Collabim je nejpoužívanější SEO nástroj v ČR. Collabim slouží k monitoringu pozic klíčových slov ve vyhledávačích, k analýze hledanosti výrazů, k návrhu klíčových slov, analýze URL i PPC kampaní.
Chcete Collabim vyzkoušet na první 3 měsíce se slevou 50%? Pak jděte na stránku Collabim sleva 50%.
Collabim také slouží k analýze konkurence, jejich pozici ve vyhledávání, k analýze obsahu stránky a technickému SEO.
I přesto, že není tak grafiky vymazlený (aktuálně je v neveřejné betě nový design), jak jiné zahraniční aplikace, je plně funkční a silně orientovaný na efektivní práci.
Nástroj najdete na www.collabim.cz.
Co Collabim umí a k čemu je dobrý
Měří pozice klíčových slov
S Collabimem máte neustálý přehled o svých pozicích ve vyhledávačích. Odhalíte mnoho nových klíčových slov, která můžete dále analyzovat podle konkurečnosti a dat z Google Search Console.
Dokáže monitorovat PPC reklamy
Ke každému slovu zjistíte, kdo na něj inzeruje pomocí PPC reklam. Budete také vědět, jak vypadají inzeráty a v případě vyhledávače Seznam vám dokonce ukážeme, jak vypadá struktura UTM tagů. Snadno tak poznáte, zda-li se o PPC Vaší konkurence stará odborník.
Monitoruje pozice konkurence u klíčových slov, na které cílíte
Současně s analýzou pozic umí Collabim "vytáhnout" všechny výsledky SERPu, tedy organické výsledky. Ať již na Seznamu nebo Google. Navíc jsme pro vás připravili analýzu v POWER BI, kdy jen stačí otevřít naši šablonu, zadat URL vyhotovené analýzy a voila, parádní klikací dashboard máte přímo na zlatém podnose. To vše za dvě kliknutí a pár sekund práce.
Zadejte sadu slov a web, který vás zajímá. Odpovědí je analýza SERPu (výsledků vyhledávání). Jak pro Google v jedné ze 75 zemí světa, tak pro Seznam.cz či dokonce mobilního nebo obrázkového Google!
Analyzuje webové stránky
Termíny TITLE, H1 nadpis, META description a tělo stránky jsou vám nejspíš povědomé. Máte v těchto částech slova, na která chcete být ve vyhledávačích vidět? Nevíte to jistě a nechtějí se vám všechny stránky ručně procházet? Collabim vám poskytne ucelený přehled cílových stránek a klíčových slov.
Kontroluje funkčnost zpětných odkazů
Collabim vytváří přehledné reporty návštěvnosti, pozic ve vyhledávačích, zpětných odkazů a dalších metrik.
Vyhledává odkazové příležitosti
Díky vašim klíčovým slovům najdeme nejlépe hodnocené weby, vypočítáme jejich přínos pro váš web a zobrazíme vám, ze kterých stránek je nejvhodnější získat zpětný odkaz. Weby také kategorizujeme, takže snadno poznáte, jde-li o komerční web, či blog. Vyhodnocení ADSENSE, či nasazeného SKLIKu, na daném webu je samozřejmost.
Cena
Je dobré, že si Collabim můžete vyzkoušet zdarma. Nejnižší varianta Collabimu se dá pořídit za 543 Kč měsíčně, což s ohledem na jeho funkce je dobrá cena. Podívejte se na kompletní nabídku tarifů.
Ukázky a Collabimu
Dashboard Collabimu
Takto vypadá základní náhled do aplikace, do otevřeného projektu. Na úvodní stránce vidíte všechny podstatné hodnoty, které Collabim měří, ať už denně nebo každých 14 dní. V základním přehledu vidíte důležité změny pozic ve vyhledávačích pro denně měřená slova a na pravé straně pro slova, která se měří v intervalu 14t dní.
Kruhové diagramy zobrazují rozložení pozic u vámi monitorovaných klíčových slov. Červená část grafu zobrazuje podíl pozic, které se nedostaly do první dvacítky. 2 diagramy níže zobrazují historii rozložení pozic, takže můžete vidět, jak vaše SEO aktivita nese své plody nebo opačně, můžete tu vidět propady, které jsou způsobené změnou algoritmu.
Ve spodní části dashboardu je k dispozici posledních 20 změn vstupních stránek slov označených hvězdičkou (denně měřená klíčová slova).
Poslední 2 grafy zobrazují zaindexované stránky za poslední měsíc a historii Collabim indexu.
Collabim index
Collabim index je hodnota, která mě opravdu baví. Každý den čekám na 17. hodinu, kdy dojde k přepočtení všech teoretických pozic, které na svém webu monitorujete. Collabim index vám pak hodí číselnou hodnotu, jak moc se změnila teoretická měsíční návštěvnost oproti minulému měření.
Nikdy jsem neměřil, jak moc je Collabim index přesný, každopádně ho rád sleduji a beru ho jako rychlý benchmark toho, co se děje.
Na tomto obrázku je vidět, že v jednom měření mi Collabim Index přiřkl skokové navýšení návštěv z organického vyhledávání. Během jednoho dne jsem si polepšil na teoretické měsíční návštěvnosti o 585 návštěv ze Seznamu a o 116 z Googlu. Bylo by příjemné takto skákat :-)
Takto vysvětluje Collabim index oficiální nápověda:
Collabim index je relativní hodnota vyjadřující pokles či vzrůst teoretické návštěvnosti (měsíční) na vzorku aktuálně měřených slov – respektující jejich posun proti předchozímu měření – za daný den.
Jak je Collabim index počítán?
- vezmeme všechna slova změřená v daný den (bez ohledu na frekvenci měření),
- vypočítáme jakou teoretickou měšíční návštěvnost měla při předchozím měření (u denního slova včera, u 14ti denního před 14ti dny),
- vypočítáme jakou teoretickou měsíční návštěvnost má dnes,
- odečteme hodnoty a pošleme je proti teoretické návštěvnosti z předchozího měření,
- a máme relativní vyjádření ztráty/zisku teoretické návštěvnosti.
Přehled měřených pozic na stránce Klíčová slova
Perfektní přehled o všech měřených klíčových slovech a jejich aktuální pozici v obou hlavních vyhledávačích najdete na záložce Klíčová slova. Zobrazované sloupečky si můžete přidávat nebo ubírat. Sám téměř všechny možné zobrazení zapnuté, čas od času využiji i informace o transakcích a o míře opuštění. Tyto data se tahají do Collabimu z propojení s Google Analytics.
Na obrázku níže vidíte všechny hodnoty, které si můžete ke každému konkrétnímu klíčovému slovu nebo frázi zapnout a sledovat je v jednom řádku.
Detail klíčového slova
Každé klíčové slovo si můžete rozkliknout do detailu, ve kterém vidíte Snippet ze SERPu Googlu a Seznamu, graf rozložení pozic, hledanost, průměrnou pozici, cílovou stránku, top 10 výsledků na dané klíčové slovo v obou vyhledávačích a PPC reklamy, jsou-li na dané klíčové slovo nějaké inzerovány.
Na grafu je patrné, jak se klíčové slovo u obou vyhledávačů blíží k vysněné pozici 1. Nyní je na Googlu na 2. místě, v Seznamu na 3.
Sledování konkurence
Na další záložce si můžete přidat 5 hlavních konkurentů a sledovat, jak si oni vedou na vaše cílové klíčová slova a fráze. To, kdo je nejúspěšnější je dobře vidět z kolářů. Čím méně červené, tím lépe. Samozřejmě také záleží na poměru shody, na kterou cílíte vy a na kterou cílí vaše konkurence. Takže je nutné graf brát s rezervou.
Analýza stránek
Na záložce stránky máte možnost analyzovat obsah stránek, jednoduše si zkontrolovat délku titulků, nadpisů h1 a popisků meta descriptions. Zkontrolovat si můžete i rychlost načítání stránek a odhalit některé pomalejší stránky. Poslední kolečko dole ukazuje chyby v přesměrování. V mém případě šedá část tvoří permanentní přesměrování stránek 301, což je v pořádku. Zkracoval jsem a optimalizoval jsem délku a obsah v URL adresách, staré URL jsem tak přesměrovával na nové.
Odkazy
V záložce Odkazy si můžete manuálně přidávat zpětné odkazy. Collabim vám pak hlídá jejich aktivní stav. Collabim tam v sobě nemá žádný pokročilejší nástroj na analzýzu odkazového profilu (množství a kvalita odkazů, které na vás míří).
Site finder - najděte vhodnou stránku na zpětný odkaz
V tomto modulu vám Collabim nabídne stránky, které jeho algoritmus vyhodnotil jako nejvhodnější pro zpětný odkaz. Celý systém funguje tak, že ke každé klíčové frázi Collabim ukládá 20 cizích webů. Následně na základě hledanosti a pozic klíčových slov nabídne nejvhodnější weby pro propagaci.
Reportování SEO
Chcete-li využít automatizované reporty a nechat si je zasílat na e-mail, můžete využít modul Reporty. Tento nástroj dobře poslouží i k reportování úspěchů pro klienty, kteří využívají SEO služeb.
Nástroje Collabimu
Asi jedna z nejdůležitějších záložek na Collabimu. Zde si můžete exportovat a importovat klíčová slova, můžete zjišťovat pozice a hledanost klíčových slov, dolovat návrhy na klíčová slova, můžete analyzovat on-page faktory na stránkách, získávat klíčová slova z cizích stránek a mnoho mnoho dalšího.
Podrobný popis Collabimu v mém dalším článku
Chcete-li další informace o Collabimu, můžete navštívit můj článek na blogu oSEO.cz.
Zdroje k článku
Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2019 [cit. 29.12.2019]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/
Funkce | Collabim. Nejpoužívanější SEO nástroj v ČR | Collabim [online]. Copyright © 2019 [cit. 29.12.2019]. Dostupné z: https://www.collabim.cz/funkce.html
Collabim | Jeden z nejlepších SEO nástrojů | oSEO.cz. oSEO.cz | Vše o SEO (optimalizaci stránek pro vyhledávače) [online]. Copyright © [cit. 29.12.2019]. Dostupné z: https://www.oseo.cz/collabim/