsahu

Účelem této stránky je poskytnout informace návštěvníkům a umožňují jim nakupovat a specifický typ školního batohu. Stránka poskytuje mnoho užitečných informací o produktech, stejně jako 600 uživatelských recenzí.

Zaujala vás problematika hodnocení kvality webových stránek ze strany Googlu? Chcete se podívat na více příkladů? Chcete se podívat na opačnou stranu pólu a přečíst si o špatně a nízko hodnocených webových stránkách? Nahlédnout můžete do celé analýzy společnosti Google.

 

Zpět do obchodu