Měření SEO

Chcete vědět, jak se měří SEO? K měření optimalizace stránek pro vyhledávače doporučuji používat níže uvedení KPI - klíčové ukazatele výkonnosti.

Pojďme se podívat na osm zásadních ukazatelů KPI, které byste v SEO měli měřit.

  1. Nárůst organické návštěvnosti
  2. Posun v pozicích sledovaných klíčových slov
  3. Konverze a Leady
  4. Co nejnižší (nebo přijatelná) Bounce Rate (resp. Dwell-time)
  5. Průměr stránek na návštěvu
  6. Délku návštěvy
  7. Řešit stránky s nepřiměřenou mírou opuštění
  8. Crawl errory

Níže rozvádím každý ze SEO KPI ukazatelů.

1. Nárůst organické návštěvnosti

Růst organické návštěvnosti je jedním z nejdůležitějších klíčových indikátorů výkonnosti, protože nejsilněji odpovídá cíli v SEO: získávání více návštěvníků pro vaše webové stránky.

2. Posun v pozicích sledovaných klíčových slov

Pozice klíčového slova v SERP do značné míry indikuje, jakou návštěvnost na dané slovo z organického vyhledávání získáte. Čím více se blížíte pozici č. 1, tím se řádově zvyšuje šance na růst organické návštěvnosti.

CTR

Monitoring CTR z advancedwebranking.com

Tento graf zobrazuje procentuální míru prokliku při vyhledávání z 2266 265 klíčových slov pro 40 922 webových stránek. CTR můžete porovnat s vyhledáváním pocházejícím z desktopových zařízení (webových) a mobilních zařízení.

3. Konverze a Leady

Jedná se o klíčový KPI, protože se vztahuje k hlavnímu obchodnímu cíli - růstu zákaznické základny a zvyšování prodeje. 

Chcete-li zlepšit výsledky tohoto KPI, zaměřte se na optimalizaci konverze (CRO) a uživatelské prostředí (UX).

4. Bounce Rate (míra opuštění) - resp. Dwell Time

Míra okamžitých odchodů (Bounce Rate) je metrika, která měří procento návštěv, na kterých uživatel načte stránku a okamžitě ji opustí, aniž by provedl jakoukoli akci (na cokoliv jiného kliknul = zadal požadavek na další odezvu serveru).

Typická míra odchodů se pohybuje mezi 40 až 60 procenty, což znamená, že zhruba polovina všech návštěv se očekává, že skončí bez další akce na webu. Ale to se bude lišit v závislosti na vašem oboru (typu webové prezentace).

Nízká míra okamžitého odchodu znamená, že váš web je relevantní, snadný pro navigaci a splňuje minimální limit E-A-T.

Dwell Time - udává čas, kdy uživatel navštívil ze SERPu obsah stránky a pak se zase vrátil zpět do SERPu.

5. Průměrný počet stránek na návštěvu

Stránky na relaci představují jednoduchou metriku, která měří v průměru počet stran, které uživatelé navštíví během jedné návštěvy. Rovněž počítá opakované zobrazení jedné stránky.

6. Průměrnou délku návštěvy

Trvání návštěvy měří průměrnou délku návštěvy na vašem webu.

Čím větší a zajímavější je obsah a struktura webu, tím delší dobu můžete očekávat.

7. Stránky s nejvyšší mírou opuštění

Výstupní stránka je poslední stránka, kterou uživatel navštívil před ukončením relace, zavření záložky nebo prohlížeče.

To, že máte nějakou stránku jako výstupní nutně neznamená, že je špatná. Pakliže to bude poslední dokončený krok objednávky, vše je v pořádku. 

8. Crawl errory

Abyste se vůbec mohli pokoušet uspět v organickém vyhledávání, musíte Googlebotu a dalším robotům umožnit prohledat váš obsah a zhodnotit je, jsou-li vaše stránky relevantní.

Závěrem ke KPI v SEO

Pokud se zaměřujete na tyto výše vyjmenované klíčové ukazatele a usilujete o kontinuální zvyšování organické návštěvnosti, uvidíte také nárůst odpovídajících klíčových ukazatelů pro vaše podnikání:

  • Počet zákazníků
  • Zisk
  • ROI