Crawl budget

Crawl budget je celkový počet stránek, které vyhledávače navštíví na vašem webu při procházení (za den, týden, měsíc). Je to zjednodušeně řečeno pozornost, kterou vyhledávače věnují vašemu webu.


Popis samotného Googlu si můžete přečíst v článku What Crawl Budget Means for Googlebot.

Faktory ovlivňující Crawl budget

Podle analýzy Googlu může mít mnoho URL adres s nízkou přidanou hodnotou negativní vliv na procházení a indexování webu. URL s nízkou přidanou hodnotou spadají do těchto kategorií v pořadí podle důležitosti:

  • Fasetová navigace a relace
  • Duplicitní obsah na webu
  • Chybové stránky vracející status 404
  • Hackované stránky
  • Nekonečné stránky (stránky, které vrací podobný nebo stejný obsah - např. kalendář)
  • Obsah nízké kvality a spamový obsah

Plýtvání prostředky serveru na takovýchto stránkách vyčerpá aktivitu procházení ze stránek, které skutečně mají hodnotu, což může způsobit značné zpoždění při objevování skvělého obsahu na vašem webu.

Sledujte nás na našem Instagramu

💡 Přemýšleli jste někdy, proč některé e-shopy září jako hvězdy na nebi a jiné se ztrácí v temnotě internetu? 🌌 Rozdíl...
🤖 Víte, že Google nevidí obrázky jako my? 👀⁠ ⁠ Zatímco vidíte krásnou fotku produktu nebo infografiku, Google vidí jen......
🔍 Chcete posunout své SEO na vyšší úroveň? Připojte se k pravidelnému mentoringu na Hero Hero! 🚀 Probereme vaše projekty,...
✨ Přemýšleli jste někdy nad tím, pro koho vlastně tvoříte svůj web? Pro vyhledávače, nebo pro lidi? 🤔 Pokud se zaměřujete...
🎉 Letní večírek, na který nezapomeneme! 🌞 Spojili jsme síly se @octodeep_com a @primakoupelny.cz a užili si večer plný...
Hledáme Social Media Creatora na správu sociálních sítí – strategie, obsah i analýza! 📱💡 Dostaneš prostor tvořit a...