SEO správa: jaký je obvyklý postup pro naše klienty

Pokud se stanete naším klientem, vybíráte si ze 3 typů SEO správy.

Všechny obsahují stejné činnosti a kvalitu odvedené práce, rozdíl je pouze v rozsahu hodinové dotace a z toho vyplývající hodinové sazbě.

Chceme-li dosáhnout dobrých výsledků ve výsledku vyhledávání, je třeba na stránkách realizovat celou řadu činností, které na sebe často navazují, fungují v synergii.

SEO funguje tehdy, pokud se dělá strategicky správněsystematicky, kontinuálně a poctivě. A to je právě důvod toho, že realizujeme jen dlouhodobé spolupráce s jasně danou strategií.

3 typy SEO správy

Proces optimalizace stránek pro potřeby vyhledávajícího

Celý proces optimalizace budeme realizovat v postupných krocích. Neřešíme žádný balast a nic, co by nebylo podstatné pro výsledek. 

1. Úvodní SEO konzultace

Na schůzce řešíme:

  • byznysové priority
  • postup - co nás čeká v následujících sprintech
  • nezbytné technikálie (přístupy, rozdělení rolí a kompetencí, předplacení vlastního Collabimu vs Collabim u nás)

2. Technické SEO

V rámci technického SEO řešíme průchodnost stránek pro vyhledávací boty a indexovatelnost pro indexery vyhledávačů. Řešíme jen podstatné problémy, ty reportujeme a spolupracujeme na jejich řešení s developery. V rámci technického auditu řešíme následující oblasti:

Zabezpečení stránek

  • HTTP vs HTTPS
  • Smíšený obsah (zabezpečené HTTPS stránky obsahující nezabezpečené prvky HTTP)

Stavové kódy

  • Stránky blokované přes robots.txt
  • Stránky bez odpovědi serveru
  • 2XX - OK stránky
  • 3XX - stránky s přesměrováním
  • 4XX - neexistující stránky
  • 5XX - stránky se server errorem

Technologie na straně klienta

URL adresy

  • Konstrukce URL adres
  • Parametrické URL adresy

Titulky stránek (titles)

  • Chybějící titulky
  • Duplicitní titulky
  • Multiple titulky
  • Obecnou konstrukci titulků pro různé typy stránek

Meta Description

  • Chybějící description
  • Duplicitní description
  • Multiple description
  • Obecnou konstrukci pro různé typy stránek

Nadpisy úrovně H1, případně nižší

  • Chybějící H1
  • Duplicitní H1
  • Multiple H1

Optimalizaci obrázků

  • Datově nepřiměřeně velké obrázky
  • Alternativní popisky obrázků (špatné / chybějící)

Kanonické odkazy

  • Správně nastavené kanonické odkazy
  • Multiple
  • Systémově špatné canonical - npař. non-indexabel canonical

Direktivy

  • Kontrola použití direktiv noindex, nofollow
  • NoArchive
  • NoSnippet
  • Max-Snippet atd.

Hreflang

Sitemapy

  • Přítomnost sitemp v robots.txt
  • Navedení sitemap v konzoli
  • Validita sitemap
  • URL, které nejsou v sitemapách
  • Orphan URL
  • Neindexovatelné stránky v sitemapách
  • URL ve více sitemapách
  • Technické parametry sitemap (do 50K URL, do 50 MB)

3. Navedení stránek do analytických služeb

4. Analýza klíčových slov

V rámci správy realizujeme klasifikační analýzy klíčových slov pro jednotlivé části stránek (témata, kategorie apod.). Nepálíme čas na klíčovku celého projektu, místo toho jedeme v jednotlivých sprintech, kde se vždy soustředíme na konkrétní oblast, kterou komplexně vyřešíme.

5. Import frází do analytického nástroje Collabim

Relevantní fráze monitorujeme v analytickém nástroji Collabim.

6. Globální nastavení SEO u konkrétní platformy (Wordpress / Shoptet atd.)

  • Odladíme globální nastavení základních SEO prvků pro jednotlivou platformu

7. Optimalizace stávajícího obsahu (optimalizace on-page faktorů existujících stránek)

  • Ladíme stávající obsah. Až pak se pustíme do tvorby něčeho nového.

8. Úpravy informační architektury a UX optimalizovaných kategorií

9. Tvorba nového obsahu (vstupních stránek)

  • Tvorba nového obsahu je nedílnou součástí vylepšení současné situace, bez toho to 

10. Tvorba podpůrného obsahu

  • Transakční stránky podpoříme souvisejícím podpůrným obsahem.

11. Interní linkbuilding

  • Kvalitní obsah mezi sebou vzájemně propojíme kvalitním interním link buildingem.

12. Reporting stanovených KPI

  • Výsledky hodnotíme několika stanovených KPI metrik a několika pohledů v různých analytických nástrojích (Collabim, Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console).
Zpět do obchodu