Slovník pojmů, Strana 8
_ A B C Č D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Výpis slovníkových pojmů
Marketing Miner
Marketing Miner: Kompletní průvodce nástrojem pro SEO a digitální marketing Úvod: Proč je Marketing Miner důležitý pro SEO? Pokud se zabýváte optimalizací pro vyhledávače (SEO), tvorbou obsahu nebo digitálním marketingem, pravděpodobně jste…
Mediální plán
Mediální plán (mediální plánování nebo také mediaplán) slouží k přehledu, kdy budou jednotlivé kampaně pro jednotlivé komunikační kanály nasazeny a kdy budou probíhat. Jedná se o časový rozvrh, kdy se bude odehrávat TV reklama, rozhlasový spot, kdy…
Meta data
Meta data: Co to je, jak fungují a proč jsou klíčová pro SEO Meta data jsou jako „popisky“ vaší webové stránky, které pomáhají vyhledávačům, sociálním sítím a uživatelům pochopit, o čem stránka je, jak ji správně zobrazit a zda je pro ně relevantní.…
Meta Description
Meta Description: Jak napsat dokonalý popisek pro SEO a vyšší CTR Meta description je krátký text, který se zobrazuje pod názvem stránky ve výsledcích vyhledávání (SERP). Je to vaše první příležitost přesvědčit uživatele, aby klikl právě na váš…
Meta Keywords
Meta Keywords: Co to je, proč se už nepoužívají a jak správně optimalizovat stránku pro SEO Úvod: Proč se o Meta Keywords stále mluví, když už nefungují? Pokud jste se někdy zabývali SEO (optimalizací pro vyhledávače), určitě jste narazili na…
Meta Tags
Meta tagy: Co to je, jak fungují a proč jsou důležité pro SEO Meta tagy jsou neviditelné informace vložené do HTML kódu webové stránky, které pomáhají vyhledávačům (jako je Google) a prohlížečům pochopit, o čem stránka je, jak ji zobrazit a jak s ní…
Metrika
Metrika / metriky jsou způsoby měření aktivity a výkonu za účelem posouzení úspěchu (nebo jeho absence) iniciativy SEO.
Mobile First (indexace, UX)
Mobile First: Kompletní průvodce pro indexaci, UX a SEO v roce 2025 V roce 2025 je Mobile First už dávno nejen trendem, ale základním pravidlem, podle kterého Google hodnotí weby. Pokud váš web není optimalizovaný pro mobilní zařízení, riskujete…
MOZ
MOZ: Kompletní průvodce SEO nástrojem pro optimalizaci webu Pokud se zabýváte SEO (optimalizací pro vyhledávače), určitě jste narazili na MOZ – jeden z nejznámějších a nejpoužívanějších SEO nástrojů na trhu. Ať už jste začátečník nebo pokročilý SEO…
MVP
MVP: Minimálně životaschopný produkt – jak rychle otestovat svůj nápad a ušetřit čas i peníze Pokud přemýšlíte o novém produktu, službě nebo podnikatelském nápadu, pravděpodobně vás napadá otázka: „Jak zjistit, zda má můj projekt smysl, aniž bych do…
Nad záhybem
Nad záhybem (ang. Above the Fold) je obsah, který se zobrazí na webu před tím, než uživatel začne scrollovat. Google vytvořil v roce 2012 algoritmus rozvržení stránky, aby snížil hodnocení webů s příliš velkým počtem reklam v tomto prostoru.
Nadpis
HTML značky nadpisů (H1-H6) oddělují obsah do sekcí podle důležitosti, přičemž H1 je nejdůležitější a H6 nejméně důležitý. Titulek nadpisu by měl být používán přirozeně a pokud je to relevantní, měl by obsahovat vaše cílová klíčová slova, což může…
Našeptávač
Našeptávač v SEO: Jak využít Google a Seznam Autocomplete pro lepší viditelnost Našeptávač (nebo autocomplete) je funkce vyhledávačů, která při psaní dotazu nabízí doplňkové návrhy. Tyto návrhy vycházejí z historických dotazů uživatelů, aktuálních…
Nefunkční odkaz
Nefunkční (poškozený) odkaz (angl. Broken Link) je odkaz, který vede k zobrazení chybové stránky 404 (v rámci webu neexistující stránka). Nefunkční odkazy nejčastěji vznikají při změně struktury webu, vymazaní stránky a neodstranění odkazů,…
Negativní SEO
Negativní SEO je vzácná, ale nebezpečná praxe, kdy se techniky webového spamu používají k poškození hodnocení jiného webu, obvykle konkurenta. Související články k tématu negativní SEO 7 Tips to Protect Your Site From Negative SEO. Search…
Německé vyhledávače
Německé internetové vyhledávače: Alternativy k Googlu a jejich výhody Google je v Německu (stejně jako ve většině světa) dominantním vyhledávačem, ale místní uživatelé mají k dispozici i alternativní vyhledávače, které se zaměřují na soukromí,…
Noarchive Tag
Noarchive Tag je metaznačka, která říká vyhledávacím strojům, aby neuchovávaly kopii webové stránky v paměti.
Noindex Tag
Co je Noindex Tag? Noindex tag je metatag, který se vkládá do HTML kódu webové stránky a slouží jako instrukce pro roboty vyhledávačů (např. Googlebot). Říká jim, aby danou stránku neindexovali a nezobrazovali ji ve výsledcích vyhledávání. Tento…
Not provided
Not provided (v překladu Není uvedeno) je příznak, který dává Google klíčovým slovům v Google Analytics. Poté, co se vyhledávače v roce 2011 přesunuly do zabezpečeného vyhledávání (HTTPS), byla ze služby Google Analytics odstraněna data klíčových…
Objeveno – momentálně neindexováno
Objeveno – momentálně neindexováno": Průvodce pro začátečníky a pokročilé SEO specialisty Pochopení stavu „Objeveno – momentálně neindexováno“ v Google Search Console je klíčové pro každého, kdo se stará o viditelnost svého webu ve vyhledávačích.…
Obsah
Cílem budování obsahu je napsat čtivý, zajímavý článek, který budou milovat vyhledávače i čtenáři - to je hodně obecně řečeno. Nezapomeňte na to, že: Nepíšete pro vyhledávač, ale pro návštěvníky stránek! To, že dodržujete základní principy a…
Obsahová agentura
Co dělá obsahová agentura? Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Pokud se zajímáte o digitální marketing, SEO nebo tvorbu obsahu, určitě jste narazili na pojem obsahová agentura. Ale co přesně taková agentura dělá? Proč byste ji měli…
Obsahová analýza
Obsahová analýza: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Obsahová analýza (neboli analýza obsahu) je klíčovým krokem pro každého, kdo chce zlepšit výkon svého webu, zvýšit organickou návštěvnost a lépe oslovit své cílové publikum. Pokud…
Obsahová strategie
Obsahová strategie: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Obsahová strategie je systémový plán, jak vytvářet, organizovat a distribuovat obsah tak, aby přinášel hodnotu vašim návštěvníkům a zároveň pomáhal dosahovat obchodních cílů. Bez ní…
Obsahový marketing
Co je obsahový marketing? Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Obsahový marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů moderního marketingu. Není to jen o psaní článků nebo tvorbě videí – jde o strategický přístup, jak přilákat, zaujmout a…
