Slovník pojmů, Strana 10
_ A B C Č D E F G H I J K L M N O P R S T U V W Y Z
Výpis slovníkových pojmů
Přesměrování (Redirect)
Přesměrování je technika, která odešle uživatele (nebo vyhledávač), který požádal o přístup na jednu webovou stránku, na jinou (ale stejně relevantní) webovou stránku. Existují dva typy přesměrování: 301: Trvalé přesměrování302: Dočasné přesměrování
Příchozí odkaz
Příchozí odkaz je odkaz na webovou stránku, který pochází z externího webu. Příchozí odkazy jsou metrika, kolik cizích stránek na vás odkazuje.
Přirozený odkaz
Odkaz, který získáte, aniž byste o to někoho požádali. Většinou je to proto, že je Váš obsah kvalitní nebo relevantní k tématu, které řeší na svých stránkách řeší odkazující web.
Rank
Rank (Rankování, Ranking) znamená, že se webová stránka objeví ve výsledcích organického vyhledávání na konkrétní vyhledávací frázi. V souvislosti s rankingem předpokládáme, že klíčové slovo nebo ráze dosahuje dobré pozice ve výsledku vyhledávání…
Ranking factors (hodnotící faktory)
Hodnotící faktory vyhledávačů (Ranking Factors): Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Hodnotící faktory vyhledávačů (anglicky ranking factors) jsou signály a kritéria, podle kterých Google, Seznam a další vyhledávače rozhodují, které…
Recenze
Agregátor recenzí z autoritativních zdrojů.
Reciproční odkazy
Reciproční odkazy jsou odkazy mezi dvěma weby, které se dohodly, že na sebe budou navzájem odkazovat.
Redakční odkaz
Odkaz, který je poskytován jedním webem na druhý, aniž by příjemce za to požadoval nebo platil. Pojem je více známý pod označením přirozený odkaz (natural link).
Redakční systém
Co je redakční systém (CMS) a jak funguje? Průvodce pro začátečníky i pokročilé Pokud chcete vytvořit web, blog nebo e-shop, ale nechcete se učit programování, redakční systém (CMS – Content Management System) je řešení, které vám usnadní život. CMS…
Redirect chains (řetězené přesměrování)
Redirect chains jsou zřetězená přesměrování, která odkazují na další přesměrování. Pokud stránka A odkazuje na stránku B a ta je přesměrována na stránku C, jedná se o řetězec přesměrování. Zdroje k článku What are Redirect Chains? | Help Center -…
Reinclusion
Reinclusion (Znovuzačlenění) je proces žádosti pro vyhledávače o vrácení webové stránky do indexu vyhledávání po odindexování.
Relevantnost
Relevantností vyhledávač měří, jak úzce souvisí obsah webové stránky s vyhledávacím dotazem a to i v kontextu položeného dotazu.
Responzivní web
Responzivní web: Co to je, proč je důležitý a jak ho správně vytvořit V dnešní době, kdy většina lidí prohlíží internet na mobilech, je responzivní web základním předpokladem úspěšného online projektu. Pokud váš web není optimalizovaný pro různá…
Rich Snippet
Rich Snippet jsou strukturovaná data přidaná do HTML webu, aby poskytovala kontextové informace vyhledávačům a ty pak mohly zobrazovat dodatečné informace k výsledkům vyhledávání v SERPu. Při shodě všech položek bude mít výsledek ve vyhledávání…
robots.txt
Robots.txt: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Úvod: Proč je robots.txt důležitý pro SEO? Pokud se zajímáte o optimalizaci pro vyhledávače (SEO), určitě jste se setkali s pojmem robots.txt. Tento malý, ale mocný soubor hraje klíčovou…
robots.txt - test, vygenerování
Robots.txt: Kompletní průvodce tvorbou, testováním a optimalizací pro SEO Robots.txt je klíčový soubor, který řídí, jak vyhledávače (jako Google, Bing nebo Seznam) procházejí a indexují váš web. Špatně nastavený robots.txt může způsobit, že důležité…
ROI (Return on Investment)
ROI (Návratnost investice): Jak měřit úspěch vašich investic a proč je to klíčové pro SEO a marketing Pokud investujete peníze do SEO, reklamy, nového webu nebo jakéhokoli jiného projektu, chcete vědět, zda se vám ta investice vyplatila. Právě k…
Rychlost webu (rychlost načítání stránek)
Rychlost webu a její vliv na SEO: Kompletní průvodce pro začátečníky i pokročilé Rychlost načítání webu je jedním z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují SEO, uživatelskou zkušenost a konverze. Pokud vaše stránky načítají pomalu, ztrácíte nejen…
Scrap
Scrap (Scrapování, scrapping) je technika používaná ke kopírování obsahu webové stránky nebo informací pomocí počítačového programu nebo skriptu. Vyhledávače, jako je Google, sbírají data za účelem vytvoření indexu webů, který je možné…
Screaming Frog SEO Spider
Screaming Frog SEO Spider: Kompletní průvodce pro technické SEO audity Úvod: Proč je Screaming Frog nezbytným nástrojem pro SEO? Pokud se zabýváte optimalizací pro vyhledávače (SEO), určitě jste se setkali s pojmem technické SEO. To zahrnuje…
Search Engine Marketing (SEM)
Search Engine Marketing (SEM): Kompletní průvodce pro začátečníky i profesionály Co je Search Engine Marketing (SEM)? Search Engine Marketing (SEM) je soubor strategií a taktik, které slouží k propagaci webových stránek prostřednictvím vyhledávačů,…
Search Engine Optimization
Máte-li webové stránky, pravděpodobně jste již narazili na pojem Search Engine Optimization (ve zkratce SEO). V tomto krátkém článku si řekneme, co Search Engine Optimatization znamená. SearchEngine Optimization (SEO) = optimalizace pro…
Search Query
Search Query (Vyhledávací dotaz): Co to je a jak ho využít pro SEO? Úvod: Proč je vyhledávací dotaz klíčový pro SEO? Když zadáte do Googlu nebo jiného vyhledávače jakýkoli text – ať už je to otázka, fráze nebo jen jedno slovo – právě jste…
SEE - THINK - DO - CARE framework
Definice SEE / THINK / DO / CARE (ve zkratce STDC). Framework See Think Do Care pomáhá lépe pochopit nákupní procesy a rozhodování zákazníků, díky čemuž pak můžete navrhovat a stavět fungující marketingové strategie a taktiky. V praxi to vypadá tak,…
Sémantika
Sémantika v SEO: Jak vyhledávače chápou význam vašeho obsahu Pokud se zajímáte o SEO (optimalizaci pro vyhledávače), určitě jste se setkali s pojmem sémantika. Ale co to vlastně znamená? A proč je pro moderní SEO tak důležitá? V tomto článku si…
