Canonical
Canonical (jinak také rel canonical) je prvek HTML kódu, který sděluje vyhledávačům, že konkrétní URL adresa představuje hlavní verzi stránky.
Použití canonical tagu zabraňuje problémům s identickým obsahem, který se nachází na více adresách URL. V praxi to znamená, že tag říká vyhledávačům, kterou verzi adresy URL mají zobrazovat ve výsledcích vyhledávání.
Pokud canonical odkazuje na stránku, na které se nachází, označujeme jej jako self canonical, případně self-referencing canonical.
Příklad canonical linku:
<link rel="canonical" href="http://www.example.com/produkt123" />
Proč na kanonizaci záleží?
Jelikož roboti vyhledávačů prochází mnoho adres URL s velmi podobným, nebo identickým obsahem, v důsledku může vzniknout řada problémů se SEO.
Za prvé, pokud se vyhledávače musí prokousávat velkým množstvím duplicitního obsahu, může jim uniknout část vašeho jedinečného obsahu.
A za druhé, přílišná duplikace může oslabit vaši schopnost se rankovat. Pokud se váš obsah přesto rankuje, vyhledávače mohou vybrat špatnou adresu URL jako originál stránky. Použití kanonizace vám pomůže duplicitní obsah kontrolovat.
Doporučené odkazy k tématu canonical
Canonicalization - Moz. Moz - SEO Software for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 04.03.2022]. Dostupné z: https://moz.com/learn/seo/canonicalization
rel=canonical: the ultimate guide to canonical URLs • Yoast. SEO for everyone • Yoast [online]. Copyright © 2003 [cit. 04.03.2022]. Dostupné z: https://yoast.com/rel-canonical/
Consolidate Duplicate URLs with Canonicals | Google Search Central | Documentation | Google Developers. Google Developers [online]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/advanced/crawling/consolidate-duplicate-urls