SEO tutoriál: kompletní průvodce SEO copywritingem

Právě čtete první řádky komplexního průvodce SEO copywritingem. Dozvíte se, jak psát obsah, který milují uživatelé i vyhledávače. A to včetně spousty pokročilých strategií.

Pojďme se do toho tedy rovnou vrhnout.

Co je to vlastně SEO copywriting?

Podstatou SEO copywritingu je vytváření optimalizovaného obsahu, který obsahuje relevantní klíčová slova, a jeho cílem je oslovit současně internetové uživatele i algoritmy vyhledávačů. Výsledný psaný text má za úkol informovat, inspirovat nebo přesvědčit. Ve většině případů se používá ke zvýšení prodejů nebo konverzí.

Jinými slovy, SEO copywriting je psaní obsahu, kterému Google či Seznam dobře porozumí. A zároveň je to typ obsahu, který lidé chtějí číst, odkazovat na něj a sdílet jej.

Pokud tedy píšete obsah pouze pro vyhledávače, pravděpodobně bude váš text znít roboticky.

Příklad textu psaného pro vyhledávače

Příklad obsahu psaného pouze pro vyhledávače

Pokud ale píšete obsah pouze pro čtenáře, tedy uživatele internetu, vaše stránka pravděpodobně nebude obsahovat všechna klíčová slova, která lidé k tématu používají (vyhledávají).

Příklad textu psaného pro uživatele

Příklad obsahu psaného pro uživatele

Vyvážit obsah tak, aby uspokojil vyhledávače i uživatele je obtížné. Nicméně pokud chcete v roce 2022 dobře zvládnout SEO, musíte se to naučit.

Příklad vyváženého obsahu pro vyhledávače i uživatele

Příklad vyváženého obsahu pro vyhledávače i uživatele

Zde jsou některé praktické výhody, které můžete získat, stanete-li se dobrými v copywritingu:

  • vyšší míra konverze na stránkách,
  • lepší struktura a čtivost článků,
  • větší zapojení do příspěvků na sociálních sítích,
  • více lidí sdílí váš obsah,
  • lépe pochopíte potřeby a přání svých zákazníků.

Jak copywriting pomáhá se SEO?

Ve skutečnosti může skvělý copywriting vést přímo k lepšímu rankingu ve vyhledávačích.

Jak?

Podívejme se na blogový článek A:

Blogový článek A s tradičními on-page faktory

Blogový článek A s tradičními on-page faktory

Je optimalizován tradičním on-page SEO, jaké všichni známe a používáme, ale samotné čtení takového obsahu není zrovna příjemné.

Nyní se podívejme na blogový příspěvek B:

Uživatelsky přívětivý blogový příspěvek B s klíčovými slovy

Uživatelsky přívětivý článek B s klíčovými slovy

Stejně jako blogový článek A je blogový článek B optimalizovaný a obsahuje vhodná klíčová slova. Je ale napsaný tak, aby se uživatelům dobře četl. Protože blogový příspěvek B kombinuje SEO s příjemně čitelným textem, nashromáždí spoustu signálů klíčových pro vyhledávače, které jej zhodnotí jako relevantnější, jako jsou:

To ve výsledku znamená, že vyhledávače upřednostní blogový příspěvek B, zatímco blogový příspěvek A se ve výsledcích vyhledávání propadne na nižší pozici.

Tvorba kvalitního obsahu krok za krokem

 V této kapitole se dozvíte, jak vytvořit kvalitní obsah – srozumitelné jak pro vyhledávače, tak pro čtenáře.

Nepodceňte přípravu

Věděli jste, že samotné psaní by mělo tvořit jen cca 20 % celého procesu, který končí kvalitním obsahovým článkem?

40 % času věnujte přípravě. Nastudujte si fakta a zaručte tak vašim čtenářům pravdivost informací, které si z vašeho článku odnesou. Pokud o něčem píšete, musíte téma dobře znát.

Zbylých 40 % pak připadá na korekturu článku po napsání. Doporučuji si článek několikrát přečíst nahlas, abyste se ujistili, že nepřehlédnete případné překlepy a chyby. Současně můžete snadno odhalit nesprávně zvolené formulace, které by mohly být pro čtenáře matoucí.

Identifikujte správná klíčová slova

Chcete-li psát dobře pro čtenáře, je třeba mít gramatiku i pravopis v malíčku a samozřejmě dobře poznat téma, kterým se v článku zabýváte.

Vyhledávačům ale takové texty stačit nebudou.

Abyste zaujali vyhledávače, musíte jim v obsahu nabídnout záchytné body, podle kterých mohou rozpoznat relevanci vašeho článku. Těmi záchytnými body jsou klíčová slova.

Použijte Collabim, Ahrefs nebo některý jiný nástroj pro vyhledávání klíčových slov a zadejte do vyhledávání hlaví téma článku (klíčovou frázi, na kterou téma připravujete).

Dle potřeby můžete využít některé z nabízených filtrů, ale zpravidla vám bohatě postačí omezení výsledků na fráze s průměrnou celkovou hledaností alespoň 10+. Nezapomeňte si klíčová slova seřadit podle objemu vyhledávání, dobře pak uvidíte, která z nich jsou nejhledanější a přinesou vám nejvyšší návštěvnost. Na taková slova je ideální cílit.

Zjistěte, na co se lidé ptají

Úkolem vyhledávačů je co nejvíce usnadnit vyhledávání informací. To je důvod, proč Google pokračuje ve vývoji funkcí SERP, uživatelé pro výsledky mnohdy ani nemusí klikat na stránku.

Několik SEO nástrojů vám může pomoci najít otázky, které uživatele v souvislosti s vaším vybraným tématem často zajímají. Z těchto nástrojů je to například Quora nebo AnswerThePublic.

Jakmile odhalíte nejoblíbenější dotazy, můžete vašim čtenářům nabídnout relevantnější obsah než konkurence.

Přidávejte na svou stránku jen ty informace, které jsou relevantní k vašemu podnikání.

Příklad: Ne všichni prodejci automobilů nabízení opravy vozů. U takového prodejce tedy nemá smysl vytvářet obsah zaměřený na opravy aut.

Identifikujte záměr vyhledávání

Proč vlastně lidé vyhledávají onu konkrétní frázi?

To je přesně to, co musíte zjistit. Identifikujte důvod, proč uživatel zadává konkrétní hledaný výraz.

Rozlišujeme 4 typy záměrů:

  • informační – uživatelé chtějí najít více informací o konkrétním tématu, produktu nebo odvětví (např. nejlepší mixéry),
  • navigační – uživatelé chtějí navštívit konkrétní web nebo stránku (např. typy mixérů ETA),
  • komerční – uživatelé zvažují nákup a prozkoumávají své možnosti (např. srovnání mixérů),
  • transakční – cílem uživatelů je zakoupit produkt nebo službu (např. koupit nový mixér ETA).

Představme si, že vaše firma prodává koupelnové příslušenství. V tomto případě chcete, aby zákazníci navštěvovali vaše stránky s komerčním záměrem porovnávat a případně nakupovat.

Jinak se bude chovat nezisková společnost, jejímž cílem je vzdělávat a informovat o určitém tématu. Ta bude cílit na uživatele s informačním záměrem, kterým chce nabídnout odpovědi na jejich otázky.

Optimalizujte nadpisy H1, titulky a meta popisky

První věc, kterou uživatel při pohledu do SERP uvidí, je titulek a meta popisek.

Jakmile vstoupí na stránku, jako první uvidí nadpis H1.

Udržování jasných metadat a nadpisů vám pomůže zvýšit organickou míru prokliku a počet zobrazení stránek.

Dobrý titulek je jedinečný a obsahuje klíčové slovo. Protože Google zkracuje příliš dlouhé titulky, pohlídejte si, aby nepřesáhl limit šířky 600 pixelů, což je cca 55 až 60 znaků. Titulek samozřejmě musí odpovídat obsahu a záměru uživatele. Pokud obsah po kliknutí nesplní očekávání uživatelů, ze stránky prostě odejdou.

Kvalitní meta popisek obsahuje klíčová slova, zahrnuje výzvy k akci nebo cílí na emoce. Popisky mohou mít libovolnou délku, ale Google je obvykle zkracuje cca na 155 až 160 znaků. Z hlediska UX nejlepší výsledků dosahují stručné popisky.

Nadpis H1 by měl čtenáře zaujmout natolik, aby se rozhodl číst dál. Pište jasné a konkrétní nadpisy. Skvěle také fungují čísla, akční slovesa (učit se, posílit atd.) a emocionální spouštěče.

Vytvářejte strukturovaný a dobře čitelný obsah

Lidé používají vyhledávače k ​​hledání konkrétních odpovědí nebo rad. To znamená, že chtějí odpověď rychle, aniž by museli probírat mnoho složitého textu.

Pokud váš obsah není uživatelsky přívětivý, pravděpodobně uživatele nezaujme a negativně jej tak budou hodnotit i vyhledávače.

Dobrá struktura hladce vede uživatele a vyhledávače vaším obsahem. Každý nový bod by se měl objevit v nadpisech H2, H3 a H4. Nadpisy informují čtenáře o tom, co se při čtení jednotlivých odstavců nebo stránky jako celku dozví.

Stejně jako u nadpisů, čtenáři rádi skenují odstavce, aby rychle našli potřebné informace. Obrovské bloky textu působí nepřívětivě a jsou náročné na čtení. Ujistěte se, že odstavce jsou krátké a začněte hlavní myšlenkou. Jasnost a stručnost jsou klíčem k vynikající čitelnosti.

Při psaní používejte krátké věty a jednoduchou slovní zásobu. Pokud potřebujete použít cizí nebo odborný výraz, poskytněte čtenářům jednoduché a srozumitelné vysvětlení.

Ujistěte se také, že váš obsah odpovídá tónu, resp. způsobu komunikace vaší značky – neformálnímu, neutrálnímu nebo formálnímu.

Tip: Dlouhé části textu rozdělte pomocí odrážek nebo číslovaných seznamů, které usnadní uživatelům procházení stránky.

Nezapomeňte na vizuální prvky

Používejte na stránkách vizuální prvky – obrázky, videa, grafy infografiky atd. Použití vizuálních prvků může udržet čtenáře déle na stránce a podnítit je ke sdílení článku na sociálních sítích. To může v důsledku pomoci zvýšit dosah vašeho obsahu.

K obrázkům nezapomeňte přidat vhodný alternativní popisek, které slouží pro usnadnění a má vliv i na hodnocení stránky ve vyhledávačích.

Vyzvěte čtenáře k akci

Jedním z účelů copywritingu je proměnit čtenáře v zákazníka. K tomu vám pomůžou výzvy k akci neboli CTA.

Uživatel vstoupil na vaši stránku s určitým záměrem. Pokud hledá informace, pravděpodobně budete chtít, aby jako další navštívil stránku produktu, případně si jej zakoupil.

Pomocí CTA uživatelům ukážete, co by mohli hledat dál. Použijte jednoduché odkazy, tlačítka, obrázky a další.

Z hlediska SEO mohou výzvy k akci zlepšit zobrazení vašich stránek, snížit míru okamžitého opuštění a poslat vyhledávačům pozitivní hodnoticí signály.

Tip: Vyzývejte uživatele k akci v průběhu celého textu, mohou totiž přečíst pouze část stránky. Nezapomeňte CTA do obsahu zahrnovat střídmě, aby vaše stránka neobsahovala spam.

Vyzkoušejte interní linkbuilding

Osobně nejsem zastáncem externího linkbuildingu.

Propojením s interním obsahem můžete uživatele lépe navést na další logické kroky (kde v ideálním případě dojde ke konverzi, například k nákupu). Strukturu odkazů na svém webu můžete také vylepšit odkazováním na stránky související s vaším obsahem.

Použijte SEO copywriting k posílení UX signálů

Vodami SEO aktuálně výrazně rezonuje pojem „UX signály“. Jinými slovy, vyhledávače vyhodnocují kvalitu obsahu pomocí míry okamžitého opuštění a doby strávené na webu. SEO experti se shodují, že obsah s pozitivními UX signály se lépe rankuje. (Platí samozřejmě i opak: obsah se špatnými UX signály se bude rankovat hůře).

V této kapitole se dozvíte, jak vám SEO copywriting může pomoci optimalizovat klíčové UX signály.

Obsah správně strukturujte

Většina lidí si myslí, že copywriting je pouhé skládání slov do vět. Podle mých zkušeností je struktura vašeho obsahu stejně důležitá jako psaní samotné.

Přidejte do svého obsahu tzv. bucket brigades

Když z výsledků vyhledávání někdo přijde na vaši stránku, mohou se stát dvě věci:

  1. ihned odejde,
  2. nebo zůstane a čte dál.

Pokud uživatelé zůstávají na vaší stránce, pro vyhledávače je to signál, že se jedná o stránku s relevantními a užitečnými informacemi. Tato vaše stránka se pak bude rankovat mnohem lépe.

A když budou uživatelé z vaší stránky okamžitě odcházet? Stránka půjde ve výsledcích vyhledávání ke dnu jako kámen.

Otázka zní – jak zabráníme uživatelům v okamžitém odchodu? Řešením jsou tzv. bucket brigades.

Bucket brigades jsou stará copywritingová technika, která byla původně navržena pro prodejní dopisy. Jejím cílem je udržet pozornost čtenáře. V praxi jsou to krátké úderné věty, které mohou být zakončené dvojtečkou.

Ukázka bucket brigades

Ukázka tzv. bucket brigades

Vše, co musíte udělat, je identifikovat ve vašem obsahu místa, kde už mají uživatelé tendenci se vrátit zpět na výsledky vyhledávání. A to my nechceme, chceme je na stránce udržet. Právě na tato místo přidejte „bucking brigades“.

Zde je několik příkladů „bucking brigades“ pro inspiraci:

  • A to není všechno:
  • Ještě stále váháte?
  • Vyzkoušejte tohle:
  • A co je na tom nejlepší?

Metoda APP

Právě jste zjistili, že vám „bucking brigades“ pomohou zvýšit průměrný čas, který uživatelé stráví na vaší stránce. Teď vám ukážu další techniku, která uživatele přesvědčí, aby na stránce zůstali ještě déle, tzv. metodu APP.

Metoda APP je zkratkou z anglických slov Agree, Promise a Preview, tedy souhlas, slib a náhled.

Nejprve chceme získat souhlas – nápad nebo koncept, se kterým bude uživatel souhlasit.

Metoda APP: souhlas

Ukázka metody APP –souhlas (Agree)

Většina uživatelů, kteří hledají klíčová slova jako „SEO tipy“, je frustrovaná technikami, které nefungují. Zdůrazněte tedy, že vaše rady skutečně fungují – ukážete tím, že zcela chápete jejich postoj.

Teď, když uživatelé souhlasně pokývali hlavou, je čas na slib. Nabídněte jim tedy pozitivní vizi toho, čeho mohou díky vašim tipům dosáhnout.

Metoda APP: slib

Ukázka metody APP – slib (Promise)

Nakonec svým čtenářům přesně sdělíte, co pro ně máte připravené. Tento krok se označuje jako náhled.

Metoda APP: náhled

Ukázka metody APP – náhled (Preview)

Optimalizujte svůj obsah pomocí SEO copywritingu

Není žádným tajemstvím, že přidávání klíčových slov do obsahu je stále osvědčeným postupem SEO.

Lze říct, že:

SEO copywriting je dnes mnohem víc než jen použití vašeho klíčového slova několikrát na každé stránce.

Chcete-li být v roce 2022 konkurenceschopní, musíte použít pokročilé strategie SEO copywritingu. Naštěstí přesně o tom bude tato kapitola.

Modifikujte nadpisy

Používáte strategii Long Tail a chcete zvýšit návštěvnost tvořenou těmito klíčovými slovy?

Vyšperkujte nadpisy některým z modifikátorů.

Modifikátory jsou slova vhodná pro long tail klíčová slova, která přidáte do nadpisu. Pro lepší ilustraci vysvětlím na příkladu:

Představte si, že píšete článek s názvem „Linkbuilding: jak na něj“. Použijete jednoduchý nadpis stejného znění.

Řeknete si nejspíš, že takový nadpis je skvělý – je krátký a obsahuje vaše klíčové slovo.

Ale jde to i lépe.

Větší návštěvnost můžete získat použitím modifikátoru – v tomto případě vyberme třeba slovo „SEO“. Nový titulek bude tedy znít „Linkbuilding v SEO: jak na něj“. Díky tomuto jednoduchému vylepšení se bude stránka rankovat i na několik „bonusových“ klíčových slov, například „linkbuilding seo“ nebo „seo linkbuilding“.

Jaké další modifikátory můžete využít? Inspirujte se v seznamu níže:

  • „Jak…“,
  • aktuální rok,
  • recenze,
  • nejlepší,
  • rychle,
  • průvodce,
  • tipy,
  • snadný,
  • jednoduchý.

Bohužel nebudete schopni předpovědět, na jaká klíčová slova se budou tyto modifikátory rankovat.

Nicméně získáte větší návštěvnost z vyhledávačů, než byste měli bez nich.

Nezapomínejte ale na zlaté pravidlo, že nadpis musí být vždy co nejkonkrétnější. Čtenář musí přesně vědět co přečtením článku získá. Používejte konkrétní časové rámce, čísla a tvořte emocionální nadpisy.

Používejte LSI klíčová slova

Dnešní vyhledávače postavené na umělé inteligenci se už nestarají o to, kolikrát do textu vložíte klíčové slovo.

Místo toho věnuje velkou pozornost LSI klíčovým slovům (Latent Semantic Indexing keywords), jinak řečeno synonymům a výrazům tematicky podobným vašemu hlavnímu klíčovému slovu. Tato klíčová slova pomáhají vyhledávačům pochopit, o čem vaše stránka je.

Abyste našli nějaká LSI klíčová slova, stačí zadat do vyhledávače vámi vybrané klíčové slovo, na které se chcete rankovat. Scrollujte až na konec první stránky, kde vám Google nabídne „Související vyhledávání“.

Níže na obrázku se můžete podívat na výsledky pro klíčové slovo „marketing“. Protože vám tato LSI klíčová slova navrhuje přímo Google, jsou to perfektní klíčová slova k doplnění do vašeho obsahu.

Google: související vyhledávání

Související vyhledávání v Google pro klíčové slovo „marketing“

Použijte SEO copywriting získání větší návštěvnosti stránek produktů a kategorií e-shopu

Vzhledem k tomu, že první stránce obvykle dominuje Heureka, Alza nebo Mall, není pro menší e-shopy snadné dostat se na první příčky.

Přesto to některé malé e-shopy dokázaly.

Jak?

Cílí na long tail klíčová slova, o kterých většina jejich konkurentů neví.

Taková klíčová slova jednoduše zjistíte použitím našeptávače ve vyhledávači – prohlédněte si níže na příkladu pro klíčové slovo „topný žebřík“.

Long tail klíčová slova pro "topný žebřík"

Long tail klíčová slova pro „topný žebřík“

Tato klíčová slova přidejte do svého obsahu na stránce produktu, kategorie a samozřejmě také do titulku a meta popisku.

Kapitola 4: Zvyšte míru organického prokliku

Je organický CTR legitimním hodnoticím faktorem vyhledávačů?

Ano.

I kdyby tomu tak nebylo, zlepšení CTR je jedním z mála způsobů, jak můžete zvýšit organickou návštěvnost.

V této kapitole se dozvíte, jak ze svých stránek udělat magnet na kliknutí.

Použijte ve svých nadpisech emoce (ale nepřežeňte to)

Studie nadpisů zjistily, že emocionální nadpisy generují vyšší CTR. Nicméně většina těchto studií se zabývá mírou prokliku na sociálních sítích, tyto údaje se proto nemusí vztahovat na uživatele vyhledávačů.

Nedávná analýza společnosti Backlinkovšak zjistila, že citově nabité výrazy v nadpisu opravdu mohou pomoci ke zvýšení CTR. Ale jen do určité míry.

Jakmile se název článku začne jevit jako clickbait, CTR prudce klesne.

Pointou je, že chcete, aby vaše titulky a meta popisky obsahovaly nějaký emocionální sentiment – pozitivní nebo negativní, oba fungují.

Ale pozor, pokud to přeženete, vyhledávače váš obsah v SERPu na horních pozicích nezobrazí.

Prodejte svůj obsah v meta popiscích

Vlastní data společnosti Google zjistila, že dobře napsané meta popisky mohou vést k většímu počtu kliknutí. Přestože vyhledávače ne vždy zobrazují váš meta popisek ve výsledcích vyhledávání, stojí za to napsat pro každou stránku silný popisek.

Ukázka silného meta popisku v SERP

Ukázka silného meta popisku v SERP

Vyzkoušejte přidat otázku do titulku

Stejná studie, kterou jsem právě zmínil, zjistila, že titulky obsahující otázku mají o 14 % vyšší CTR než titulky bez otázky.

Zjevně nedává smysl používat otázku v každém jednotlivém titulku na vašich stránkách.

Ale stojí to za vyzkoušení.

Pokud hledáte například frázi „seo copywriting“, první výsledek má v titulku otázku.

Ukázka titulku s otázkou v SERP

Ukázka titulku s otázkou v SERP

Vytvořte si vlastní klíčová slova

V této kapitole vám odhalím jednu z mých dalších oblíbených strategií SEO copywritingu – vytváření vlastních klíčových slov.

Proč vytváření vlastních klíčových slov pomáhá se SEO

Pokud zadáte do vyhledávače svou značku, pravděpodobně jste na první pozici.

Moje značka SEOPRAKTICKY v SERP

Moje značka SEOPRAKTICKY v SERP

Možná jste o tom tak nikdy nepřemýšleli, ale vaše značka je také klíčové slovo.

Proč se tím zabývat?

Můžete generovat vyšší organickou návštěvnost, když svým technikám a strategiím dáte vlastní označení, resp. název.

Získání návštěvnosti však není jediná cesta, jak může vytváření vlastních klíčových slov vylepšit vaše SEO.

Vytváření klíčových slov může také vést k většímu počtu zpětných odkazů. Je to proto, že lidé na vás budou odkazovat, kdykoliv ve svém obsahu zmíní váš koncept.

Vytvořte strategii, přístup nebo koncept

První věc, kterou musíte udělat, je vymyslet strategii, přístup nebo koncept a dát mu jméno.

Můžete si zvolit přístup, který již existuje, a obohatit jej o vlastní zkušenosti, které jej učiní efektivnějším.

Proč ale dávat technice jméno?

To je jednoduché. V marketingovém světě existuje mnoho pojmů, které považujeme za samozřejmé – blogy, chatboti, influencer marketing, digitální marketing a nespočet dalších.

V mnoha případech tyto věci existovaly roky, ale nestaly se zažitým pojmem, dokud je někdo nepojmenoval.

Jinými slovy: když něco pojmenujete, stane se to skutečností.

V současné době neexistuje dokonalý vzorec, jak dát něčemu chytlavý a zapamatovatelný název. Nicméně pojmenování vašeho konceptu je opravdu důležité.

Šiřte pojem

Nemůžete jen pojmenovat svou strategii a dál se jí nevěnovat.

Mnoho lidí tvoří své vlastní strategie, ale málokdy se dostanou do povědomí.

Někdy je to proto, že jejich strategie není dostatečně originální. Častěji se ale nesnažili dostat svůj nový koncept mezi lidi.

Pokud to s přeměnou svého nápadu na klíčové slovo myslíte opravdu vážně, musíte jej důkladně propagovat. Cestou mohou být příspěvky, podcasty nebo videa, která nakonec povedou k tomu, že lidé začnou vaši techniku aktivně používat.

A tak jste vytvořili klíčové slovo.

Pokročilé strategie SEO copywritingu

Uzavřeme tohoto průvodce seznamem mých oblíbených tipů, strategií a technik pro SEO copywriting.

V této kapitole se dozvíte:

  • jak vytvořit působivé URL,
  • snadný způsob, jak získat více sdílení,
  • jak najít spoustu nevyužitých long tail klíčových slov,
  • jak se umístit na nulté pozici ve vyhledávači a další.

Používejte krátké URL obsahující klíčové slovo, na které se chcete rankovat

Mohou krátké adresy URL skutečně pomoci vašemu webu dosáhnout lepšího rankování ve vyhledávačích?

Studie Backlinko zjistila, že existuje významná korelace mezi krátkými adresami URL a lepším rankováním.

URL adresy obsahující klíčové slovo rovněž získávají více kliknutí.

Pointou je psát adresy URL tak, aby byly krátké a bohaté na klíčová slova.

Poznámka: Jsou vaše starší adresy URL příliš dlouhé? Nedoporučuji je zpětně měnit. Může to způsobit vážné technické problémy se SEO. Stačí toto pravidlo aplikovat na budoucí stránky, které publikujete.

Vyzkoušejte tlačítka Click to Tweet

Jistě, tlačítka pro sdílení na sociálních sítích vám mohou pomoci získat více sdílení.

Ale to většinou nestačí.

Pokud chcete získat více sdílení každého příspěvku, který publikujete, doporučuji vyzkoušet tzv. tlačítka Click To Tweet.

Lidé díky nim dvěma kliknutími nasdílí váš obsah na svůj profil na Twitteru.

Přidejte do svého obsahu tzv. „Snippet Bait“

Zde do svého obsahu přidáváte sekce, které jsou speciálně navrženy tak, aby se řadily jako tzv. doporučené úryvky.

Doporučené úryvky jsou krátké úryvky textu, které se zobrazují v horní části výsledků vyhledávání, aby rychle odpověděly na dotaz hledajícího. Obsah, který se objeví uvnitř vybraného úryvku, si vyhledávače automaticky stahují ze zaindexovaných stránek.

Tuto sekci můžete umístit kamkoliv v obsahu, nicméně dávám přednost jejich umístění do horní části stránky.

Proč?

Domnívám se, že vyhledávače jim v takovém případě přikládají trochu větší váhu.

Navíc Snippet Bait uživatelům poskytuje okamžitou odpověď na jejich otázku.

Ať tak či onak, používání Snippet Bait prokazatelně dramaticky zvyšuje pravděpodobnost, že se váš web umístí na nulté pozici ve vyhledávání.

 

Článek je překladem a doplněním článků z následujících zdrojů:

Zpět do obchodu