Síla zpětných odkazů: kvalitní vs nekvalitní linkguilding

V SEO se bez tvorby zpětných odkazů neobejdeme. Ať už se bavíme o interním linkbuildingu nebo externím linkbuildingu, vždy se snažíme (mimo jiného) získat z cílové URL co nejvyšší PageRank a autoritu. Obojí se přenáší z odkazujícího zdroje na odkazovanou stránku.

Jistě jste si nejednou kladli otázku, jakou kvalitu má ten či onen zpětný odkaz, ať už v rámci vašeho webu nebo z jiného webu, který jste získali přirozenou cestou (organicky) či nakoupili.

Jak získat zpětné odkazy?

  • Interní prolinkování (interní linkbuilding)
  • Tvorba kvalitního a přínosného obsahu -> někdo na vás přirozeně odkáže (organický linkbuilding)
  • Metoda hledání broken-links
  • Guest posting - psaní článků pro jiné weby
  • Psaní recenzí / názorů - následné vyžádání si zpětného odkazu
  • Placené PR články
  • Další méně efektivní techniky

Krásný článek o tom tom, jak Google vyhodnocuje kvalitu zpětných odkazů vydal blog MOZ, který pomocí úžasně jednoduchých, přitom perfektně vystihujících infografik vysvětluje, jakou sílu si jednotlivé stránky předávají při všech možných variantách, které mohou nastat.

1. Odkazy z kvalitních stránek přenášejí více PageRanku

Odkazy z popularnich stranek prinasi vyssi hodnotu

2. Odkazy u vnitřku unikátního obsahu přenáší vyšší hodnotu než ze sidebaru nebo patičky

Odkazy z obsahu prenasi vyssi hodnotu

 3. Odkazy umístěné výše na stránce přenáší vyšší hodnocení, než níže umístěné odkazy

 Odkyzy vyse na strance prinasi vyssi hodnoceni

4. Odkazy s relevantním Anchor textem mohou přenášet více hodnoty

Odkazy s relevantním anchor textem přenáší více hodnoty

 5. Odkazy z unikátních domén mají vyšší hodnotu než přidávání nových odkazů ze stejné domény

Odkazy z unikátních domén mají vyšší hodnotu než přidávání nových odkazů ze stejné domény

6. Externí odkazy mají vyšší vliv než interní odkazy

Externí odkazy mají vyšší vliv než interní odkazy

7. Odkazy ze stránek, které se odkazují na důvěryhodné stránky, mohou přenášet vyšší hodnotu

Odkazy ze stránek, které se odkazují na důvěryhodné stránky, mohou přenášet vyšší hodnotu

8. Odkazy z obsahově relevantních stránek mohou přenášet vyšší hodnotu

Odkazy z obsahově relevantních stránek mohou přenášet vyšší hodnotu

9. Odkazy z aktualizovaných, resp. aktuální stránek mohou přenášet vyšší hodnotu než odkazy ze zastaralých stránek

Odkazy z aktualizovaných, resp. aktuální stránek mohou přenášet vyšší hodnotu než odkazy ze zastaralých stránek

10. Míra nárůstu zpětných odkazů může pro vyhledávače znamenat aktuálnost a relevanci stránek

Míra nárůstu zpětných odkazů může pro vyhledávače znamenat aktuálnost a relevanci stránek

11. Google snižuje hodnocení u spamu a odkazů nízké kvality

Google snižuje hodnocení u spamu a odkazů nízké kvality

12. Dozvuky zpětných odkazů: Vliv odkazu může přetrvávat i poté, co zmizí

Dozvuky zpětného odkazu-Vliv odkazu může přetrvávat i poté, co zmizí

13. Stránky, které odkazují na autoritativní weby mohou získat více než ty, které tak nečiní

Stránky, které odkazují na autoritativní weby mohou získat více než ty, které tak nečiní

14. Stránky, které odkazují na spam mohou devalvovat ostatní odkazy

Stránky, které odkazují na spam mohou devalvovat ostatní odkazy

15. Nofollow stránky sice nejsou vyhledávači procházeny, mohou ale v určitých situacích přenášet hodnotu

Nofollow stránky sice nejsou vyhledávači procházeny, mohou ale v určitých situacích přenášet hodnotu

16. Mnoho odkazů z JavaScriptu může předávat hodnotu, musí být ale Googlem k přečtení (indexovatelné)

Mnoho odkazů z JavaScriptu může předávat hodnotu, musí být ale Googlem k přečtení

17. Jestli odkazujete z jedné stránky více odkazy, ten první má vyšší prioritu

Druhý odkaz přenáší PageRank, nebere se již v potaz Anchor text.

Jestli odkazujete z jedné stránky více odkazy, ten první má vyšší prioritu

18. Robots.txt a Meta Robots mohou ovlivnit, jak a zda jsou odkazy vidět

Robots.txt a Meta tagy mohou ovlivnit, jak a zda jsou odkazy vidět

19. Vyloučené odkazy přes Disavowed nepřenáší z pravidla hodnotu

Vyloučené odkazy přes Disavowed nepřenáší z pravidla hodnotu

20. Neprolinkované zmínky mohou být spojovány s daty a autoritou webu A

Neprolinkované zmínky mohou být spojovány s daty a autoritou webu A

Zdroje článku

20 New Graphics on Google’s Valuation of Links - Moz. Moz - SEO Software, Tools & Resources for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://moz.com/blog/20-illustrations-on-search-engines-valuation-of-links

How to Get Backlinks: 7 Tactics That Don't Require New ContentAhrefs - SEO Tools & Resources To Grow Your Search Traffic[online]. Copyright © 2019 [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://ahrefs.com/blog/how-to-get-backlinks/

10 Smart Ways to Earn or Build Backlinks to Your Website. Entrepreneur - Start, run and grow your business. [online]. Copyright © 2019 Entrepreneur Media, Inc. All rights reserved. [cit. 06.08.2019]. Dostupné z: https://www.entrepreneur.com/article/247984

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení