SEO správa: jaký je obvyklý postup pro naše klienty
Pokud se stanete naším klientem, vybíráte si ze 3 typů SEO správy.
Všechny obsahují stejné činnosti a kvalitu odvedené práce, rozdíl je pouze v rozsahu hodinové dotace a z toho vyplývající hodinové sazbě.
Chceme-li dosáhnout dobrých výsledků ve výsledku vyhledávání, je třeba na stránkách realizovat celou řadu činností, které na sebe často navazují, fungují v synergii.
SEO funguje tehdy, pokud se dělá strategicky správně, systematicky, kontinuálně a poctivě. A to je právě důvod toho, že realizujeme jen dlouhodobé spolupráce s jasně danou strategií.
3 typy SEO správy
- Základní SEO správa: pomalu, ale jistě - 10 hodin měsíčně (hodinová sazba 1.500 Kč bez DPH)
- Pokročilá SEO správa: více práce, více výsledků - 24 hodin měsíčně (hodinová sazba 1.250 Kč bez DPH)
- SEO správa naplno: nejrychlejší cesta k cíli - 45 hodin měsíčně (hodinová sazba 1.000 Kč bez DPH)
Proces optimalizace stránek pro potřeby vyhledávajícího
Celý proces optimalizace budeme realizovat v postupných krocích. Neřešíme žádný balast a nic, co by nebylo podstatné pro výsledek.
1. Úvodní SEO konzultace
Na schůzce řešíme:
- byznysové priority
- postup - co nás čeká v následujících sprintech
- nezbytné technikálie (přístupy, rozdělení rolí a kompetencí, předplacení vlastního Collabimu vs Collabim u nás)
2. Technické SEO
V rámci technického SEO řešíme průchodnost stránek pro vyhledávací boty a indexovatelnost pro indexery vyhledávačů. Řešíme jen podstatné problémy, ty reportujeme a spolupracujeme na jejich řešení s developery. V rámci technického auditu řešíme následující oblasti:
Zabezpečení stránek
Stavové kódy
- Stránky blokované přes robots.txt
- Stránky bez odpovědi serveru
- 2XX - OK stránky
- 3XX - stránky s přesměrováním
- 4XX - neexistující stránky
- 5XX - stránky se server errorem
Technologie na straně klienta
- Použití JavaScriptu
- Responzivita stránek
- Rychlost načítání stránek
URL adresy
- Konstrukce URL adres
- Parametrické URL adresy
Titulky stránek (titles)
- Chybějící titulky
- Duplicitní titulky
- Multiple titulky
- Obecnou konstrukci titulků pro různé typy stránek
Meta Description
- Chybějící description
- Duplicitní description
- Multiple description
- Obecnou konstrukci pro různé typy stránek
Nadpisy úrovně H1, případně nižší
- Chybějící H1
- Duplicitní H1
- Multiple H1
Optimalizaci obrázků
- Datově nepřiměřeně velké obrázky
- Alternativní popisky obrázků (špatné / chybějící)
Kanonické odkazy
- Správně nastavené kanonické odkazy
- Multiple
- Systémově špatné canonical - npař. non-indexabel canonical
Direktivy
Hreflang
Sitemapy
- Přítomnost sitemp v robots.txt
- Navedení sitemap v konzoli
- Validita sitemap
- URL, které nejsou v sitemapách
- Orphan URL
- Neindexovatelné stránky v sitemapách
- URL ve více sitemapách
- Technické parametry sitemap (do 50K URL, do 50 MB)
3. Navedení stránek do analytických služeb
- Google Analytics
- Google Search Console
- Seznam Webmaster
- Collabim
4. Analýza klíčových slov
V rámci správy realizujeme klasifikační analýzy klíčových slov pro jednotlivé části stránek (témata, kategorie apod.). Nepálíme čas na klíčovku celého projektu, místo toho jedeme v jednotlivých sprintech, kde se vždy soustředíme na konkrétní oblast, kterou komplexně vyřešíme.
5. Import frází do analytického nástroje Collabim
Relevantní fráze monitorujeme v analytickém nástroji Collabim.
6. Globální nastavení SEO u konkrétní platformy (Wordpress / Shoptet atd.)
- Odladíme globální nastavení základních SEO prvků pro jednotlivou platformu
7. Optimalizace stávajícího obsahu (optimalizace on-page faktorů existujících stránek)
- Ladíme stávající obsah. Až pak se pustíme do tvorby něčeho nového.
8. Úpravy informační architektury a UX optimalizovaných kategorií
- Jednotlivé vstupní stránky odladíme, aby dávaly smysl jak vyhledávačům, tak především uživatelům.
9. Tvorba nového obsahu (vstupních stránek)
- Tvorba nového obsahu je nedílnou součástí vylepšení současné situace, bez toho to
10. Tvorba podpůrného obsahu
- Transakční stránky podpoříme souvisejícím podpůrným obsahem.
11. Interní linkbuilding
- Kvalitní obsah mezi sebou vzájemně propojíme kvalitním interním link buildingem.
12. Reporting stanovených KPI
- Výsledky hodnotíme několika stanovených KPI metrik a několika pohledů v různých analytických nástrojích (Collabim, Ahrefs, Google Analytics, Google Search Console).