Slovník pojmů, Strana 9
_ A B C Č D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Výpis slovníkových pojmů
OCTODEEP
OCTODEEP je komplexní AI aplikace, která sdružuje nejpoužívanější nástroje umělé inteligence do jednoho intuitivního rozhraní. Jejím hlavním cílem je zpřístupnit sílu AI i těm, kteří s ní teprve začínají, a zároveň nabídnout pokročilé funkce pro…
Odchozí odkaz
Odchozí odkaz (ang. Outbound Link) je odkaz, který nasměruje návštěvníky na stránku na jiném webu, než na kterém jsou aktuálně. Je to odkaz na jinou doménu, než na které je odkaz umístěn. Opakem je interní odkaz (interní prolinkování), kdy…
Odkaz v patičce
Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu. Také viz. odkaz v zápatí.
Odkaz zápatí
Odkazy, které se objevují ve spodní části (nebo „zápatí“) webu.
Odkazová farma
Odkazová farma (Link Farm) je skupina webů, které jsou navzájem propojené zpětnými odkazy za účelem získání vyššího hodnocení. Nepovolená technika, za kterou hrozí penalizace. Odkazová farma je také známá jako: Link Network, Blog Network,…
Odkazový profil
Odkazový profil (Link Profile) se zabývá každým typem odkazu, který odkazuje na konkrétní web. Kvalita odkazového profilu na webu se může značně lišit v závislosti na tom, jak byly získány, a na použitém textu odkazu (Anchor Textu).
Off-Page SEO
Off-Page SEO: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Úvod: Proč je Off-Page SEO důležité? Pokud se zajímáte o SEO (optimalizaci pro vyhledávače), určitě jste slyšeli o On-Page SEO – tedy optimalizaci přímo na vašem webu (obsah, struktura,…
On-page SEO
On-page SEO: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Pokud chcete, aby váš web nebo blog dosahoval lepších pozic ve vyhledávačích (jako je Google), musíte se zaměřit na on-page SEO – tedy optimalizaci přímo na stránce. Tento článek vám…
Optimalizátor pro vyhledávače
Někdo, kdo se zabývá optimalizací pro vyhledávače se nazývá "optimalizátor pro vyhledávače". Takto oficiálně nazývá Google ve svém výukovém kurzu Začínáme s optimalizací pro vyhledávače SEO konzultanty a SEO specialisty. I přesto, že se Google…
Organické vyhledávání
Organické vyhledávání (ang. Organic search) jsou přirozené a neplacené výsledky vyhledávání, které se zobrazují v SERP. Výsledky organického vyhledávání, které jsou analyzovány a seřazeny podle algoritmů, jsou navrženy tak, aby uživatelům poskytly na…
Organický odkaz
Organický odkaz je ten, který získáte, aniž byste o to někoho požádali, koupili nebo ho s někým vyměnili. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web. Organickým odkazem…
Orphan Page
Orphan Page: Co to je, jak ji najít a proč škodí vašemu SEO? Pokud se věnujete optimalizaci pro vyhledávače (SEO), určitě jste se setkali s pojmem Orphan Page (osirocená stránka). Jedná se o stránku na vašem webu, která není propojena žádným…
PageRank
Google PageRank: Co to bylo, jak fungoval a proč už není tak důležitý? Úvod: Proč je PageRank důležitý i dnes? Pokud se zajímáte o SEO (optimalizaci pro vyhledávače), určitě jste narazili na pojem PageRank. Tento algoritmus byl jedním z klíčových…
PageSpeed Insights
PageSpeed Insights: Kompletní průvodce pro měření a zlepšení rychlosti webu Rychlost načítání webu je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují uživatelskou zkušenost (UX), konverze a pozice ve vyhledávačích (SEO). Pokud je váš web pomalý,…
PDF znamená soubor formátu přenosného dokumentu (Portable Document Format file). PDF soubory mohou obsahovat text, obrázky, odkazy, videa a další prvky. Doporučené čtení k tématu PDF 10 Tips to Make Your PDFs SEO Friendly. Search Engine…
Penalizace
Penalizace, nebo-li ruční zásah (Manual action) je snížení hodnocení nebo dokonce vyřazení celé stránky nebo jejich částí z výsledků vyhledávání. Důvodem pro penalizaci bývají zakázané techniky (Black hat) a nerespektování Google Webmaster…
Persona
Persona je fiktivní reprezentant ideálního návštěvníka webu nebo zákazníka - jejich demografie, chování, potřeby, motivace a cíle - vše založené na skutečných datech.
Personalizace
Personalizace vyhledávání nastává, když vyhledávače používají historii vyhledávání, historii procházení webu, umístění a vztahy k vytvoření sady výsledků vyhledávání šitých na míru konkrétnímu uživateli.
PHP
Co je PHP? Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé PHP je jeden z nejpoužívanějších programovacích jazyků pro tvorbu webových stránek. Pokud jste někdy navštívili dynamický web (například e-shop, sociální síť nebo blog), je vysoká šance, že…
Pirátství
Cílem vyhledávačů je snížit hodnocení organického vyhledávání obsahu, který porušuje autorská práva. V roce 2012 společnost Google zavedla filtr, který snižuje viditelnost webů hlášených pro četné žádosti o zastavení šíření související s DMCA.
Počet slov
Počet slov je celkový počet slov na stránce, která jsou součástí obsahu. Příliš malý (nebo krátký) obsah může být signálem pro vyhledávače, že se nejedná o kvalitní obsah.
Polské internetové vyhledávače
Polské internetové vyhledávače: Které dominují a jak na ně optimalizovat SEO? Polský trh s internetovým vyhledáváním je podobně jako v České republice dominován jedním hlavním hráčem – Google.pl. Přesto existují i další vyhledávače a lokální…
Popisek stránky
Popisek stránky je stručným shrnutím obsahu vaší stránky. Měl by být originálním souhrnem, nikoliv nakopírovaným textem z části webu. K tomu se uchylují vyhledávače, pakliže tento tag nemáte vyplněný nebo ho vyhledávač vyhodnotí jako…
PPC (Pay Per Click)
PPC reklama (Pay Per Click): Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé PPC reklama (Pay Per Click) je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak rychle získat návštěvníky na váš web a přeměnit je v zákazníky. Na rozdíl od organického SEO, kde se o…
Procházeno - momentálně neindexováno
Google tuto příčinu neindexace ve své oficiální nápovědě příliš nerozvádí. Google stránku prošel, ale neindexoval ji. V budoucnu může být indexována, ale nemusí. Adresu URL není potřeba k procházení odesílat znovu. Takže bohužel…
